Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 17. II. oldal

Előző oldal

A nyár egyik nagy építkezése a Haller utca felújítása volt. Ennek kapcsán a 30-as villamos félbe lett vágva:

a Ferenc körút és a Haller utca között egyetlen ICS ingázott...

... illetve nem is ment el a Haller utcáig, mivel egy darabon a Mester utcai síneket is felújították.

Júliusban még csak a Haller utca közepét ásták fel, a két szélen futó vágányok megmaradtak.

Nagyvárosi ásatás. A talált mammut-csontvázat valószínűleg már elszállították, vagy szétosztották a helybeli kutyatulajdonosok közt  :-)

A Haller-Mester kereszteződésben látható, hogy nagy dolgok készülnek. A balfelől a Duna irányába kanyarodó vágány a 2-es kocsiszíni menetei kedvéért maradt meg/lett kiképezve.

A 30-as vonal másik fele a Haller utca túloldala és Pacsirtatelep közt járt, némileg sűrítve.

Sőt: KCSV-k is előfordultak a vonalon!

A 24-es villamos ez idő alatt a Keleti és a Nagyvárad tér közt járt.

Érdemes megnézni az előtérben a többitől eltérő színű pályarészt: itt nemrég még egy irdatlan fekszinthiba volt, melyen a villamosok nagyot huppantak, legalább ez eltűnt!

A rövid 24-es egyik legmeglepőbb járműve a 3750-es, azaz a "Csufi" volt, mely régebben a 36-os vonalon járva bukkant fel rendszeresen errefelé. Ami durva: a viszonylatjelzés 24-ese eredetileg 23-as volt, csak föléragasztottak egy 4-est, az irányvászon pedig szintén a 23-asé, a Nagyvárad tér szintén csak egy matrica. Mi mindenre jó egy megszüntetett viszonylat!

És ha már viszonylatjelzésről van szó: a 17-es vezetői a kocsiszíni menetek során használt 1A oldaltáblák új felhasználási módját eszelték ki. Tessék csak megnézni azt az "árnyékolót" a szélvédő felső részén!

Az 59-es után szép lassan a 61-es is elkezdett T5C5K-vonal lenni.

Eleinte csak pár modernizált kocsi közlekedett rajta, majd szeptember végére már csak ilyenek maradtak!

És ha valaki már unná a (szinte) korszerű kocsik látványát: nosztalgiázzunk egy kicsit! Ez az UV éppen a Török Flóris utcából kanyarodik a Nagysándor Józsefre. Érdekes módon az itt található váltó átszelési része felfutós - akárcsak a Fehérvári úton ezidőtájt beépített vadonatújak. A kör bezárul, a kígyó a farkába harap, ismét fel van találva a spanyolviasz. Remélem most már megmaradnak mellette hosszú távon is!

Továbbra is Pesterzsébet: UV készül az Ady Endre utcából a Nagysándor Józsefre kanyarodni.

ICS a pacsirtatelepi hurok két irányának rövid közös szakaszán.

UV-k ugyanitt.

Kicsit korábban láttuk a 3-as villamos egyik végét, most itt a másik: TW6000-es a Gubacsi útnál.

Folytatás: augusztus 20., elvesztett sín a Dunában, a 118-as villamos első üzemnapja


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra