Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 18. II.

Előző oldal

Október 28-án egy elég abszurd baleset következett be a Lánchíd budai aluljárójában: három hármas UV szerelvény is egymásba futott! Ezen a képen már javában tart az akadályok elhárítása (két pótkocsi kiugrott az alagútban), de ez a motor+pót szerelvény annyira megtetszett, hogy még a távolból, a Lánchídról "meglőttem".

A képen nem annyira látszik, de ez a szerelvény helytelen vágányon mászik ki a "mélyből", természetesen lépésben, kipörgő kerekekkel.

A siklott pótkocsik voltak a baleset második legsúlyosabb áldozatai (az első egy hölgy, akit kórházba kellett szállítani), ezen itt látható is, hogy ez mit jelent.

Természetesen azért a két erősebben csókolózott motorkocsi is meggyűrődött kicsit.

Hm, magányos UV, amióta nincs MUV, ilyet is ritkán látni...

És most valami sokkal örömtelibb: ez itt egy 41-es villamos az SZTK Rendezőpályaudvar végállomáson. Nem, ez még nem örömteli dolog, az azonban...

... hogy november 1-től nem ide, hanem a Batthyányi térre jár, már az! Sok ember munkája van ebben a dologban, és így is nehéz elhinni, de végre vonalhosszabbítás is történt Budapesten! Sőt, visszahosszabbítás, hiszen ez a hosszú járat a Fehérvári úti lakosoknak az 1986-ban elvett 9-es villamost adta vissza. A sors mosolyaként a 41-es napra pontosan 17 évvel a 9-es leállítása után hosszabbodott meg!

A kellemes eseményt a város villamosbarátai úgy ünnepelték meg, hogy órákig velük voltak tele a szerelvények :)

Néhány - szerintem - szép felvétel az első napról.

.

.

A hosszabbítás egyetlen vesztese a régi jelzőrendszer volt, melyet még aznap elbontottak...

A 41-es "megnyújtása" nem volt egyszerű ügy: a Városüzemeltetési Bizottság először elhalasztotta a döntést róla, majd október végén mégis megszavazta. A rendelkezésre álló néhány nap alatt csak ilyen ideiglenes táblákat sikerült újítani egyes megállókba...

Batthyány tér: az első hetekben - bár úgy tűnt, megcsinálták a villanyváltót - a tér felőli vágányt nem használták a villamosok, így a képen látható sorbanállás nehezítette a járművezetők és utasok életét...

... aztán végre használatba vették a két vágány adta lehetőségeket. A vásárcsarnok felől áll a 41-es, a Duna felől a 19-es.

Itt eredetileg az UV-t akartam a reggeli napfényben fürödve lefotózni, de aztán inkább a graffitis hülyegyerekek rombolási "eredményének" dokumentációja lett a kép. Tudnám, miért érzik olyan marha bátornak magukat, ha kárt bírnak tenni egy védtelen tárgyban?

Egy jóval hangulatosabb kép, másik irányból, másik kocsival.

Ami külön öröm számomra: végre kiépítettek egy zebrát a villamosvégállomás és a tér közepe közt!

Egy hihetetlen hangulatos reggelt sikerült NZA-val elcsípnünk, amikor eredetileg a 41-es kihasználtságát indultunk el megnézni. A köd meglepően szeszélyesen gombolygott a Duna két partja közt: a hidak hol előtűntek belőle...

... hol elvesztek benne!

(Egy 118-as, hogy ilyen is legyen a sorozatban.)

Kedvenc villamosos hidam.

Kedvenc villamostalan hidamnak először csak a teteje látszott ki a ködből, aztán később egyre több.

Az ősz színei.

A köd időnként itt is beborított bennünket.

Pár pillanattal később viszont ragyogóan sütött a Nap!

Itt verőfény...

... ott szürkeség. Nagyon örültem, hogy "véletlenül" arrajártunk!

Ezt talán sose fogom megszokni: a Batthyány tér, ahol időnként még a járda is buszokkal van tele.

Következő oldal: aluljárótűz, egyre több T5C5K az 56-oson, és még ez+az


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra