életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Budapesti életképek, 20. folytatás, 1.
rész
Az elmúlt hónapokban százharmincvalahány életkép halmozódott fel az erre nyitott könyvtáramban. Mivel úgy érzem, hogy ennyit egyszerre úgy sem fog senki végignézni, úgy döntöttem, kisebb adagokban adom le. Jó szórakozást! Nem szeretnék túl sok szót költeni a kettes metró nyári vágányzárának pótlása kapcsán. Szerintem nagyszerűen működött, minden várakozásomat felülmúlta, pedig a mindennapjaimat eléggé meg tudta volna keseríteni, ha nincs jól megszervezve. De jól meg volt. Mivel a keleti szakaszon csak a Deák Ferenc tér és a Déli pályaudvar között közlekedtek a szerelvények, a 47/49-es villamos végállomása buszpályaudvarrá változott, tele az új Volvo buszokkal... ... míg az említett villamosok kaptak egy egyvágányos visszafogót az Astórián. A pesti autós ügyessége: amint rájöttek, hogy a baloldali sín használaton kívül maradt, máris parkolónak használták. A visszafogás kicsit jobb megvilágításban. Az UV-kat is elérte a (majdnem-)teljes reklámfestés (ragasztás): ez a hármas szerelvény egy telekom céget reklámozott, egy oldalon magentában... ... a másikon fehérben. A Fogaskerekű Vasút felújított szerelvénye Az elmúlt hónapokban a VTTE-sekkel többször is ránéztünk a Fogaskerekű Vasút felújítás alatt álló mozdony+pótkocsi szerelvényére, mely aztán egyszercsak elkészült. Sajnos egyelőre nem önjáró-képes, bár gondolkodnak rajta, hogy azzá teszik. A később a svájci SLM licensze alapján a Ganzban gyártott mozdony első példánya... ... és a rátámaszkodó egytengelyű Rowan pótkocsi. Mindkettő
gyönyörűen néz ki! Nosztalgiafronton még egy komoly fejlemény történt: végre hazaérkezett a BKV 2624-es pályaszámú, négyablakos Füzesi acélvázas villamos motorkocsija Amszterdamból! Mivel ennek megszervezésében nekem is részem volt, nehezen írható körül szavakkal, hogy mennyire örültem, amikor a jó öreg tuja július 13-án végre ismét magyar sínre gurult! Egy ideig előreláthatóan a Fehér úti főműhelyben marad, amíg nem kerül pénz a működőképes helyreállítására... ... Amszterdamban ugyanis már évek óta nem használták a kocsit, ráadásul a szabadban állt. Ehhez képest azért nagyon szépen nézett ki kívülről -
némely Tátra fényezése az 1-esen
sokkal több kivánnivalót hagy maga után! A Haller utcai nosztalgiavillamosozás Fodor Illés barátunk ötlete nyomán a VTTE a BKV jóvoltából egy ingyenes nosztalgianapot szervezhetett az akkor 100 éves Haller utcai vonalon a 611-es nosztalgiakocsival. Az egyik végállomás a Közvágóhíd, a másik az Orczy téri "rozsdás" volt. Itt visszafogás közben éppen a 1303-as kísérleti kocsi halad el az öreg jószág mellett. Amint az erről a képről is sejthető, az első körben majd'
kipukkadt a kocsi a sok érdeklődőtől. Jó volt a sok mosolygó arcot, és
a sok fotóst látni! Az imént látott 1303-as Közvágóhídnál. Az 1-es tartalék szerelvénye az éppen bontás alatt álló óbudai kocsiszín romjai előtt. Nyáron egy ideig KCSV-k jártak a 17-esen, a helyiek biztos örültek, hiszen legalább egy nagyságrenddel kellemesebb járgányok, mint a vonalon amúgy felbukkanó, ÁFJ után kiáltó állapotú "'sima" ipari csuklósok! KCSV a déli végállomáson. No, itt már megint "normális" ICS-k járnak a vonalon. Napos reggel a Népszínház utcában. A tanuló ICS a Hungária körúton. Az év folyamán egyre több és több körúti csuklós kapott a régi, "vonatos", fel-le rángatandó ablak helyett könnyebben használható tolósat. Ez a szerelvény ráadásul csillog-villog a napfényben vadiúj fényezésével! Következő oldal: bécsi villamos Budapesten, rövidített HÉV, kettévágott 18-as, stb...
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||