Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Utókarácsonyi válogatás I.

Eredetileg Karácsonyra szerettem volna összeválogatni egy marék olyan képet az elmúlt évekből, amelyek valamiért nem kerültek ki a weboldalra. Aztán egyrészt nem készültem el a válogatással, másrészt más is hasonló "ajándékot" tett ki a saját oldalára, és ez elvette a kedvemet a témával való foglalkozástól. Aztán KZsoci kollega finoman jelezte, hogy ő azért kíváncsi lenne a képekre. Hát, legyen - de remélem, azért más is végig fogja nézni őket. Évszámot nem írok, mindenki próbálja kitalálni, melyik kép mikori! :)

Ez a téma a közemúltig standard volt: UV a 19-esen, a Bem rakparton. Próbáljunk inkább valami egzotikusabbat keresni...

... mondjuk UV a 41-esen a még lakópark nélküli Kőbérberekben? Igaz, a háttérben már látszanak az építkezéshez tartozó földmunkálatok nyomai. Hm, akkor mondjuk...

... ugorjunk egy nagyot, Svájcig, az Elő (Elülső?)-Rajna völgyéig, ahol a Rhätische Bahn szép piros vonatai járnak...

... ilyen mozdonyok (Ge 4/4 II) által is vontatva.  Hejj, "mit nékem te zordon Kárpátoknak fenyvesekkel vadregényes tája" - ha egyszer Svájcban is lehet vonatozni? ;)

A vonatok kedvelőinek egy vezérlőkocsi és egy tolatómozdony Andermattban...

... és már Bernben is vagyunk, ahol épp egy Be 8/8-os villamos kanyarodik elénk.

A baseli SBB főpályaudvar előtti téren a két helyi közlekedési vállalat, a BVB (zöld) és a BLT (sárga) egy-egy DÜWAG csuklósa vátakozik az indulásra.

Zürich, Bahnhofstrasse.

Még mindig Zürich, a számomra mindig furcsa látványt nyújtó módon nyíló ajtajú villamosokkal.

És egy "ilyet is lehet" fotó: meredek utca, úttesten futó villamossal, szépen karbantartott környezetben. Mintha a Rózsadombra kanyarogna fel (vagy épp onnan le) a villamos, a Bimbó utcán.

Még mindig hegyvidék, de most épp Ausztria: Lohner-gyártmányú licensz-...

... és ex-Bielefeldi, eredeti DÜWAG-villamos Innsbruckban.

A Stubaitalbahn a világ valószínűleg legszebb villamosvonala. Igazából persze kisvasút, de villamoskocsikkal közlekedik. Ez itt Fulpmes, a felső végállomása.

És most térjünk haza egy kicsit: a 7662-es pályaszámú tanuló UV a 42-es villamos Tóth Árpád utcai végállomásánál.

Ezt imádom a szóló kocsikban: könnyen végig lehet látni bennük :)

Ugyanez a tanulókocsi a Hofherr Albert utcai összekötővágányon.

A Magyar Villamosvasút-történeti Egyesület első szerzeménye...

... a szegedi 602-es Bengáli, nem sokkal Pestre érkezése után, az istvántelki MÁV főműhelyben.

Az egyedi M42 001-es mozdonyt Sopronban kaptam le. Én hülye éjszakai fotózáshoz való, magas ISO értékre állítva felejtettem a gépet, ezért a minőség nem valami fényes - de hátha valaki így is örül a képnek.

Miskolc, amikor még közlekedtek a Bengálik.

Benga a Vasgyár előtti kanyarban...

... az Újgyőri főtéren...

... és megint a Vasgyár előtt. Ezek a kocsik azóta már szét lettek vágva.

A heidelbergi 3-as vonal a régi idők út szélén, egyetlen vágányon futó stílusában ér véget Leimenben.

Úgy látszik, errefelé még nem számít szégyennek az egyvágányú, forgalmi kitérőben kerülgetős üzemeltetés :)

Erfurtban sajnos csak rövid időt töltöttünk el, pedig nagyon aranyos városnak tűnt, ...

... ahol a villamosok tökéletesen együtt tudnak élni a történelmi környezettel - és az emberekkel.

Berlin, Alexanderplatz: baloldalt a szocialista Kelet-Berlin egyik jelképének számító Világóra, jobboldalt a KGST járműgyártás egy emblematikus (igaz, itt már erősen feljavított állapotban szereplő) produktuma, egy KT4-es villamos.

Dortmund, kora reggeli villamos-sorbanállás.

Néhány év múlva már ez a villamosvonal is a föld alá fog kerülni, mint korábban több másik. Ne kérdezzétek, hogy ez miért jó nekik, mert a belvárosi utcáik szerintem nem lettek barátságosabban tuják nélkül.

Következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra