Bevezető Tartalom Újdonságok Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Egy este a Forgalmi utcában, avagy Budafok kocsiszín 2001 augusztusában
A látogatás létrejöttében nyújtott segítségért köszönetet szeretnék mondani a BKV Rt. Kommunikációs Osztályának!

A kelenföldi és zuglói remizlátogatás után mi más következhetett volna, mint Budafok? Ez a kocsiszín hosszú történelemmel rendelkezik: 1899-től a BBVV - a budafoki, tétényi, később törökbálinti HÉV - telepe volt, valamint itt építették meg az első M.IX típusú HÉV-szerelvényt is.

Ide is estefelé látogattam el, amikor már alkonyodott, érdekesen fakó színeket produkálva. Ezt a képet csak azért teszem ide, hogy értékeljétek az ezt követőek világosságát :) Ha nem vittem volna magammal állványt, nem sok látszott volna a villamosokból! Ahogy látható, nem csak UV szerelvények pihentek itt (41, 47-es vonal), hanem Tátrák is (18-as).

3846 a belső, régebbi csarnok előtt.

3813 a telep sarkában, a nagyvasúthoz vezető összekötővágányon. Mintha át akarná rágni magát mindenen, egészen a balatoni vasútvonal vágányáig :)

3828. A telep elhelyezkedése nagyon kellemes volt, a fákkal határolt udvaron piknik hangulata támadt az embernek. Mondjuk rossz időben nem lehetett jó itt dolgozni...

3830.

3839.

3845.

Egy 3800-as kocsi belseje paravánfalas vezetőfülkével és sok graffitivel.

Érdekes érzés volt, hogy mindkét oldalról villamosok vettek körbe :)

Villamosok ameddig a szem ellát, hosszú, tömött sorban! Jobboldalt pont a kerek 6000-es számú pótkocsi látható.

Ha gyerekeskedni akarnék, azt írnám, hogy ezek az UV-k éppen egymással beszélgettek :)

Villamosösvény az egyik létra tetejéről.

Miközben a képeket készítettem, rendesen besötétedett, és...

... kigyulladtak az udvart bevilágító lámpák. Marha jól nézett ki!

Szinte poszterre kívánkozó színeket volt alkalmam megörökíteni. 3811 egyébként már hónapok óta itt állt, félretolva.

Az újabbik csarnok is nagyon jól nézett ki üresen kivilágítva. Az üres állapot elkapásához némi mázli is kellett, mert elég sűrűn álltak ki-be a szerelvények! Ha jól értelmeztem, a folyamat úgy nézett ki, hogy a vonalról beérkező kocsikat megvizsgálták itt, majd átállították a szabadtérre, ahol reggelig álltak.

Csak úgy lehetett a vonalról a csarnokba, illetve onnan az udvarba beállni, ha előbb visszafogtak a telep legvégén levő kihúzóvágányon, ami úgy nézett ki, mintha erdőben lett volna. Itt épp a 3200-as, az első UV fog vissza.

Az aznapi programom nem volt épp egyszerű, a látogatás közepén ugyanis riportom volt a Petőfi Rádióban. Nem, nem én csináltam, hanem velem csinálták :) A téma a villamosmánia volt, meg a budapesti villamosok története. Erre az egy órára otthagytam a kocsiszínt, de a megálló felé menet még lekaptam 3824-et, amint a forgalmi vágányok mellé félreállítva kuksolt a sötétben.

Folytatás: következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra
   
Villamosok.Hu