életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Budapesti közösségi közlekedési életképek 2007-2008-ból, második oldal
Egyik nap épp a vasutassztrájk miatt tetszhalott állapotban levő pályaudvarokat nézegettem, amikor jött egy SMS, hogy Muki-mozgás van, amit még elérhetek. Uccu neki, a Fehérvári úton el is csíptem! Az egy UV motor- és egy pótkocsiból álló szállítmány Zuglóba tartott. További ráncajtós Ikarus képek az Etele térről. A jobb oldali kocsi ablakkiosztása rendhagyónak minősíthető - a dupla fényszóró viszont elég dögös, ha szabad így fogalmaznom :) És ha már buszok: a piros 7/173 járatokon alapvetően szolgáló, a közlekedésbarátok által csak "GYROS"-nak becézett piros-kék Ikarusok feltűnően sokat betegeskednek manapság, helyettük a legkülönfélébb buszokat lehet látni. Állítólag Ikarus 412-es (alacsonypadlós szóló) is vendégszerepelt egyszer; én csak ilyen normál csuklósokat láttam, mint ez a kettő itt fent. Február 23-án érdekes kísérlet zajlott le a szentendrei HÉV fővárosi szakaszán: MÁV-os dízel motorvonatok közlekedtek a normál forgalom közepette, persze utasok nélkül. A kísérlet oka az, hogy nyáron elbontják és újjáépítik az Újpesti vasúti hidat, ezalatt az esztergomi vonatok a HÉV vágányain a Margit hídnál levő felszíni csonkavágányhoz fognak járni. Ilyen kísérletet már végeztek egyszer, de akkor éjszaka, üzemszünetben. Most azt nézték, lehet-e fennakadás, ha járnak a normál HÉV szerelvények is (gondolom). Baloldalt: akartam egy olyan képet csinálni, amin egyszerre látszik a Parlament, a Gellért-hegyi Szabadság-szobor, és egy MÁV vonat. Hát... így sikerült. Jobboldalt: a piros Desiro motorvonat távozóban. "Dezsőke" (a Desiro egyik beceneve) után kis kihagyással jött a másik motorvonat típus, ami felbukkan az esztergomi vonalon: az orosz eredetű "Usgyi". Jobboldalt ismét őt láthatjuk, a HÉV-et az esztergomi vasútvonallal összekötő vágányon. Látható, hogy efelett egykor volt felsővezeték: a hatvanas évekig volt olyan betétjárata a HÉV-nek, ami az óbudai vasútállomáshoz közlekedett, teherforgalom pedig egészen a kilencvenes évekig zajlott itt. "Csak úgy", ezúttal a 30-as villamos mindennapjaiból: Az egykori Sertésvágóhíd ma már jórészt hűlt helye melletti kanyar a Gubacsi úton. Csatangolás a 19-es villamosvonal mentén A 19-esről sok képem van, de szinte mind még az UV-korszakból. Egy nap aztán olyan szépen sütött a nap, hogy gondoltam, ... ... ICS-ből is érdemes párat lekattintani rajta. A Bartók Béla út a felújítás óta határozottan kultúráltabb hely lett. Az Ikarus 280-asok azért maradtak. Baloldalt: a 41-es is az ICS-k terepe ma már. Az egykor itt is járó UV-k maradéka eközben különböző remizekben húzza meg magát. Muki-spotting III. - Csufi-szállítás A tél nagy híre volt, hogy a Csufi néven is ismeretes kísérleti villamost, mely tavaly óta nem közlekedett, ki fogják vinni a szentendrei múzeumba. De nem csak úgy, ahogy van, hanem előtte kicsit kipofozzák a Fehér úti főműhelyben. A műhelybe átszállításra várakoztunk a Hungária kocsiszín előtt, ahol őkelmét őrizték az utóbbi időkben. Jöttek is mindenféle Mukik (baloldalt). Meg láttuk a 2011-es Combinót (jobboldalt), ami - ha minden igaz - az elsőként klímásított kocsi (lesz). A transzport a remiztől a Hungária körúthoz vezető Sport utcában pózol. Útközben. Vas csikordul vason - a Fehér úti főműhelybe való kanyarodás közben. Mielőtt a szállítmány eltűnt a főműhely kapuja mögött, lefotóztam a közdarabot, amivel fizikai kapcsolatot létesítenek Csufi és a Mukik közt. Az oldal végén még két "csak úgy" fotó: ICS a 28-ason (Fiumei út) és a 17-esen (Vidra utca). Mára ennyi.
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||