Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 22/1.

Az utóbbi időben az "életképes" oldalaim túl nagyra nőttek, túl sok eseményt, túl nagy időt öleltek át (mint például a múlt homályába tűnő 13-as "számú"). Ez nehézzé tette a szerkesztésüket, és abban sem vagyok biztos, hogy túl sokan végignézték a képeket. Most megpróbálom kicsit gyakrabban megcsinálni ezeket az összefoglalásokat, talán mindenkinek kényelmesebb lesz így.

Április 28-án egy gépkocsi villamosnak ütközött a Várkert rakparton. Ám ez nem volt elég: az emiatt a 18-as útvonalára terelt villamosok közül egy 19-es a Döbrentei téren kisiklott. A sínre visszahelyezés után a szerelvényt a Moszkva téren állították félre, mivel visszafordítani, és - az újabb kilépéssel a teljes Bartók Béla úti forgalmat veszélyeztetve - Kelenföldre visszavinni kicsit necces lett volna.

Amikor munka után hazafelé tartva valaki felhívott a hírrel, hogy "egy UV parkol a Moszkván a hegy felőli rozsdáson", rögtön módosítottam az uticélomat, és inkább ide jöttem. Állvány nem volt nálam, de azért alaposan körbefényképeztem a szürkületben.

Bár az előbbi kép hangulatosra sikerült, nem voltam megelégedve a fotókkal, ezért később visszajöttem ide, immár állvánnyal. A villamost egyébként az éjszaka szállították vissza a remizbe. A siklásnál megsérült 3296-os motorkocsit ezután selejtezték is.

Május 2-án valamilyen rendezvény miatt a 74-esek nem mentek be egészen a Károly körútig, hanem a ritkán használt...

... Kertész utcai összekötő szakaszon át...

... visszafordultak. Mivel erre a szakaszra bejutni, és azt elhagyni is csak szedőpakolással lehet, ez nem volt teljesen triviális feladat, de a zavarelhárítósok elég gyorsan elvégezték ezt a vezetők helyett.

No, erről már másoktól is hallottam, de most sikerült először lefényképeznem: mióta megy a 74-es troli az Erzsébet királyné útjai aluljáróhoz? Mikor terelésből maradhatott ez a tábla? :-)

A 2624-es tavalyi hazahozatala óta készültem erre lelkiekben (is): az amszterdami villamosbarátok és a VEKE közreműködésével sikerült új otthont találnunk a nyolcvanas években a holland fővárosba került favázas budapest kocsinak, a 2964-esnek.

Némi izgalmas "üldözés" után Németh Attilával és Vitézy Dáviddal sikerült is utolérni a Budapesten áthaladó szállítmányt...

... melynek vezetője Kistarcsa határában megállt pihenni.

Az öreg tuja azóta már Debrecenben van, lásd itt! A hazatéréshez vezető sztoriról itt olvashatsz.

Kellemes napsütéses reggel a Salgótarjáni utcában, két furcsa madárral egymás mellett: egy tanuló UV, és egy Baross kocsiszínbe tartó 1-es szerelvény.

A tanulókocsi a szokásos villamosvezető-verseny okán tartózkodott ott.

A tanuló épp átcsorog a másik vágányra. Oldalt az MTK pálya lelátójának hátoldala látszik.

De nocsak, mit csinál ez a 37-es: ő miért megy át...

... helytelen vágányra?

Természetesen ez is a villamosvezető-verseny miatt volt: a kifele tartó irány vágány volt a versenypálya, ahol a tanuló ICS...

... és a tanuló Tátra is fel-alá ingázott.

A nem éppen sűrű követéséről ismert 37-es eközben egyvágányozott a másik sínen.

Következő oldal: villamosverseny folytatás, buszok a Bartók Béla úti síneken, és új logó UV póton


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra