életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
A túrás folytatódik: Fehérvári út
VI.
avagy a XI. kerületi gyerek továbbra is érdeklődve figyeli a történéseket Ezt a sorozatot erdetileg azzal akartam lezárni, hogy megnyílt a Bocskai út-Fehérvári út kereszteződésében épült gyalogosaluljáró, de ezt nem tudnom megtenni, rajtam kívül álló okok miatt. Bár az eredeti határidő szerint 2003. december 7-én befejeződött a Bartók Béla út-Móricz Zsigmond körtér-Fehérvári út-Bocskai út "komplexum" felújítása, jelen sorok írásakor, azaz 2004 február elején még mindig csak az aluljáró lépcsőit lezáró rácsokat nézegetheti az utazóközönség, és a Körtéren is több helyen dolgoznak. De azért lássuk csak, mi minden történt idáig! Előre elnézést kérek az ilyesmire allergiásoktól, de a történéseket néha annyira abszurdnak találtam, hogy ezt jelzendő humorosnak szánt címekkel láttam el őket... Szeptemberben fogtak neki a 6-os villamos végállomási felszállóhelyének újrakövezéséhez. Ezt a képet nézegetve kicsit háborús érzés kerülgetett a rendezetlen viszonyok miatt, és ezt csak erősítette a háttérben baloldalt álló ház hiányos vakolata... A Szent Imre szobor körüli térséget sajnos "megszoborták",
ahelyett, hogy megtervezték volna: ez a kövezett járda biztosan jól nézett
ki a pauszon, de sokkal jobb lett volna, ha inkább oda teszik, amerre
az emberek mennek. Röhej, de a "senki által sem használt" 6-os villamoshoz
alig lehet átjutni! Az egyéni közlekedés szabad(os)sága A rossz eljutást tovább nehezítette a minősíthetetlenül
bunkó autósok viselkedése: a védőkorlátok miatt a gyalogosoknak csak a
zebránál volt módjuk átmenni az úton - ott viszont a kedves gépjárművezetők
a képen látható módon gondoskodtak arról, hogy a mindennapi közlekedés
akadályversenyre hasonlítson. A Villányi úthoz átvivő zebránál szintén
csak egy pár négyzetméteres területen várakozhattak a gyalogosok a lámpa
zöld jelzésére, itt taxisok parkoltak rendszeresen. Csoda, hogy a gyalogosok
az így még szűkebbé vált területről nem lökték le egymást az autók elé!
Egyátalán az egész építkezés területén kritikán aluli volt a forgalomszervezés:
a pofátlanok mindenhova odatolták magukat, a gyalogosok meg menjenek ahol
tudnak - táblák, felfestett burkolati jelek vagy bármi nélkül. Ha szabad
egy kéretlen megjegyzésemnek lenni az építtetők felé: a világvárosokat
nem így szokták építeni. Tartalomhiányhoz a forma: az SZTK Rendezőpályaudvar Október lázas tárgyalásokkal telt a 41-es villamost illetően: a járatnak ugyan az SZTK előtt csináltak egy elfuserált végállomást, de ez több civilszervezetnek sem tetszett. Mi több, nem csak nem tetszett nekik, de hangot is adtak véleményüknek, azt kérve, hogy az egy évvel korábban az illetékesek által már szóba hozott, Batthyány térig való hosszabbítást valósítsák meg. És Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztálya is ezt javasolta. És aztán
egyszercsak megvalósult! Itt már elkészült a 6-os új felszállóhelye, és felfestések
is vannak az úton, viszont ahogy az megfigyelhető, a megállóból elinduló
villamost elvileg fedező fedezőjelző nem jelez, azaz nem működik! Október végén kiszedték a Baranyai utca vonalában beépített angolváltót, mely a vonalak "újraegyesítése" után is bennmaradt, ezért a Körtér és Albertfalva kitérő között buszok szállították az utasokat. Gondok itt is voltak bőven: a pótlóbusz megállója elé törmelékszállító konténert raktak, így a busz nem tudott rendesen beállni. És néha be is parkoltak volna a megállóba a még mindig leírhatatlanul bunkó autósok, ha a helyszínen tartózkodó BKV-alkalmazott nem szólt volna rájuk! Buszt elég ritkán látni itt, a Csurgói úton, hát még
egyes villamospótlót! Mert hát a FOK-GYEM bizony "V1"-et írt ki. Persze
lehet, hogy ezzel csak a német szárnyasrakétára akart emlékezni :-/ Albertfalvánál a Budafok felől jövő villamosok vezetői úgy mentek, mint a villám: cikkcakkban. Dél felől beálltak ama peron mellé, mely normál esetben a 18-as végállomási felszállóhelye.. ... aztén onnan, a normál használatú menetiránnyal szemben beálltak a 18-as végállomási csonkavágányára... ... így. Majd onnan helytelenben visszamentek az itt levő, Budafok irányú megállóba. Itt ismét vezetőállást váltottak, a mozgássorozat során harmadszor, és már indulhattak is Budafok felé. A Bocskai úti kereszteződésben az építők szokásuk szerint nem gondoskodtak a forgalomirányításról, így a villamosoknak az (itt kivételesen épp nem látható) autóforgalom közepette kellett valahogy átvergődniük a túloldalra. Folytatás: a 4-es új végállomása, szigorúan örzőtt fűmagok, a "megnyitott" aluljáró, és egyebek
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||