életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Életképek 17. II. oldal
A nyár egyik nagy építkezése a Haller utca felújítása volt. Ennek kapcsán a 30-as villamos félbe lett vágva: a Ferenc körút és a Haller utca között egyetlen ICS ingázott... ... illetve nem is ment el a Haller utcáig, mivel egy darabon a Mester utcai síneket is felújították. Júliusban még csak a Haller utca közepét ásták fel, a két szélen futó vágányok megmaradtak. Nagyvárosi ásatás. A talált mammut-csontvázat valószínűleg már elszállították, vagy szétosztották a helybeli kutyatulajdonosok közt :-) A Haller-Mester kereszteződésben látható, hogy nagy dolgok készülnek. A balfelől a Duna irányába kanyarodó vágány a 2-es kocsiszíni menetei kedvéért maradt meg/lett kiképezve. A 30-as vonal másik fele a Haller utca túloldala és Pacsirtatelep közt járt, némileg sűrítve. Sőt: KCSV-k is előfordultak a vonalon! A 24-es villamos ez idő alatt a Keleti és a Nagyvárad tér közt járt. Érdemes megnézni az előtérben a többitől eltérő színű pályarészt: itt nemrég még egy irdatlan fekszinthiba volt, melyen a villamosok nagyot huppantak, legalább ez eltűnt! A rövid 24-es egyik legmeglepőbb járműve a 3750-es, azaz a "Csufi" volt, mely régebben a 36-os vonalon járva bukkant fel rendszeresen errefelé. Ami durva: a viszonylatjelzés 24-ese eredetileg 23-as volt, csak föléragasztottak egy 4-est, az irányvászon pedig szintén a 23-asé, a Nagyvárad tér szintén csak egy matrica. Mi mindenre jó egy megszüntetett viszonylat! És ha már viszonylatjelzésről van szó: a 17-es vezetői a kocsiszíni menetek során használt 1A oldaltáblák új felhasználási módját eszelték ki. Tessék csak megnézni azt az "árnyékolót" a szélvédő felső részén! Az 59-es után szép lassan a 61-es is elkezdett T5C5K-vonal lenni. Eleinte csak pár modernizált kocsi közlekedett rajta, majd szeptember végére már csak ilyenek maradtak! És ha valaki már unná a (szinte) korszerű kocsik látványát: nosztalgiázzunk egy kicsit! Ez az UV éppen a Török Flóris utcából kanyarodik a Nagysándor Józsefre. Érdekes módon az itt található váltó átszelési része felfutós - akárcsak a Fehérvári úton ezidőtájt beépített vadonatújak. A kör bezárul, a kígyó a farkába harap, ismét fel van találva a spanyolviasz. Remélem most már megmaradnak mellette hosszú távon is! Továbbra is Pesterzsébet: UV készül az Ady Endre utcából a Nagysándor Józsefre kanyarodni. ICS a pacsirtatelepi hurok két irányának rövid közös szakaszán. UV-k ugyanitt. Kicsit korábban láttuk a 3-as villamos egyik végét, most itt a másik: TW6000-es a Gubacsi útnál. Folytatás: augusztus 20., elvesztett sín a Dunában, a 118-as villamos első üzemnapja
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||