életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Budapesti életképek, 20. folytatás, 3.
rész
Az elmúlt hónapokban körülbelül százharmincvalahány életkép halmozódott fel az erre nyitott könyvtáramban. Mivel úgy érzem, hogy ennyit egyszerre úgy sem fog senki végignézni, úgy döntöttem, apróbb folytatásokban adom le. Jó szórakozást! Vegyes képek. Ezt a T5C5K-t véletlenül csíptem el a Blahán... ... ezt a pár képet innentől lefelé viszont direkt csináltam külföldi villamosbarát ismerőseimnek, hogy lássák, mit is jelent az, hogy a 4/6-os egy "eléggé jól kihasznált vonal". Tömegjelenet erre... ... tömegjelenet arra. Nekünk mindennapos, nyugatabbra viszont már megdöbbenek az ilyen forgalmon :) Újabb tipikus helyzet: a Nyugatinál a Bajcsyról a Szent István körútra kanyarodó kedves autósok bennragadtak a síneken, így a villamos nem tudja rendesen elhagyni a megállóját, a következő meg nem tud beállni. Így aztán egyetlen ember (a keresztben álló autó sőférjéé) bunkósága miatt néhány százan helybentopognak. Szentendrei MXA az esztergomi MÁV vonal egyik Desiro motorkocsijával a háttérben. Egyébként amiért kimentünk Aquincumhoz, az a nosztalgiavonat volt, ami itt éppen a HÉV-et és az óbudai MÁV állomást összekotő vágányon pöfög felfelé. Mondanom sem kell, a környék tele volt vasútbarát fotósokkal :) Óbudai pillanatkép: az elbontás alatt álló óbudai remiz
előtti vágányok abajgatása miatt az 1-es tartalékszerelvénye a Bécsi útra
kanyarodó dozátorvágányon (balról a harmadik) parkol. Kultúrális Örökség Napja a szentendrei múzeumban Idén is sor került az Európai Kultúrális Örökség Napjára. Tavaly a kisföldalattival utazhattak az érdeklődők, idén a szentendrei múzeum és a Margit híd között közlekedett egy nosztalgiaszerelvény. Ez még nem a nosztalgiaszerelvény, de szerintem fontos haladás: a nem normál nyomtávú járművek végre lekerültek a pőrekocsikról. A szombathelyi 6-os kapott néhány méternyi 1000 mm-es vágányzatot... ... ez az egykori nyíregyházi kocsi pedig némi 760 mm-est. Kedvenc 1000-eském két HÉV közt szendvicsként. A nosztalgiavonat nem a szokásos villamos vontatású szerelvény
volt, hanem DL II 41 - P XV 511 - DL V 42 felállásban közlekedett, azaz
dízelvontatással. Szeptember 19-én került sor az Autómentes Napra, melyet nálunk - valószínűleg a világon egyedülálló módon - arra a napra tettek, amikor amúgy is kicsi az autóforgalom: vasárnapra. Az én örömömet ez azért nem csökkentette, mert itt volt a szentendrei múzeum Ikarus 180-as csuklósa. A bátrak közben kipróbálhatták a szervizutakon, hogy
milyen érzés Ik 412-est vezetni. Vágányfelújítás a Gubacsi úton Ha nem is teljes hosszában, újszerű minőségben, de azért csak nekiálltak rendbehozni a Gubacsi úton a 30-as elég vacak állapotban levő vágányait. Mivel ezt teljesen hihetetlennek, ugyanakkor örömtelinek éreztem, Ícével és NZA-val elindultunk fotózni. Ez még a belső szakasz, ahol a 30A közlekedett. Egész hangulatos hely ez a Mester utca! Az ingajárat - vágányra betonozott - ideiglenes végállomást kapott a Koppány utcánál, ahol van egy visszafogó váltó. Baloldalt a friss nagypanelok; mindez a pótlóbuszból nézve. A "sima" 30-as a pacsirtatelepi hurokban közlekedett a Gubacsi út torkolatától: ... be a Török Flórison az erzsébeti vágányrengetegbe... ... majd ki belőle, és vissza a Gubacsi úthoz. Az ICS mögött látható 52-es (UV) normálisan közlekedett, akárcsak a távolabbi 3-as (TW6000). Jó ez a hely, sok típust lehet egyszerre fotózni! Folytatás: séta Újpesten és Pesterzsébeten
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||