Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
    A hannoveri "banánok" elő- és párhuzamos élete
    Wolfgang Mönch és Tim Boric képei

    A hannoveri villamosokról - melyeket én előszeretettel "Banánnak" nevezek - már sokat olvashattunk ezeken az oldalakon. Szó volt nyilvános bemutatásukról, első nyilvános útjukról, és megnéztük őket kívül-belül-alul-felül. Most arról láthatunk pár képet, hogy mi történt azelőtt, hogy beértek a Fehér úti főműhely kapuján, illetve arról, hogy nem csak Budapest választotta a sokak által "levetett ócskaságnak" bélyegzett járműveket, hanem Hága is. Wolfgang és Tim, ezúton is szeretném megköszönni a képeket!

    Így néztek ki a TW6000-esek a saját otthonukban (egészen pontosan a Leinhausen remizben) - már azok, melyek nem hrodoztak reklámot.

    Ez pedig egy már budapesti sárgára átfényezett Banán, mely nálunk azóta már jó ideje a 1520-as számot viseli.

    Ő pedig a 1517-es...

    A Budapestre szálíltás előtt természetesen nem csak átfestették a járműveket, hanem más átalakításokat is eszközöltek rajtuk, például az ablakokat nagyobb nyitható résszel rendelkezőekre cserélték.

    A leendő 1518-as.

    A 6095-ös (nálunk 1519-es).

    Dittó.

    A 6031-es (1575) vezetőfülkéje. Ez tulajdonképpen nálunk is így néz ki: az ajtók zöldre fényezett belső lapja emlékeztet a jármű eredeti színére...

    A leendő 1547-es (ex-6062).

    6070 és 6061 trélerre való felrakodás közben a Leinhausen kocsiszínben.

    Ők voltak az első két hannoveri, melyek Budapestre érkeztek...

    ... azaz a későbbi 1500 és 1501.

    A felrakodás másik nézőpontból.

    Az alacsonyépítésű trélerekre (hogy mondják azt magyarul, hogy "tieflader"?) nem mindennapi módon rögzítették a villamosokat...

    6070 elhagyja a Leinhausen kocsiszínt. Jobbra egy kettéválasztott TW2000 (2500?) egyik (amúgy teljesen működőképes) fele látható.

    "Nagyvasúti" motorvonat és dízelvontatású villamos egymás mellett :)

    A másik kocsi...

    ... és a konvoj vége ugyanitt.

    A villamos épp átkel egy andráskereszttel jelzett vasúti pályán - nem tipikus eset.

    Fuhsestrasse.

    A Stöckener Strasse kereszteződésénél...

    ... a budapesti...

    ... és hannoveri TW6000-ek, valamint egy újabb, TW2xxx sorozatú hannoveri villamos adott találkát egymásnak.

    ... itt látható, hogy miért is Banán a típus beceneve: mert úgy görbül (és "szállítás közben" zöldről sárgára is ért mellesleg).

    A szállítmány...

    .... a stöckeni temető előtt.

    6037 a Glocksee főműhely udvarán. Ez már a Hágába induló szállítmány festése.

    6053 a Glocksee főműhelyben, tőle balra egy 1927-es gyártású múzeumi kocsi áll.

    Ugyanő (mármint a 6053) a Leinhausen kocsiszín udvarán, már trélerre pakolva...

    ... indulásra várva.


    Kis ugrás térben és időben: a helyszín Hága (Den Haag), ott is a 11-es vonal, melyre a helyi közlekedési cég, a HTM nyolc darab TW6000-est vásárolt.

    Ez a vonal eredetileg gőzvontatású volt. Most azért volt szükség használt járművek beszerzésére, mert a villamoshálózat bővülésével párhuzamosan a HTM-nek nem volt lehetősége új kocsikat venni.

    A zárt pálya egy fűtőmű mellett. A lemenő Nap fényében különösen jól látszik, hogy a vörös festés milyen jól beleillik a környezetbe!

    A Scheveningen-i tengerparti végállomás.

    Ugyanez a másik irányból. Figyelemre méltó, hogy a helyi közlekedési vállalat külön weboldalt szentelt az új járműveknek, technikai adatokkal, "használati utasítással", és időrendi beszámolóval a forgalomba állításig: német nyelven itt olvasható. Egyébként kevesen tudják, de még egy helyen közlekednek TW6000-esek Hollandiában: Houten-ben, két darab 2000 óta. Ennyit arról, hogy azt vettük meg, ami másnak már nem kellett...


    Fényképek: Tim Boric és Wolfgang Mönch


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra