Mondjuk némi türelem ajánlott a képbe száguldó autók miatt :)
UV-k a csúcson. Na jó, a púpon. Tudom, a kép akkor lenne igazán jó, ha nem vágtam volna le a pillérkapuk tetejét a turolokkal, ...
... de ezek a képek most nem erről szólnak.
Egyszerűen imádnivaló, ahogy a púp másik oldaláról nézve először csak egy áramszedő tűnik fel, aztán egyre emelkedve lassan kibontakozik egy teljes villamos!
Még egy banánszerűen görbülő villamos, ...
... és már át is értünk a túlpartra.
A Szent Gellért téri járműosztályzóra kanyarodó teljesreklámos 47-es mögött az itt létesítendő metróállomás építési munkálatai is látszanak.
47-es a Sziklatemplommal a háttérben.
Háromkocsis (motor+pót+motor) 19-es a Bartók Béla úti "bútorváltón". A visszafogási lehetőség azért kapta ezt a becenevet, mert vele párhuzamosan, a hegy felőli oldalon egy bútorbolt volt.
Lombok alagútja alatt húzódó sínek. Annak idején féltem, hogy a Bartók Béla út felújítása kapcsán eltűnik ez az "alagutas" idill, de itt legalábbis megmaradt.
Búcsúzóul még egy 47-es a Bartókon, ...
... és egy 18-as a Móriczon. Pár nappal később ezeket a síneket felszedték a leendő metró miatt.
Az augusztus huszadikai repülős látványosságok miatt a budai rakparti villamosok a Lánchíd előtt fogtak vissza.
19-es a visszafogás előtt, ...
... és 41-es, már utána.
UV-k rálátással a Citadellával.
Ezeken a képeken nem látszik, ...
... de időnként rendesen tele volt emberekkel a vágányzat; nem irigyeltem a járművezetőket.
És itt már valami Ganz csuklóssal kapcsolatos felfestés is van a sínek közt. Nemsokára a 19-esre ugyanis ilyenek kerülnek az UV-k helyett. Persze lehet, hogy a felfestés régebbi.
Mi azért még gyönyörködjünk az UV-kban, amíg lehet!
Az augusztus huszadika estéjén Budapestre lecsapó vihar sok mindent megrongált, köztük a 3-as villamos Mázsa tér - Ecseri út szakaszát is. Az ott közlekedő 3-as...
... és 62-es villamosok...
... még másfél nappal a vihar után is a Kőbányai úton jártak. Egy ideig a Baross kocsiszín mellett fogtak vissza, aztán már a Kőbányai úti kínai piacnál. Itt fotózás közben engem is elkapott egy eső, ...
... itt viszont már csak a fenséges színű felhők emlékeztetnek rá.
Csípem az ilyen szín-kontrasztot!
Az ex-hannoveri TW6000-eseket normál esetben nem nagyon lehet itt, a 28-as vonalán látni, ...
... most azonban kettesével, ...
... sőt, hármasával jöttek!
És csak nem akart vége lenni a felvonulásuknak :)
És most nézzünk körül Dél-Budán is!
A nemrég felújított kelenföldi remizben egyre több Ganz csuklós bukkan fel. Kisebb vizsgáikat már most itt kapják meg, és nemsokára majd innen indulnak a 19-esre is.
Persze most a metróépítés miatt ide terelt 18/118-as miatt Tátrát is lehet itt látni.
Ahogy az világosan látható, az ötvenedik évüket elérő UV-k lassan elkezdenek kiszorulni a villamoshálózatról. Július utolsó napján Dél-Pestről végleg el is költöztek.
Bővebben: az UV-k utolsó estéje a 42-es és 52-es villamosvonalakon
Ami viszont meglepő és kellemes hír: korántsem a legleharcoltabb Ganz csuklósok kerültek a helyükre. A legtöbb nagykörúti kocsi rosszabb állapotban van, mint ezek!
Azért nekem időbe fog telni, mire megszokom őket itt...
A huszonkilencedik életkép-sorozat végére egy csokornyi kép a "megújult" 42-esről.
Ilyen lombok alatt szerintem minden villamos jól néz ki :)
Az UV-k nagyjából negyvenöt évig bírták a 42-esen. A csuklósok már nem fognak ennyit itt tölteni, de ez persze nem is baj...
Majd folytatódik...