Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti életképek, 20. folytatás, 4. rész

Előző oldal

Az elmúlt hónapokban körülbelül százharmincvalahány életkép halmozódott fel az erre a célra nyitott könyvtáramban. Mivel úgy érzem, hogy ennyit egyszerre úgy sem fog senki végignézni, úgy döntöttem, apróbb folytatásokban adom le. Jó szórakozást!

A 14-es, csak úgy

Egy nap NZA-val úgy döntöttünk, hogy valami olyan vonalat megyünk el a napfényes idő közepette fotózni, ahol viszonylag ritkán járunk. Ez a 14-es, illetve a 12-es volt.

Fotós szempontból volt némi mázlink: Angyalföld remiz hátsó kijáratán előbb egy 12-es állt ki forgalomba, helytelen vágányra...

... majd rögtön egy 14-es is, a város felé vezető vágányra.

Ez a kép már kicsit kijjebb készült, a Görgey Artúr út elején, a kanyarnál. Ez valahogy olyan "régivillamosos" környék :)

Hármas Tátra a 14-esen, a Lehel tér felé tartva.

Ez a szakasz azon kevesek egyike Budapesten, ahol még vannak megállóperon nélküli megállók. Itt éppen egy 12-es áll be, hogy az utascsere az úttesten át zajlódjon le.

Újpest-Rákospalota vasútállomásnál. Ha az ember figyeli az útburkolatot, észreveheti, hogy régebben kicsit más ívben fordultak itt a villamosok.

14-es a káposztásmegyeri lakótelep mellett. Vagy három villamost meg kellett várnunk, mert a fényképezőgépem hülyült, és mindig rosszak lettek a képek. Aztán a végén meguntuk. A szakasszal kapcsolatban egyébként egy dolog mindig foglalkoztat: miért kellett ilyen messze tenni a tulajdonképpen lakóteleptől? Ha már nem metró lett, hanem villamos, miért nem mehetett be a házak közé, vagy kerülhette meg a telepet egy nagy hurokkal?
 

A pesterzsébeti turizmus fellendítése

Egy nap kaptam egy e-mailt Kölnből, egy villamosbaráttól, aki másnap Budapestre készült tujákat fotózni (éljenek a "fapados" légitársaságok!). Azt kérdezte, nincs-e kedvem elkísérni. A tempó kicsit gyors volt ugyan, de azért meg tudtunk beszélni egy találkát másnapra a Határ úthoz.

Az illető azt szerette volna, ha valami egzotikusat mutatunk (a többes szám oka: Ícé is elkísért), amit mi különlegesnek tartunk. Egyértelmű volt, hogy Pesterzsébetre visszük el. Mint kiderült, korábban egyszer már végigment az óriáshurokban, de nem szállt le fotózni. Mi viszont meggyalogoltattuk, hiszen csak így lehet igazán elkapni a környék hangulatát. Itt éppen egy ICS készül elhaladni egy "helyiérdekű presszó" mellett...

... itt pedig egy UV repeszt el a házakhoz közel (ami miatt az itteniek egy része nem szereti a villamost).

Időtlen kompozíció: UV és Trabant egymás mellett. Nagy öregek, ha találkoznak :)

ICS az út szélén...

... és UV kanyarban. A német úrnak tetszett a túra, az őszi fények is jól mutattak a sárga döcögényeken!
 

Közvágóhídi kilátások

Persze ezzel még nem volt vége a napnak: busszal átmentünk Csepelre, megmutattam, merre ment régen a Határ út-Csepel HÉV; aztán a Szent Imre tértől be MIXA-ztunk az új Nemzetiig.

A háttérben azok a lakóházak egyre inkább elkészülnek. Lassan egész városias lesz ez a rész is!

Egy klisé: kilátás a város felé a HÉV feletti felüljáróról, amit még akkorról felejtettek itt, amikor nem volt megállója a csepeli HÉV-nek errefelé, és így nem is létezett a hozzá tartozó szintbeli gyalogosátjáró.

"Ungarische barkátscholásch": a fülke kétoldalú, de ha a korlát felőli oldal is be lenne üvegezve oldalról, akkor nem lehetne elférni a peronon. Így hát az üveg nincs bent, az oszlopot pedig sárga csíkosra festették, hogy ne menjen neki az egységsugarú járókelő. Csak tudnám, miért nem lehetett olyan perontetőket építeni ide, mint amilyenek az 1-es mentén másutt vannak...

Mai álhírünk: a hatalmas gépjárműforgalom miatt a déli összekötő vasúti hidat közútti híddá alakították, mégpedig rögtön kétszintesre ;-)

A 2-es ás a 24-es végállomása, a bal szélső vágányon a tartalékszerelvénnyel.

Az ilyesmit mindig szeretem: reklámozzunk autót tömegközlekedési eszközön! Előny: kevesebb utas a tuján, nagy zsúfoltság és szennyezettség az utakon, élhetetlenebb város!

A volt HÉV dízelműhely és a ráckevei HÉV felé vezető vágányok.

Ez a vágányzáró sorompó egész frissen festettnek tűnik. Egyébként vajon mikor használhatták utoljára?

Folytatás: rövidített 2-es, vágányzár a 69-esen, és néhány kép a 42-es hurokvégállomásáról


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra