életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Budapesti közösségi közlekedési életképek 2007-2008-ból, első oldal
Megint összeválogattam egy adag mindennapi vagy éppen különleges életképet a közelmúltból - de talán nem is kell magyarázni, úgyis ismeritek a műfajt :)
Ami kicsit új: a tartalomjegyzék, és a fontosabb részekhez vezető "permalink", amit ki lehet másolni, és másutt felhasználni. Na vágjunk is bele! A Mukik (bal oldali kép) már nyolcvan éve a város villamosüzemének szorgos málhásai, és néha azt hiszem, hogy a jó öreg Ikarus 280-asok (jobb oldali kép) is ki fognak ennyi időt tartani. Tudom, ezek az Ikarusok - a ráncajtó ellenére - fizikailag már nem azok az Ikarusok, amelyek kiskoromban éppen kiszorították a régebbi típusokat, de a látvány elég hasonló (még akkor is, ha ez történetesen egy Volános hajtány). A buszos kép amúgy kísérlet volt, hogy milyen képet tudok állvány nélkül csinálni a ködös estében. 2008 első pár hónapjában ismét sikerült több Mukis szállítást is elcsípnem. Persze ezek az öreg jószágok amúgy is elég gyakran mozognak, úgyhogy az igazi nehézség mindig az, hogy rávegyem magam a korai felkelésre. A jobb oldali képen az látható, hogy hogyan vontatják a felújított Tatra forgóvázakat. Csendes napnak indult, konkrétan szabadságot vettem ki aznapra, hogy pihenjek egy kicsit. Aztán jött a telefon, hogy siklás van a Bosnyák téren. Kicsit vacilláltam, hogy nem gáz-e, ha holmi katasztrófaturistaként azonnal odarohanok, de győzött a kíváncsiság. Mire odaértem, az útkereszteződésből már kivontatták az egyszerre kétfelé menő TW6000-est, de azért még mindig elég csálén állt, ahogy az a jobb oldali fotón látható. A bal oldali képet csak azért raktam oda, hogy ne kelljen megtörnöm az oldal "egy sorban két kép" ritmusát :) Baloldalt: a kocsi felénk eső vége többé-kevésbé egyenesben volt, a másik vége kitérőben, a középső forgóvázak meg nem tudtak dönteni, és az arany középutat választották. Jobboldalt az látható, ahogy a megemelt kocsirészt helyre (=sín fölé) próbálják tolni. A háttérben talán kivehető az is, hogy az aszfalton fekszik egy holdfényjelző, amit a villamos kidöntött. Az Örs vezér tere felől jövő villamosok szépen visszafogtak az egykori 64-es villamos végállomási váltóján, a kieső szakaszt egy (vagy több?) szóló busszal pótolták. Közben az út szélén ott pihizett egy csuklós piros hetes - az utasok biztosan tudták volna értékelni, ha az is beugrik pótolni. Videócska a "64-es váltón" visszaforduló hannoveriekről. Ugyanezen napon véletlenül szúrtam ki a 1545-ös Banánt, mely az eredeti fóliás viszonylatjelző helyett LED-es (?) kijelzőt kapott. Már hallottam róla, sőt, egyszer fél szemmel láttam is elsuhanni az Üllői úton keresztben, de most végre sikerült rendesen elkapni - bár a fények már nem voltak túlságosan kedvezőek a fotózáshoz. Belül is van pontmátrix kijelző, plusz TFT-monitorokat is felszereltek, gondolom ezeken majd hirdetések fognak menni. Most még nem mentek - gondolom mire mennének, a t. utasok már tönkre fogják karcolni a készüléket :( Combinók a Nyugati környékén. Csatangolás a 14-es villamosvonal mentén Mivel rájöttem, hogy a 14-esről alig van fotóm, három délutánt ennek a viszonylatnak szenteltem. Baloldalt: majdnemzárt pálya a Lehel tér és a Bulcsú utca közt. Jobbra: fény és árnyék a Lehel utcában. Igen: utca, nem út. További képek a Lehel utcából. Mivel irtó nehéz itt autók nélkül elkapni tuját, rögtön rájöttem, hogy a jövőben sem fogok túl sokat fotózgatni errefelé... Zárt pálya a Béke utcában (valamiért ő se "út"). Az előbbi rozsdaszínű csíknál jóval érdekesebb az "ó-újpesti" szakasz az István út és a Görgey Artúr utca környékén. Asszem itt már fel kellett volna adni a fotózást, mert a nap nagyon laposan sütött, de ha már ott voltam, kattogtattam. Én biza csak most fedeztem fel, hogy a Rákospalota-Újpest vasútállomás előtti szakasz milyen helyes kisváros. Zárvány a múltból, de nem olyan lehangoló, mint a legtöbb ilyen. A 12-es és a 14-es elágazása a Szilágyi utca végén. Addig vártam egy olyan pillanatra - hiába -, amikor vonat is látszik a villamos mögött, hogy szépen lement a nap (lásd jobb oldali kép, immár a Pozsony utcában). A nap utolsó sugarait még elkaptam a rákospalotai Fő utcában, aztán inkább hazamentem. Hétvégi változások: KCSV7 a 28-ason, TW6000 a 42-esen A 28-as ugyebár a közelmúltban ICS-sítve lett, ami egyes helyieknek nem annyira tetszett. Hogy valami színvonal maradjon a fűtött és csak mérsékelten zörgő Tátrák helyett, hétvégéken KCSV7-eseket vezényeltek ide. Kérdés persze, hogy egy legalább ugyanannyira csörömpölő, de ennek tetejében még bénán is fékező KCSV színvonaljavulást jelent-e. A 42-esen esténként és hétvégéken megjelentek a TW6000-esek. Mivel a fóliás kijelzőn még a közelmúltban felhagyott Tóth Árpád utcai végállomás szerepelt, és nem az aktuális Tulipán utca (jobb oldali kép), a célállomás jelzésére egy szélvédő mögé dobott tábla szolgált. Egyébként a Tulipán utcát szépen leaszfaltozták, ott van benne az újonnan épített összekötővágány az 50-es villamos irányába, de legutóbb úgy hallottam, hogy az összeköttetés közepe (a Hofherr Albert utca egy része) le van tiltva, így az egész semmire nem jó. Folytatás: további Mukis szállítások, Ikarusok, MÁV vonatok a HÉV-en, Csufi-szállítás, meg még ez+az
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||