Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Tömegközlekedési életképek 33. rész/2. oldal

Előző oldal

A Halottak Napja környéki hétvégéken ismét közlekedett a 37B jelzésű járat, a Keleti pályaudvar és a Kozma utca között.

Ha már ott voltam, lekaptam a 28-ast is, az egykori gőzvasúti végállomásnál.

Balra: Tátra a Vérmező és a Déli pályaudvar között. Jobbra: pályahiba a Margit körúton. A villamosok itt már több hónapja rántanak egyet, de a jelek szerint ez senkit nem zavar :(

A kettévágott 2-es villamos északi szakászáról Kelenföldre hazatartó villamosok érdekes utat járnak be: a Jászai Mari téren ráhajtanak a 4/6-os vágányaira, majd ott a másik irányba vezető vágánykapcsolat hiánya (a baloldali képen látható csonk nem vágánykapcsolat, hanem egy korábbi, ideiglenes visszafogás ottmaradt emléke) miatt elmennek az Oktogonig. Ott vágányt "cserélnek", elmennek a Moszkva térig, és azon át...

... egészen a János kórházig, ahol megfordulnak az 59-es hurokvégállomásán, ...

... majd onnan a 18-as és a 19-es vonalán át jutnak le Kelenföldre.

A Szilágyi Erzsébet fasori vágányok felújítása ebbe a kerengésbe is belekavart, hiszen ahogy a 18-as, az 56-os és az 59-es, úgy a kocsiszínbe igyekvő 2-es sem tudott továbbmenni a "Moszkváson". Az 59-es ez idő alatt a pár hónappal ezelőttig végállomásaként funkcionáló helyén fordult, a 18-as és 56-os pedig "a Postapalotta alatt".

A 2-esnek eredetileg dél felé, a Nagykörúton kellett volna hazamennie, de valamiért maradtak a budai útvonalnál. Tehát eljött a Moszkva térig, ahogy eddig, majd ...

... megfordult a 4/6-os végállomásán, ezután a Széna térről a "menetiránnyal szemben" "betolatott" a Déli pályaudvar felé vezető vágányokra. Eredetileg ugyan jöhetett volna egyenesen is, de azt a kapcsolatot tavaly kiszedték az "előrelátó" BKV-sok!

A 18-as és 56-os felső szakaszán, Budagyöngye és Hűvösvölgy között egyébként egy 18-56 jelzésű járat közlekedett (baloldalt). Jobboldalt: az ezalatt az idő alatt egymás mellett végállomásozó 59-es és 61-es végállomásán rendszeres volt, hogy egyszerre kellett volna elindulnia a két járatnak. Szerencsére ezt a gyakorlatban nem próbálták meg, mert nagy csattanás lett volna, amikor az összeágazó váltón találkoznak.

Baloldalt: a piros 7-esen és 173-ason szolgáló, a közlekedésbarátok által csak "gyros"-nak becézett pirosorrú buszok rendelkezésre állásával lehetett valami gond, alattam is ledöglött egy (baloldalt), pedig igyekszem kerülni a járatot. Aztán egyszercsak azt vettem észre, hogy a pirosorrúakat mindenféle más típusokkal pótolták (jobboldalt).

Életképek a budafoki kocsiszínből: a leállított UV-kat a Szilágyi Erzsébet fasori vágányzár előtt elvitték (Angyalföldre és egyéb helyekre), de nekem még ezelőtt sikerült elcsípnem őket. Jobboldalt: a 41A a kocsiszíni vágányokon végállomásozik.

Baloldalt: említett vágányzár idejére Szépilona kocsiszínbe is került pár UV. Jobboldalt: téglavillamos a valódi remiztől pár méterre.

Baloldalt: ez a 41-es megakadt a Budafok elágazás előtti felüljáróra vezető rámpán. Jobboldalt: az utasok a felüljárón folytatták útjukat.

Tátra-hegyek Dél-Budán.

A Budafoki, Városház téri vágányt kicsit gatyába rázták, mindeközben az útátjáróban továbbra is ott szomorkodnak a 43-as villamos maradványai.

Sziklák és villamosok a Gellért rakparton.

Baloldalt: egy pillantás a felújítás alatt álló Szabadság hídra. Jobboldalt: a Kandó főiskola Bécsi úti tömbje előtti V60-as mozdonyt az ősz folyamán kicserélték egy kicsit újabb V43-asra. Az elvitt járgány a Füstibe fog kerülni.

Az Alstom az Akadémia előtt reklámozta Citadis márkájú villamosát, egy nizzai demonstrátor-makettel (mock-up).

Még az ősz folyamán leesett az első hó, ami szerintem tök aranyosan állt a Combinóknak: mintha porcukorba dugták volna az orrukat :)

Új és régi a Boráros téren, a budapesti villamosközlekedés 120. születésnapja alkalmából.

Reggeli napsütés az Alkotás utcában, és reggeli özönvíz a Jászai Mari téren, zsákmányára lecsapó óriáskígyóval :)

Esti életképek. Bár a 41-esen megfordult tanulójáratról készült kép inkább csendélet.

És UV-k híján Ganz csuklósokkal fejezem be ezt az oldalt: baloldalt egy 41-es halad a Fülőkei utcai megállóhoz, jobboldalt pedig a nap épp lement a Roosevelt téren várakozó 2-es mögött.

Következő adag életkép, 2008 első hónapjaiból


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra