életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Szállítások városon belül és kívül
... avagy Muki, Bobó és társai Az utóbbi hetekben keveset aludtam. Na nem azért, mert úgy megszerettem a korán kelést, hanem mert mostanában sok fotóznivaló volt! Persze ez nem direkt úgy kezdődött, hogy elindultam Mukit fotózni: teljesen más ügyben volt dolgom a Hungária kocsiszínnél, és ahogy leszálltam odafele menet a Salgótarjáni útnál, egy fent említett tehervillamost láttam elsuhanni az ellenkező irányba. Mérges is voltam, hogy csak ennyit sikerült elcsípni belőle! Elindultam belfele a kocsiszín kapujához a Sport utcán keresztül, amikor sípszóra lettem figyelmes. Ahogy megpördültem, egy újabb Mukit láthattam a Hungária körúton elhúzni. "Ő" forgóvázakat tolt maga előtt. Aztán a remiz udvarán is láttam további Mukikat, maguk között félreállított MUV-okat tolva, csak nem tudtam megvárni, míg kihaladnak, jól fotózható helyre. Másnap már direkt rájuk vadászva mentem oda :-) Ezek a MUV-ok természetesen sosem szolgáltak ebben a remizben, hiszen Szávához tartoztak, de miután kifutották a nagyjavítások közti kilométereket, félreállították őket, többek közt ide - de jutott Ferencvárosba és Zuglóba is. Muki+MUV+MUV+Muki az Éles saroknál, a 37-es vonalon. Pár nappal később véletlenül jártam megint a Hungáriánál, és ismét egy hasonló szerelvényre lettem figyelmes. Naná, hogy lefotóztam! Snitt: több, mint egy héttel később NZA-val a Közvágóhidi elvesztett vágányok nyomait fényképeztük, amikor a romok túloldalán, a Gubacsi úton megláttunk egy Muki-vonatot, melyben a két mozdony közé három UV-pótkocsi is be volt sorozva. Taxiba vágódtunk, és így még el tudtuk érni azelőtt, hogy beért volna Ferencváros kocsiszínbe. Ezek a kocsimozgatások a Fehérvári út Bocskai útnál (aluljáróépítés miatt) való elvágásának előkészületeit képezték: a félreállított UV-kat és MUV-okat átvitték Zuglóba, az addig ott pihentetett pótkocsikat pedig átvitték Ferencvárosba. A Kelenföldön félreállított UV-kkal és pótkocsikkal ugyanez történt (hogy a helyükre a Budafokról ideiglenesen átcsoportosított Tátrák beférjenek). Világos? Nem baj, ha nem, a lényeg, hogy mozgalmas napok voltak :-) Itt is egy ilyen zuglói roncsmenet látható, menet közben fotózva a Fehér úton. Hogy ne legyen unalmas a dolog, néha természetesen egyéb szállításokat is lehetett látni, például ezt a Tátrát, melyet a balesete utáni karosszériajavítás befejeztével szállítottak vissza Szépilona kocsiszínbe a Fehér úti főműhelyből. Muki a Népszínház utcában, arra várva, hogy kiengedjék... ... a Nagykörútra. Kompozíció 1: a Muki vár. A budai szintén vár. (Elnézést kérek a saját nevemben:-) A szorgalmas Muki-fotós közben néha arra is felfigyelhetett, hogy egyes UV-szállítások Muki nélkül, azaz saját lábon (keréken) lettek lebonyolítva. Itt érdekességképpen ráadásul megemlíthető, hogy a hátsó motorkocsin is fent van az áramszedő - talán a két kocsi között nem volt erősáramú csatlás? Az aluljáróból feljövő ifjú pár éppen azzal szembesült, hogy feleslegesen rohantak: nem a 6-os villamosuk akart elindulni a megállóból... Kompozíció 2: ez a szürke köd olyan lehangoló, hogy szegény Mukinak lekókadt tőle az ütközője... Visszafelé a Népszínház utcába. Ezúttal egy MUV és egy UV motorkocsi került a Muki-szendvicsbe. Tőlük balra az egykori Közvágóhíd villamosvégállomásra kanyarodó vágányok maradványa látható. Teherszerelvény a Gubacsi út zártpályás részén. Milyen jó, hogy a szerelvény előzékenyen elengedi maga előtt az indulásra váró 3-as villamost és megáll... ... így akár be is lehet guggolni elé, az elgázoltatás veszélye nélkül :-) Lehangoló menet a lehangoló kinézetű Epreserdő utcában. Három UV-pótkocsival Ferencváros felé tartva. Folytatás: még több Muki, valamint múzeumi szállítások MÁV vonalakon
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||