életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
A túrás folytatódik: Fehérvári út
III.
Avagy a XI. kerületi gyerek továbbra is érdeklődve figyeli a történéseket... 2003 júniusának második hetében már a Móriczon is látni lehetett, hogy valami készülődik... ... melynek eredményével kapcsolatban persze kétségeim vannak, de ezeket majd a végén áttekintjük, vajon jogosak voltak-e! Kis utastájékoztatási zavar: a 41-es villamos pótlója "sima" (fehér) busztáblán feketével 41-es lett. Ez még nem lett volna önmagában baj, de a járatnak közös megállója volt a "rendes" 41-es busszal, mely szintén fehér alapon fekete 41-es. Amikor ez kiderült, egyrészt egy sárga alapon "41-es villamospótló" tábla lett kirakva az első ablakba, másrészt a 41 után egy V betű is került. Még később a tábla be is sárgult, de ezt sajnos nem láttam, ezért kénytelen vagyok mások elbeszélésére hagyatkozni ezügyben... A 47-es a remiz előtt fordult vissza ez idő alatt. Érdekes látvány a három hóseprő a háttérben, hiszen egy kocsiszínhez csak egy tartozik normál esetben! A felüljáró felhajtójában felszedett régi és új sínszálak utaltak arra, hogy a kanyar után valami építkezés zajlik. Kis kitérő: a képen látható területen elvileg egy bevásárlóközpont fog épülni, melynek villamoskapcsolata is lesz. Jelenleg még nem tudni biztosan, hogy ez megvalósul-e, hiszen a mostani vágányzár alatt nem kezdték el az új pálya lehajtóját építeni... A felüljáró felújítása a másik irányból nézve. Június 15-től elkezdődött a Fehérvári út Bartók Béla és Bocskai út közti szakaszának felújítása, emiatt a 47-es északi szakasza megszűnt járni, a 18-as pedig az Etele térhez került. Az előtérben láthatók a Fehérvári út felé kanyarodó vágányok, szép rozsdásan a használatlanság miatt. Vágányzár szó szerint... ... azaz kerítéssel elzárva. A Fehérvári utat közben alaposan felásták. Ha minden igaz, ez a rész is a Bartók Béla útihoz hasonló faltól-falig felújítást kap. Rá is fér, csak a 41-es végállomásának keressenek valami jobb helyet az SZTK helyett! Közben a Bocskai út közepén is egyre mélyül a leendő aluljáró helye. Az autóforgalom csinos íves útpályát kapott, a gyalogosok pedig egy "V" jelzésű pótlóbuszt a Móricz és az építkezéstől délre eső 47-es végállomás közt. Folytatás: egyre kevesebb zöldterület, egyre több aszfalt és beton
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||