életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Látogatás a kelenföldi villamos kocsiszínben 2001 augusztusában
A látogatás létrejöttében nyújtott segítségért köszönetet szeretnék mondani a BKV Rt. Kommunikációs Osztályának! A kelenföldi kocsiszín még UV paradicsom volt 2001-ben: bár régebben más típus is megfordult itt, akkor csak a 19, 47 és 49 viszonylatokra adtak ki innen kocsikat. A telephely a Bartók Béla út Etele térhez közelebbi végénél van. Egykor nagyobb és jelentősebb telephely volt, mert a jelenlegi kocsiszín mellett működött a Füzesi Árpád főműhely ("a Füzesi" - sokan a mai napig így emlegetik a kocsiszínt is), ahol nem csak kocsik javítása folyt, de itt gyártották a kéttengelyű villamosok és HÉV-ek acélvázas kocsiszekrényeit (például az ezresét), a régi kisföldalatti vezérlőpótot, és a Bengálit is (bár ez utóbbiból sokat gyártottak Debrecenben, miután Budapesten abbahagyták; igaz, már a pesti FVV csuklósok alváza is az ottani vasúti járműjavítóban készült). A főműhely ma már a múlté, és a remiz csarnokai sincsenek már úgy tele, mint régen, amikor még sokkal több villamosviszonylat közlekedett a városban... Rögtön az elején egy kis magyarázkodás: a kocsiszínben sok szép, jó állapotban levő kocsi volt, én mégis a lentebbi képeken láthatókkal kezdeném, ugyanis itt tárolták a selejtezésre ítélt kocsikat is. Nekem, UV mániásnak ezek a fotók azért különlegesek, mert az UV-k mozgalmas életútjának egyik utolsó állomását ábrázolják. Az ép kocsikról készült képek némelyike az előbbi linken található.
A 3333-as talán a legszebb pályaszámú UV volt, most mégis a selejtezésre várt, mert az 50-es viszonylaton súlyos baleset áldozata lett. 2001 júliusában vontatták át Száva kocsiszínből, ahol eredetileg lakott.
Az orr-rész nagyon megsínylette a karambolt, ezt a "sebet" nem lehetett egy kis kalapácsolgatással rendbehozni :( Logikus volt, hogy az idejét kifutott kocsit ne újítsák fel.
A selejtsoron a 3342 volt a következő villamos. Róla nem tudom, hogy mikor és hol sérült meg. A kép előterében UV forgóvázak láthatók.
Szomorú volt ennyire deformálódva látni ezt a kedves homlokfalat!
A 3342 és a 3333 egymás felé fordítva.
Szegény 3303-as is az 50-esen tört össze. A kép előterében a forgóvázakból kiszedett kerékpárok láthatók.
Ezek a képek a hozzám hasonló UV-szerelmeseknek lehetnek érdekesek: a "B" kocsivégi kontaktorszekrény tartalma, ...
... és a középső ajtó melletti "kuckó" padlója alá rejtett akkumulátorok.
3267 kelenföldi kocsi volt, pár nappal a baleset előtt még fotóztam a 19-esen...
Csúnya sebet kapott szegényke :-(
A vágány végén a 6029-es pótkocsi szomorkodott.
UV kerékpárok (de nem biciklik) hosszú, tömött sorban. A 7122-es hóseprő.
3422 bent állt az egyik csarnokban. Motort kellett benne cserélni, ezért megemelték, és a javításra szoruló forgóvázat kigurították alóla.
Fura dolog ezt a sok tonnás járgányt a magasban látni!
A 7663-as tanulókocsi is Kelenföldön állt éppen. Ilyen egy tanulókocsi belseje: ez egy két vezetőállásos motorkocsi, a vezetőfülkét körülzáró paravánfal nélkül. Az előtérben levő, ICS-ből származó ülés az oktató helye, mellette az a pult látható, ahonnan különféle meghibásodásokat tud szimulálni, ellenőrizendő, hogy a tanulóvezető hogyan kezeli le azokat.
Ez az a bizonyos pult. Ami még érdekes: a tanuló-UV fűthető. Szerintem idális városnéző és partivillamos lenne!
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||