Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A túrás folytatódik: Fehérvári út VIII.
avagy a XI. kerületi gyerek még mindig nem unta meg a figyelést :)

Előző oldal

Valahol 2004 januárjában hagytuk abba a történések figyelését. Akkor a Móricz és Bocskai közti részt néztük meg alaposabban - most lássuk a másik "végletet"!
 

Savoya Park

A Leányka utcai felüljáró átépítésével egy időben elkészítették az aluljárót a leendő Savoya Park-i bevásárlóközponthoz hosszabbítandó 18-as villamos számára is.

Ez kezdetben be volt tömve földdel (illetve nem volt kiásva - depends on your point of view:). de aztán elkezdték kikapirgálni.

A ki tudja mióta lezárt sorompó. Barátságos látvány, én meg közben majdnem elsüllyedtem a sárban :)

Az épülő bevásárlóközpont-komplexum. Meglehetősen gyorsan nőtt ki a földből, ahogy ez az ilyen létesítményeknél már csak szokás!

A Körtér attrakciói: kalapos kőizé, mozgójárda, Penészgombaépület

A Móricz Zsigmond körtéren időközben átadták az alaposan bereklámozott "fűtött térkavicsokat", amelyektől állítólag barátságosabb lett a tér.

Nos, a csuda tudja, szerintem ezek csak kosz-színű kődarabok egy kosz-színű, kietlen tér közepén. Hiába van kalapja, hiába fűti belülről a meleg víz!

Ez egy kisebb kavics, ezen kívül van egy még kisebb is. Érdemes megnézni egyébként a tér kövezetét...

... melyre ráillik a "mozgójárda" szó, de sajnos nem úgy, ahogy jobb helyeken értik :-/

A Gombaépület közepén levő díszkutat emlékeim szerint a Bartók Béla út felújításának elején kicsit kipofozták, kifugázták a kövek közti réseket, márciusban mégis romokban hevert...

Persze az egész Gomba rendkívül rossz állapotban volt...

... mint az itt is látható.

A felújított részeket vélhetően ezekhez az állapotokhoz passzintották :-/ Ami furcsa: a Gombát kicsivel később körbeparavánozták. Meg voltam győződve róla, hogy végre rendbehozzák. És akkor jött a nagy meglepetés: a paravánt elbontották, a Gomba pedig maradt olyan koszos, amilyen volt...

Vágányfelújítás a külső Fehérvári úton

Májusban itt-ott nekiláttak a Fehérvári úti pálya rendbehozásának. Volt, ahol új kőágyazatot kaptak a sínek, volt, ahol betonaljat és sínszálat is cseréltek, de nem végig.

Mindenesetre ilyen MÁV-os vágánykarbantartó gépláncot sem minden nap látni BKV pályán!

A Fehérvári villamosok eközben Albertfalva kitérőnél fordultak vissza a város felé. Mivel a budafoki remiz el volt zárva a hálózattól, jobban mondva időszakosan csak egy vágányon volt megközelíthető, ezért Kelenföld is adott kocsikat ezekre a vonalakra. És ha már adtak, miért is ne pótkocsisan tették volna?

Na, ilyet nem szoktunk látni: 41-esre táblázott pótkocsi. Tetszett!

Na, ő viszont például egy budafoki iker.

Az érdekesség kedvéért lássunk egy 47-est is ugyanitt fordulni!

Az ilyen vágányzáraknak van egy érdekes hatása: mikor máskor lehetne egyszerre ennyi villamost fotózni a budafoki remiz udvarán napközben? :-)

Intermezzo: a Fehérvári úti aluljáró ekkor már több, mint fél éve lett megnemnyitva :-)

Savoya elágazás

Az aluljáró kiépítése mellett lassan nekifogtak az odavezető szakasz kialakításának is. Itt még csak sejteni lehet, hogy valami történni fog...
 

... míg itt már be is rakták a kitérőket. Külföldi villamosbarát ismerősömnek nagyon tetszett, ahogy a kiágazó sínek egyenesen nekivezetnek a bokroknak :-)

Néhány nappal később már a kitérő bebetonozásán dolgoztak, és a fákat is elkezdték kivágni.

Nem lehetett nagy öröm ilyen esőben dolgozni!

Augusztusban már látszott a rámpa, és a pálya egy részét is lerakták...

... persze egyelőre még nem véglegesen.

Az aluljáró is immár átjárható lett!

A kitérő váltószerkezetét egyelőre nem építették be, ami persze érthető...

... hiszen a pálya a semmiben végződött ekkor még.

A park is épülget, némi vágányok megfigyelhetők itt-ott.

Sőt, a végállomási kettős vágánykapcsolatot is lerakták már!

Következő oldal: a Savoya Park-i villamos elkészülte


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra