életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Tömegközlekedési életképek 33. rész/2.
oldal
A Halottak Napja környéki hétvégéken ismét közlekedett a 37B jelzésű járat, a Keleti pályaudvar és a Kozma utca között. Ha már ott voltam, lekaptam a 28-ast is, az egykori gőzvasúti végállomásnál. Balra: Tátra a Vérmező és a Déli pályaudvar között. Jobbra: pályahiba a Margit körúton. A villamosok itt már több hónapja rántanak egyet, de a jelek szerint ez senkit nem zavar :( A kettévágott 2-es villamos északi szakászáról Kelenföldre hazatartó villamosok érdekes utat járnak be: a Jászai Mari téren ráhajtanak a 4/6-os vágányaira, majd ott a másik irányba vezető vágánykapcsolat hiánya (a baloldali képen látható csonk nem vágánykapcsolat, hanem egy korábbi, ideiglenes visszafogás ottmaradt emléke) miatt elmennek az Oktogonig. Ott vágányt "cserélnek", elmennek a Moszkva térig, és azon át... ... egészen a János kórházig, ahol megfordulnak az 59-es hurokvégállomásán, ... ... majd onnan a 18-as és a 19-es vonalán át jutnak le Kelenföldre. A Szilágyi Erzsébet fasori vágányok felújítása ebbe a kerengésbe is belekavart, hiszen ahogy a 18-as, az 56-os és az 59-es, úgy a kocsiszínbe igyekvő 2-es sem tudott továbbmenni a "Moszkváson". Az 59-es ez idő alatt a pár hónappal ezelőttig végállomásaként funkcionáló helyén fordult, a 18-as és 56-os pedig "a Postapalotta alatt". A 2-esnek eredetileg dél felé, a Nagykörúton kellett volna hazamennie, de valamiért maradtak a budai útvonalnál. Tehát eljött a Moszkva térig, ahogy eddig, majd ... ... megfordult a 4/6-os végállomásán, ezután a Széna térről a "menetiránnyal szemben" "betolatott" a Déli pályaudvar felé vezető vágányokra. Eredetileg ugyan jöhetett volna egyenesen is, de azt a kapcsolatot tavaly kiszedték az "előrelátó" BKV-sok! A 18-as és 56-os felső szakaszán, Budagyöngye és Hűvösvölgy között egyébként egy 18-56 jelzésű járat közlekedett (baloldalt). Jobboldalt: az ezalatt az idő alatt egymás mellett végállomásozó 59-es és 61-es végállomásán rendszeres volt, hogy egyszerre kellett volna elindulnia a két járatnak. Szerencsére ezt a gyakorlatban nem próbálták meg, mert nagy csattanás lett volna, amikor az összeágazó váltón találkoznak. Baloldalt: a piros 7-esen és 173-ason szolgáló, a közlekedésbarátok által csak "gyros"-nak becézett pirosorrú buszok rendelkezésre állásával lehetett valami gond, alattam is ledöglött egy (baloldalt), pedig igyekszem kerülni a járatot. Aztán egyszercsak azt vettem észre, hogy a pirosorrúakat mindenféle más típusokkal pótolták (jobboldalt). Életképek a budafoki kocsiszínből: a leállított UV-kat a Szilágyi Erzsébet fasori vágányzár előtt elvitték (Angyalföldre és egyéb helyekre), de nekem még ezelőtt sikerült elcsípnem őket. Jobboldalt: a 41A a kocsiszíni vágányokon végállomásozik. Baloldalt: említett vágányzár idejére Szépilona kocsiszínbe is került pár UV. Jobboldalt: téglavillamos a valódi remiztől pár méterre. Baloldalt: ez a 41-es megakadt a Budafok elágazás előtti felüljáróra vezető rámpán. Jobboldalt: az utasok a felüljárón folytatták útjukat. Tátra-hegyek Dél-Budán. A Budafoki, Városház téri vágányt kicsit gatyába rázták, mindeközben az útátjáróban továbbra is ott szomorkodnak a 43-as villamos maradványai. Sziklák és villamosok a Gellért rakparton. Baloldalt: egy pillantás a felújítás alatt álló Szabadság hídra. Jobboldalt: a Kandó főiskola Bécsi úti tömbje előtti V60-as mozdonyt az ősz folyamán kicserélték egy kicsit újabb V43-asra. Az elvitt járgány a Füstibe fog kerülni. Az Alstom az Akadémia előtt reklámozta Citadis márkájú villamosát, egy nizzai demonstrátor-makettel (mock-up). Még az ősz folyamán leesett az első hó, ami szerintem tök aranyosan állt a Combinóknak: mintha porcukorba dugták volna az orrukat :) Új és régi a Boráros téren, a budapesti villamosközlekedés 120. születésnapja alkalmából. Reggeli napsütés az Alkotás utcában, és reggeli özönvíz a Jászai Mari téren, zsákmányára lecsapó óriáskígyóval :) Esti életképek. Bár a 41-esen megfordult tanulójáratról készült kép inkább csendélet. És UV-k híján Ganz csuklósokkal fejezem be ezt az oldalt: baloldalt egy 41-es halad a Fülőkei utcai megállóhoz, jobboldalt pedig a nap épp lement a Roosevelt téren várakozó 2-es mögött. Következő adag életkép, 2008 első hónapjaiból
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||