Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A túrás folytatódik: Fehérvári út V.
Avagy a XI. kerületi gyerek továbbra is érdeklődve figyeli a történéseket...

Előző oldal

A Fehérvári úti villamosok megállója ekkor még nem volt kész, így a szerelvények a tér déli sarkánál álltak meg dél felé menet.

És ez lesz az az utacska, amit remekül beterveztek a 47-es és 18-as megállója, illetve a gomba közé. Az egész zsenialitása abban rejlik, hogy a megállóban nincs aluljáró-feljáró, tehát oda csak a felszínen, zebrán lehet átmenni. Cserébe viszont a gomba felé, ahol most már nem lesz semmi közlekedés, jó széles lépcső vezet.

Az íves házak előtti térségen az újságok hírei szerint olyan műkő-szobrok lesznek, melyeket télen majd fűteni fognak, hogy melegséget sugározzanak. Gondolom hogy a hajléktalanoknak jó legyen, a többi arrajáró meg majd kerülgeti őket.

Augusztus közepén már a Fehérvári úti útpályák felbontásán dolgoztak...

... a Bocskai út déli oldalán pedig már sínek is látszottak az útburkolatban. Ja, és a 41-es villamos is újraindult, no meg a 47-es is ismét a Városháza térre járt, mivel az Elágazásnál levő felüljárók felújítása sikeresen befejeződött. Még egy új aluljárót is építettek, a leendő Auchan-hoz vezető villamosnak, igaz, ez egyelőre alig látszik, mivel az alsó része be van temetve! Ez tényleg jó hír, akárcsak az, hogy a 41-esen is több száz méter hosszan felújították a pályát, no és a megállókat is rendbeszedték!

És itt látható az a remek kis kőfelület, ami a Körtér nagy részét fedi immár. Állítólag nedves időben annyira csúszós lett, hogy már szeptemberben elkezdték érdesre csiszolni. Nem, csakazértsem kommentálom, fogjatok le!!!

Beszéljünk inkább másról, például arról, hogy nem csak a Fehérvári úti villamosok és a Gomba közt lesz immár út (ami eddig nem volt), hanem a Gomba és az íves házak előtt is. Hm, hogy is volt ez a dolog a gyalogosoknak való hely adásáról? Eddig itt ugyanis csak a Kosztolányi felől lehetett behajtani, de most majd a Gellért tér felől jövet is. Bármerről is nézem, az autósok többet nyertek az átépítéssel, mint a gyalogosok, és a tömegközlekedés!

Szeptember 8-án átadták a Bocskai úti leendő aluljáró feletti villamospályát, azaz a 18-as és a 47-es ismét teljes hosszúságában jár. A 41-es papírforma szerint a Körtéren végződik, de ez a Körtér a Bocskai út után néhány méterrel van a középső vágányon, a legtöbb helybeli által Körtérnek tartott téralakzattól körülbelül kétszáz méternyire. De biztos az emberek tudják rosszul, hogy hol van a Körtér, illetve mit is jelent az, amit másfél éve írt a BKV hivatalos közleményben, miszerint nem tervez változtatásokat a 41-es közlekedtetésében. Hát igen, ha valami kétszáz méterrel távolabb kerül az átszállásoktól, az igazából nem is változás, szót se érdemel...

Közben az út is kezdett testet ölteni.

A 6-os villamos hurokvágányának Váli úti végét egy járdaszigettel barikádozták el. A jelek szerint ezentúl csak a Karinthy fele lehet visszakanyarodni. Ez még nem is baj, ami gondot jelent, az a 3-as busz, amit az építkezés idejére bezavartak ide: ha a végállomási várakozóhelyen bent áll egy villamos, akkor nem tud továbbmenni, és ha mögötte is jön egy 6-os, akkor egymást akadályozzák a továbbhaladásban.

Az íves házak előtti rész sokadszorra, most egy kicsit autók nélkül, na de majd ha átadják!

Kis baki: az újraindítás utáni első napon a Fehérvári úti villamosok még a déli oldalon álltak meg, mert az aluljáró-építkezés miatt az északi oldali peron még nem készült el teljes hosszábban, emiatt a hármas UV szerelvények nem fértek oda mellé. Másnapra megoldották a problémát: a leendő zebra süllyesztett járdasziget-részére egy fóliát terítettek, arra pedig aszfaltot, így létrehozva egy egységes magasságú megállóperont. A fekete fóliával letakart izé a kész megállóhoz tartozó tábla helye, kicsit előrébb látható az ideiglenes is.

A végére egy kis feelingezés: az Október 23 utca-Bocskai út forgalma be lett terelve a piac egykori területére. Érdekes az autókat ezen fák között kanyarogni látni!

Folytatás: a teljes átadás (fele haladva)


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra