Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 18. III.

Előző oldal

November 7-én a Nagykörút ismét lebénult. A hírek eleinte autós balesetről szóltak a Nyugatinál, aztán később pontosították, hogy ég a Nyugati aluljáró. A villamoson, mellyel mentem volna arrafelé, a Margit körúton még azt mondták be, hogy a Jászainál nem megyünk tovább, a Margit hídon viszont már azt, hogy megindult a forgalom, és bár nem állunk meg a Nyugatinál, azért továbbhaladunk. Aztán a Jászainál végül mégis arra kért bennünket a vezető, hogy szálljunk le, mert még órákig nem fogunk továbbmenni.

A világ legegyhelybenállóbb villamosvonala. Legalábbis hetente néhány alkalommal mindenképpen. Mivel sok baleset (autó keresztbefordul és csattan, bomba robban, utaselsodrás) szokott pont a Nyugati megállójában történni, talán nem lenne teljesen értelmetlen egy visszafogó a Visegrádi utcánál.

Bár végülis jó az, ha áll a forgalom, könnyebben le tudom az ilyen teljesragasztású reklámokat fotózni :(

Ez a villamos már a Nyugati túloldalán ragadt be.

Az emberek egész lazán vették a leállás okát, ti. hogy kigyulladt az aluljáró egy része. Sétálgattak, nézelődtek, fényképezgettek.

Na, ugorgyunk! A 12-es villamos Kossuth utcai végállomásán vagyunk.

Néhány száz méterrel errébb, a Pozsony utca sarka.

Figyelem, újabb ugrás következik! Az 56-os villamos is elkezdett gőzerővel "Gépnarancsokkal", azaz T5C5K-kkal feltöltődni. A K betű a szám után azt jelzi, hogy ez egy kocsiszíni menet.

Egy másik K Budagyöngyénél.

Csak hogy ilyet is lássunk: Banánok Zuglóban.

Ez viszont valóban érdekesség: néhány kisföldalatti-kocsit az éjszaka leple alatt átvittek a Fehér útra, kerékesztergára.

Persze (sajnos) nem áramszedő-toldással, saját lábán, hanem Mukik közt vontatva. Azért így is érdekes volt, bár bőrig áztam a borzasztó erős esőben, mely a fotózást is alaposan megnehezítette...

Szusszanjunk egyet két kellemes nagykörúti felvétellel!

Az előtérben az "év legcsúnyább teljesragasztású reklámja" címre méltán pályázó mobiltelefon-hirdetés, a háttérben a New York palota, melyet azokban a napokban kezdtek kibontani az állványzat alól.

Rákóczi tér. A Ganz csuklós egyik szoknyalemeze félig fel van nyílva, és ez csak egy hiba a sok közül, amelyekkel találkozhat az ember. Engem például sokkal jobban zavar, hogy lassan nincs már olyan szerelvény, melynek az összes ajtaja magától becsukódna, állandóan az utasoknak kell besegítenie kézzel, hogy végre továbbindulhasson a szerelvény!

A képen sajnos nem egyértelmű, de ez bizony egy dugó a Blaha előtt. És hogy mi az oka? Az út széle mellett sorbanálló kosaraskocsik (is), melyekről az útvonal díszkivilágítását rakosgatták éppen a fákra-oszlopokra. És ez szép is, de tessék mondani, ezt tényleg a péntek délutáni csúcsforgalomban kell csinálni? Merthogy a kép akkor készült!

Díszkivilágítás akcióban, az Oktogonnál.

Ismét egy nem túl gyakran látott vendég, már úgy értve, hogy itt az oldalaimon: a Gyermekvasút egy Mk45-öse Széchenyi hegyen, egy háromkocsis vonattal.

A Nagykörút elég sokat szerepelt ebben az összeállításban, mely ezzel is fog befejeződni. Egy újabb baleset miatt megint forgalmi akadály volt az Oktogon és a Nyugati közt.

A Blaha felől jövő szerelvények szerencsére vissza tudtak fogni az Oktogonnál levő váltón, de a másik irány nem, így a Buda felé vezető irány szépen tuja nélkül maradt. Mivel ilyen eset saját tapasztalatok alapján szinte minden héten legalább egyszer van, én továbbra is úgy gondolom, hogy kéne egy másik visszafogás a Nyugatin kicsivel túl. Ha tényleg ez a világ legtömöttebb villamosjárata, akkor igazán megérdemelne annyit, hogy ne bénuljon le több órára minden héten!


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra