Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti életképek 15. fejezet, 1. rész

Azt hiszem ismét itt az ideje pár mindennapi, vagy éppen pont nem mindennapi kép közzétételének. Veszélyes dolog ez a digitális fényképezés: szinte korlátlan számban készítheti az ember a fotókat, aztán pedig csak nem bírja ki anélkül, hogy megossza őket másokkal :-)

Régi villamos a régi módon az út szélén: már nem sokáig lesz lehetőség ilyen pillanatok megörökítésére, mivel a Haller utca átépítése a küszöbön áll. Igaz, már tavaly is ezt mondtam...

A BKV kibérelhető nosztalgiakocsijaként funkcionáló 611-es a pesti Dunapart viaduktján is jól néz ki, ezt meg kellett állapítanom :-)

Én nem igazán (igazán nem) szeretem a Tátrákat, de ezen a képen még ez a típus is tetszik valamiért...

Bár én az ex-hannoveri TW6000-eseket neveztem el "banánnak", a becenév tulajdonképpen a 1303-as Ganz csuklósra is illik. Ő egy kísérleti kocsi, a KCSV7-esek előfutára. Elől-hátul felkunkorodó kocsiszekrénye alapján messziről fel lehet ismerni, akkor is, ha az ember nem látja a tetőn levő plusz szerelvénydobozokat...

Ő csak egy átlagos "ipari csuklós", de azért iderakom!

A Fehér úti VJSZ telepen március folyamán érdekes dolgokat lehetett látni: egyrészt a korszerűsített T5C5K kocsikból egyre több állt az elülső udvaron...

... másrészt húsz évnyi kihagyás után ismét kéttengelyes motorkocsik bukkantak fel a vágányokon!

Az egyik a BVKV eredetű 1625-ös volt...

... a másik a BKVT származású, kicsit fiatalabb 1000-es. Mindkettő a szentendrei múzeumba készült, immáron működőképesen...

... ahol például eme volt szombathelyi motorkocsi társaságát is élvezhették visszaérkezésük után.

A kicsike egyébként keskeny nyomtávú, ezért a kép készítésének idején egy pőrekocsira fektetett 1000 mm-es vágánydarabon pihent.

Mivel a jármű egymotoros, a kontrollere még a szokásosnál is egyszerűbb kinézetű.

A belseje is puritán, de nekem nagyon bejön!

Érdekes megoldás az, ahogy a kapaszkodók erre a farúdra vannak felfűzve!

A futó...

... és a hajtott tengely.

A múzeum megnyitója előtt a BLVV 1-es villanymozdony...

... és a lőrinci ikerkocsi is megérkezett ide, némi vonatozás után.

Ez a HÉV villanymozdony számomra kellemes meglepetés volt, nagyon tetszik! Az érdekesség kedvéért: így nézett ki a kocsi a hetvenes évek második felében. A múzeum a MÁV-BEV korabeli állapotára állította helyre, ha minden igaz, akkor működőképesen - de sajnos ennek kipróbálására nem volt módom...

Egy szokványos beállítás a múzeum udvarán.

Folytatás: következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra