Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 

Látogatás Kassán 2005-ben

Két évvel ezelőtt már átutaztam egyszer Kassán, most azonban kicsit több időm volt odafigyelni a város közlekedési eszközeire. Igaz, amikor Dénes Balázs barátom Miskolcra hívott, nem is tudtam (állítólag csak elfelejtettem:), hogy Kassán fogunk kikötni, így felkészületlenül ért az utazás. Még jó, hogy már nem kell útlevél (elég a személyi is) - meg hogy nem nekem kellett kitalálni, hogy merre menjünk, mert a társaság többi tagja elég határozottan vezette a csoportot.

Megérkezésünk után konstatáltuk, hogy ragyogó napsütés van - a "kemény tavaszi fény" kategóriából, amiben viszonylag nehéz igazán szépet fotózni. De nem csak szépet nehéz fotózni ilyenkor, hanem Tatra KT8D5-öt is ;-)

Szóló T3-as a főpályaudvar előtti végállomás egyik hurokvágányán. A vágányzat elég elhasználtnak tűnt, helyenként rendesen el volt kopva az ívek külső sínje, és a Tátrák még így is csikorogtak bennük.

T6A5: ők is járnak szólóban és csatolva is. Utóbbinál érdekesnek találtam, hogy a hátsó kocsik fényszóróit fémlemezzel fedték le. Ezek szerint vannak olyan T6-osok, amik szólóban is járnak, és vannak, melyek csak második kocsiként.

Itt egy cseppet meglepődtem: ez egy alacsonypadlós középrésszel ellátott KT8-as! Nem is tudtam, hogy ilyenje is van a városnak.

Mint azóta kiderült, a KT8D5RN2 típusból, melyet a ČKD Pragoimpex épített át, három darab üzemel (512, 517, 521), és tervezik továbbiak átalakítását is.

Meglepő, de ez az alacsonypadlós középrész nem is rossz! Láttam már hasonlót Mannheimben, Mülheimben, Grazban, Baselben, és még a csuda tudja, hány helyen, de talán ez volt a legjobb közülük! Ebben valószínűleg nem kis szerepe van annak, hogy egy ilyen, 2,5 méter széles kocsiban sokkal jobban ki tudták a belső teret alakítani, mint a keskenyebb (2,2 méteres) grazi vagy baseli kocsikban.

Ez egy "sima" KT8-as az imént látott kanyarban, egy másik tujából fényképezve.

Ez a csuklós pedig tartalékként állt a stadionnál levő végállomásnál.

Itt a végállomási várakozóhely is alaposan be volt népesítve!

Bár nem kimondottan kedvelem a T3 típust, azért legyen róla is pár hatásvadász beállítás!

Modernizált utastájékoztatójú (kijelzős) T3-asok, csatolva. Érdekes, hogy T3-asoknál csatolásnál mindkét kocsi áramszedője fent volt, míg a T6-osoknál csak a másodiké.

A belső tér nem sokban különbözött a többi T3-asétól.

Ezt a képet Dénes Balázsnak ajánlom, "... és így néz ki egy csúnya trolibusz" jeligére ;-) Sajnos a hegyoldalban levő lakótelepre meglehetős meredek utakon felkanyargó troli nem hozta azokat a menetparamétereket, amelyeket vártunk tőle (jó gyorsítás, erős kapaszkodás). Helyette tötyörgött, a vezető hol menetet kapcsolt, hol elengedte - szóval valahogy úgy ment, mint nálunk a 11-es a Rózsadombra. Balázs szerint valószínűleg azért nem ment dinamikusabban a vezető, mert a szedőlehúzó-kötél működtetése nem szereti azt. A végállomáson azonban így is láttunk egy szedőkiugrást.

No, ez a gumikerekű viszont nagyon tetszett: 3 tengelyes, 15 méteres Solaris busz. Szerintem ilyeneket kellene Budapestre venni a szóló 260-as Ikarusok helyére, hiszen a modern alacsonypadlós szóló buszokban kevesebb hely van, mint az azonos méretű hagyományos buszokon. Sőt, ha biztos lennék benne, hogy el tud menni a szűk utcákban, a 70-es trolin is szívesebben látnék ilyet, mint az Ikarus 412-es "villanyszardíniát"!


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra