Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
    A hannoveri "banánok" elő- és párhuzamos élete
    Wolfgang Mönch és Tim Boric képei

    A hannoveri villamosokról - melyeket én előszeretettel "Banánnak" nevezek - már sokat olvashattunk ezeken az oldalakon. Szó volt nyilvános bemutatásukról, első nyilvános útjukról, és megnéztük őket kívül-belül-alul-felül. Most arról láthatunk pár képet, hogy mi történt azelőtt, hogy beértek a Fehér úti főműhely kapuján, illetve arról, hogy nem csak Budapest választotta a sokak által "levetett ócskaságnak" bélyegzett járműveket, hanem Hága is. Wolfgang és Tim, ezúton is szeretném megköszönni a képeket!

    Így néztek ki a TW6000-esek a saját otthonukban (egészen pontosan a Leinhausen remizben) - már azok, melyek nem hrodoztak reklámot.

    Ez pedig egy már budapesti sárgára átfényezett Banán, mely nálunk azóta már jó ideje a 1520-as számot viseli.

    Ő pedig a 1517-es...

    A Budapestre szálíltás előtt természetesen nem csak átfestették a járműveket, hanem más átalakításokat is eszközöltek rajtuk, például az ablakokat nagyobb nyitható résszel rendelkezőekre cserélték.

    A leendő 1518-as.

    A 6095-ös (nálunk 1519-es).

    Dittó.

    A 6031-es (1575) vezetőfülkéje. Ez tulajdonképpen nálunk is így néz ki: az ajtók zöldre fényezett belső lapja emlékeztet a jármű eredeti színére...

    A leendő 1547-es (ex-6062).

    6070 és 6061 trélerre való felrakodás közben a Leinhausen kocsiszínben.

    Ők voltak az első két hannoveri, melyek Budapestre érkeztek...

    ... azaz a későbbi 1500 és 1501.

    A felrakodás másik nézőpontból.

    Az alacsonyépítésű trélerekre (hogy mondják azt magyarul, hogy "tieflader"?) nem mindennapi módon rögzítették a villamosokat...

    6070 elhagyja a Leinhausen kocsiszínt. Jobbra egy kettéválasztott TW2000 (2500?) egyik (amúgy teljesen működőképes) fele látható.

    "Nagyvasúti" motorvonat és dízelvontatású villamos egymás mellett :)

    A másik kocsi...

    ... és a konvoj vége ugyanitt.

    A villamos épp átkel egy andráskereszttel jelzett vasúti pályán - nem tipikus eset.

    Fuhsestrasse.

    A Stöckener Strasse kereszteződésénél...

    ... a budapesti...

    ... és hannoveri TW6000-ek, valamint egy újabb, TW2xxx sorozatú hannoveri villamos adott találkát egymásnak.

    ... itt látható, hogy miért is Banán a típus beceneve: mert úgy görbül (és "szállítás közben" zöldről sárgára is ért mellesleg).

    A szállítmány...

    .... a stöckeni temető előtt.

    6037 a Glocksee főműhely udvarán. Ez már a Hágába induló szállítmány festése.

    6053 a Glocksee főműhelyben, tőle balra egy 1927-es gyártású múzeumi kocsi áll.

    Ugyanő (mármint a 6053) a Leinhausen kocsiszín udvarán, már trélerre pakolva...

    ... indulásra várva.


    Kis ugrás térben és időben: a helyszín Hága (Den Haag), ott is a 11-es vonal, melyre a helyi közlekedési cég, a HTM nyolc darab TW6000-est vásárolt.

    Ez a vonal eredetileg gőzvontatású volt. Most azért volt szükség használt járművek beszerzésére, mert a villamoshálózat bővülésével párhuzamosan a HTM-nek nem volt lehetősége új kocsikat venni.

    A zárt pálya egy fűtőmű mellett. A lemenő Nap fényében különösen jól látszik, hogy a vörös festés milyen jól beleillik a környezetbe!

    A Scheveningen-i tengerparti végállomás.

    Ugyanez a másik irányból. Figyelemre méltó, hogy a helyi közlekedési vállalat külön weboldalt szentelt az új járműveknek, technikai adatokkal, "használati utasítással", és időrendi beszámolóval a forgalomba állításig: német nyelven itt olvasható. Egyébként kevesen tudják, de még egy helyen közlekednek TW6000-esek Hollandiában: Houten-ben, két darab 2000 óta. Ennyit arról, hogy azt vettük meg, ami másnak már nem kellett...


    Fényképek: Tim Boric és Wolfgang Mönch


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra