életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Életképek 18. II.
Október 28-án egy elég abszurd baleset következett be a Lánchíd budai aluljárójában: három hármas UV szerelvény is egymásba futott! Ezen a képen már javában tart az akadályok elhárítása (két pótkocsi kiugrott az alagútban), de ez a motor+pót szerelvény annyira megtetszett, hogy még a távolból, a Lánchídról "meglőttem". A képen nem annyira látszik, de ez a szerelvény helytelen vágányon mászik ki a "mélyből", természetesen lépésben, kipörgő kerekekkel. A siklott pótkocsik voltak a baleset második legsúlyosabb áldozatai (az első egy hölgy, akit kórházba kellett szállítani), ezen itt látható is, hogy ez mit jelent. Természetesen azért a két erősebben csókolózott motorkocsi is meggyűrődött kicsit. Hm, magányos UV, amióta nincs MUV, ilyet is ritkán látni... És most valami sokkal örömtelibb: ez itt egy 41-es villamos az SZTK Rendezőpályaudvar végállomáson. Nem, ez még nem örömteli dolog, az azonban... ... hogy november 1-től nem ide, hanem a Batthyányi térre jár, már az! Sok ember munkája van ebben a dologban, és így is nehéz elhinni, de végre vonalhosszabbítás is történt Budapesten! Sőt, visszahosszabbítás, hiszen ez a hosszú járat a Fehérvári úti lakosoknak az 1986-ban elvett 9-es villamost adta vissza. A sors mosolyaként a 41-es napra pontosan 17 évvel a 9-es leállítása után hosszabbodott meg! A kellemes eseményt a város villamosbarátai úgy ünnepelték meg, hogy órákig velük voltak tele a szerelvények :) Néhány - szerintem - szép felvétel az első napról. A hosszabbítás egyetlen vesztese a régi jelzőrendszer volt, melyet még aznap elbontottak... A 41-es "megnyújtása" nem volt egyszerű ügy: a Városüzemeltetési Bizottság először elhalasztotta a döntést róla, majd október végén mégis megszavazta. A rendelkezésre álló néhány nap alatt csak ilyen ideiglenes táblákat sikerült újítani egyes megállókba... Batthyány tér: az első hetekben - bár úgy tűnt, megcsinálták a villanyváltót - a tér felőli vágányt nem használták a villamosok, így a képen látható sorbanállás nehezítette a járművezetők és utasok életét... ... aztán végre használatba vették a két vágány adta lehetőségeket. A vásárcsarnok felől áll a 41-es, a Duna felől a 19-es. Itt eredetileg az UV-t akartam a reggeli napfényben fürödve lefotózni, de aztán inkább a graffitis hülyegyerekek rombolási "eredményének" dokumentációja lett a kép. Tudnám, miért érzik olyan marha bátornak magukat, ha kárt bírnak tenni egy védtelen tárgyban? Egy jóval hangulatosabb kép, másik irányból, másik kocsival. Ami külön öröm számomra: végre kiépítettek egy zebrát a villamosvégállomás és a tér közepe közt! Egy hihetetlen hangulatos reggelt sikerült NZA-val elcsípnünk, amikor eredetileg a 41-es kihasználtságát indultunk el megnézni. A köd meglepően szeszélyesen gombolygott a Duna két partja közt: a hidak hol előtűntek belőle... ... hol elvesztek benne! (Egy 118-as, hogy ilyen is legyen a sorozatban.) Kedvenc villamosos hidam. Kedvenc villamostalan hidamnak először csak a teteje látszott ki a ködből, aztán később egyre több. Az ősz színei. A köd időnként itt is beborított bennünket. Pár pillanattal később viszont ragyogóan sütött a Nap! Itt verőfény... ... ott szürkeség. Nagyon örültem, hogy "véletlenül" arrajártunk! Ezt talán sose fogom megszokni: a Batthyány tér, ahol időnként még a járda is buszokkal van tele. Következő oldal: aluljárótűz, egyre több T5C5K az 56-oson, és még ez+az
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||