életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Budapesti életképek 13.
Időszak: 2002/3 Többen jelezték az utóbbi időkben, hogy nem frissítettem az oldalakat. Mivel az oldalaim készítése mellett azért alapvetően meg is kell élnem valamiből, ez valóban így volt, de azért a fényképezéssel továbbra se hagytam fel. Sőt: bár az elmúlt valamivel több, mint fél évben főleg a Bartók Béla út felújításával és az elvesztett sínekkel foglalkoztam itt, azért más érdekességek - és mindennapi pillanatok - is megörökítésre kerültek. Például az új Ikarus 412-es trolik megjelenése. Ugyan a troliktól nem hidalok le, de azért egy új járműtípus megjelenése valahol mindig öröm. Csak ne lett volna olyan verőfény, amitől a még csillogóan fényvisszaverő karosszéria és szélvédő alig fotózhatóvá vált! "Előttem az utódom" mondhatná a hátul álló Ziu-9-es, de ő biztos nem olyan frázispufogtató, mint én :-) 412-es troli és 412-es dízelpöfögő egymás mellett a Vértanúk terén. A 69-es villamos Kolozsvár utcai szakaszáról azt rebesgették egész nyáron, hogy fel fogják újítani, ezért ide is eljöttem... ... már csak azért is, hogy legyenek további UV-s felvételeim a 69-esről, mert a pletykák szerint lehetséges volt a vonal TW6000-esítése is a felújítás után. A másik jelölt erre az 52-es vonal volt. Az eléggé megfáradt állapotban levő kispaneles pálya szerintem valóban megérdemelt egy kis ráncfelvarrást! Őszre be is fejezték az átépítést, és az ígért hannoveri "Banánok" is megérkeztek a vonalra. Ez azt jelentette, hogy Zugló kocsiszínből többet nem adtak ki UV-t forgalomba. Az új pálya az alkonyatban... .... és egy borús délelőttön. TW6000-es az "elvesztett" 65-ös villamos egykori végállomása felől nézve. Régen a 69-es villamos ennek az utcának a tengelyében haladt, most pedig pont keresztbe rá - vannak ilyen furcsaságok... A nyár egyik nagy istencsapása volt a Hungária körúti vasúti (vagy közúti? mi számít: ami fölött átmegy, vagy ami átmegy valami fölött?:) felüljáró felújítása, ami az 1-es villamos kettébevágásával járt. Ez azért volt galád dolog a városüzemeltetéstől, mert ugyanekkor álltak neki a Flórián téri felüljárók közül az egyik felújításához is, ami dióhéjban azt jelentette, hogy ugye a villamost a Kacsóh Pongrác út és a Lehel utca közt busz pótolta, de a busz nem tudott haladni a Flórián tértől a Hungária körgyűrűn végigérő dugó miatt. Nobel-díjat annak, aki ezt így kitalálta - az egy órás menetidő teljesen jónak számított, de autóval a másfél óra se volt ritka! Kerülni persze értelmetlen volt, mert délre a Margit híd ugyanígy be volt állva, az odavezető utakkal együtt, északra pedig a legközelebbi híd Esztergomban van, ami cseppet messze van. Persze lehetne komppal is menni mondjuk Váctól, de a lényeg az lenne, hogy az aquincumi hídra már nagyon nagy szüksége van a városnak! A képen az első olyan 1-es látható, ami már nem ment végig a teljes vonalon, hanem a Thököly útnál visszafogott. Az ezt követő hétvégén egy ideiglenes végállomást építettek ki a Kacsóh Pongrác úton. Közben esőzések is voltak, kisebb özönvizekkel járók... Locs és ploccs a felüljárón. Az ideiglenes forgalmi rend utasok felé kommunikált része. Tátra-szerelvény a Kacsóh Pongrác úton. Az ideiglenesen beépített visszafogás. A Lehel utcánál a visszafogás a kocsiszíni menetek miatt amúgy is ottlevő váltón történt, azon nem volt mit fotózni. Viszont talán meg lehetne említeni, hogy a villamosok érkezése és a pótlóbuszok indulása az esetek igen nagy részében nem volt hangolva, így az ötperces út megtételének átlagideje 15-20 perc volt a várakozás miatt. Az építkezés alatt a 17-esen járó ICS-k Angyalföld kocsiszínben laktak. Oda tartó kocsiszíni menetet nem volt alkalmam fényképezni, kárpótlásként álljon itt egy esti kép a járat végállomásáról :)
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||