Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 17. III. oldal

Előző oldal

Augusztus 20-án a villamosok is felpántlikázódtak: tessék megfigyelni az áramszedőkre applikált zászlócskákat, ahogy azt kell!

Ez is közlekedés: az augusztus huszadikai légi- és viziparádé néhány résztvevője.

Lehet, hogy meg kéne próbálni kihasználni a Duna adta lehetőségeket? Tuti, hogy a legvacakabb motorossal is hamarabb felér az ember napközben a Boráros térről Óbudára, mint autóval!

A Duna egyébként a jelek szerint igen hülye humorérzékkel van megáldva: tavaly augusztus közepén hatalmas árvíz volt, idén meg kishíján kiszáradt. De ez olyannyira komoly, hogy a Margit híd középső pillérjének lábánál felszínre került a folyómeder egy része, sok-sok építési (és rombolási) törmelékkel...

... valamint ezzel a síndarabbal. A Vignoles-profilhoz csavarozott vályúelem valamikor a XX. század első felében volt használatban a hídon. Hogy hogyan került egy ilyen hosszú darab egyben a vízbe, azt nem tudom. A cement és iszap alatt épségben megmaradt vágány egy részét egyébként kiemelték, és a BKV szentendrei múzeumába szállították.

Augusztus 20-án újraindult a 41-es, és a 47-es is ismét a Városház térre járt, mivel elkészültek az albertfalvai vasúti felüljárók. Persze még mindig a Bocskai út déli oldala volt a belső végállomás!

A Móricz is alakulgatott közben. Persze ezt a képet nem emiatt készítettem, hanem mert tetszett a háttérben elrobogó felsővezeték-javító LIAZ műhelykocsi.

Szeptember 8-án átadták a Bocskai út alatti aluljáró fölötti (bonyolult dolog ez a helymeghatározás, kérem) vágányokat, így a 18-as, a 41-es és a 47-es forgalma helyreállt. Ha ugyan helyreállás az, hogy a 41-es az SZTK előtti semmiben végállomásozik.

Ugyanezen a napon indult meg a 118-as járat, de ez igazából csak annyit jelent, hogy a reggeli csúcsban minden második 18-as Budagyöngyéig megy, és nem csak a János kórházig. A képen a legeslegelső 118-as látható, melynek utolsó forgóváza az utolsóelőtti megállónál füstölni kezdett...

... így az ellenkező irányú menetet már egy másik szerelvény teljesítette.

Tudnivalók. A szomorú az, hogy a hosszabb útvonalhoz nem jár több kocsi, így a reggeli csúcsban a követési idő nőtt. De hát ez nem probléma, hisz a Moszkva és a Krisztina tér közötti szakaszon levő rendszeres utaslemaradás, és a kocsiban ehhez tartozó elviselhetetlen zsúfoltság csak az utasokat zavarja...

És még csak azt sem tudták megoldani, hogy ha már úgyis a Szépilona remiz előtt fordul vissza a szerelvény, akkor legalább odáig fel lehessen mennie vele az utasoknak. Nem: felmegy üresen, és ott a kocsiszíni személyzet segítségével fog vissza (ők is biztos örülnek majd neki télen), mert nem építettek ki végállomást a járatnak.

Szóval elmondható, hogy a 118-assal kapcsolatos érzelmeim a legjobb esetben is ambivalensek, bár ez a fotó tetszik.

Folytatás: a Haller utcai felújítás folytatódik, illetve szép sárga villamosok szép kék ég alatt


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra