Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti közlekedési életképek 32. rész, 2. oldal

Előző oldal

A környezetbarát közlekedés látszata kedvéért álljon itt két trolis kép: az egyik egy ráncajtósnak megmaradt Ikarus/GVM troliról, a másik pedig a 304-es Ikarus/Kiepe/OBUS-ról, mely asszem éppen most "újult fel" (vagy nem - troliban nem vagyok naprakész).

És persze a körkép nem lehet teljes a Pécsről villamospótolni érkezett szörnybuszról, azaz az Ikarus 284-es tolócsuklósról, mely a közbenső láncszem a 200-as és a 400-as sorozat közt.

Ez a busz szerintem joggal pályázhat a "város legótvarabb busza" címre. Még az ajtajai sem álltak jól.

És két, tulajdonképpen véletlenül elkapott buszos pillanat: a Hűvösvölgyi utat csatornaépítés, vagy valami ilyesmi miatt részben egynyomvonalasították, a forgalmat pedig a Szerb Antal utca-Széher út útvonalon kerültették. Előbbi nem kicsit meredek, és bár a 29-as busz itt jár, azért érdekes volt a jóval gyakrabban közlekedő piros 56-ost itt látni. Bónuszként pedig jött egy ilyen városnéző busz is :)

Na jó, gyorsan térjünk vissza a tujákhoz! Sínkivetődés miatt vált ideiglenesen járhatatlanná az 1-es villamos Thököly út és Stadionok közti szakasza, úgyhogy a 40 fokos hőségben az utasok szállhattak át, mert a villamosok szépen visszapörögtek a járhatatlan szakasz két végén. Olyan húsz perc elteltével láttam az első pótlóbuszt, úgyhogy ez egyfajta túlélőpróba volt az emberek számára.

Baloldalt egy BKV-s locsolókocsit láthatunk, mely az előbb említett, túlmelegedés miatti sínkivetődések megelőzése végett járta a vágányokat. Jobboldalt a Szent Gellért téri vágányokat láthatjuk, melyeken a kibírhatatlan hőség miatt a sínek mellől kiolvadt szurkot szétkenték a síneken járó pótlóbuszok. Emiatt az áramvisszavezetés rossz lett, plusz a sín úgy csúszott, hogy volt Ganz csuklós, ami alig tudott felmászni a megállóból a Szabadság hídig!

Ennél is látványosabb effekt volt azonban az imént megemlített rossz visszavezetés miatti szikrázás. Olyan "amperszag" volt a Bartók Béla úton emiatt, hogy csak na!

Véletlenül futottam össze mk4047 kollegával, akit rögtön rábeszéltem, hogy másszunk fel a Gellért-hegyre, fentről villamosokat fotózni (egyedül nem lett volna kedvem hozzá). Ekkor ugyanis már elkezdődött a Szabadság híd plasztikai sebészet jellegű kipofozgatása, de még (és már) UV-k jártak át rajta.

Mondjuk ehhez képest szerintem aznap a Ganz csuklósokról készített képeim lettek a jobbak.

A híd és a (szerintem:) hozzátartozó tuja.

A Moszkva tér is nagy változások elé nézett. Nem, sajnos nem úgy értve, hogy eldózerolták az egészet, és előről elkezdték felépíteni, hanem úgy, hogy az eddig itt végződő 56-os - és a 18-as - a Szabadság híd által amúgy nyújtott, de most a lezárása miatt kieső közlekedési kapcsolatokat pótolandó hirtelen átváltozott Észak- és Dél-Buda közötti törzsjárattá.

Ez a 118-as járat megszüntetésével is járt, ...

... illetve a 18-as eltűnésével a Szent János kórháznál levő hurokból. Hogy a sínek ne maradjanak kihasználatlanul (szintén augusztus 21-től), az 59-est hosszabbították ide, ezzel még jobban "végállomástalanítva" a Moszkva teret.

És eljött augusztus huszadika, az ilyenkor szokásos rakpart-lezárással, Lánchídnál visszaforgatott 19-essel és 41-essel, ...

... illetve még egy kicsit használható, majd délután a Gellért térnél elvágott kiskörúti járatokkal.

Mivel ugyanez volt az UV-k utolsó forgalmi napja is, inkább velük foglalkoztam, olyannyira, hogy elfelejtettem időben visszaindulni a belvárosba a tüzijátékra. A Móriczra érve így látszott a buli. Sajnos senki nem mondta, hogy itt kéne maradnom, mert az okos szervezők úgy lezárták a Bartókot és a Budafoki utat is, hogy onnan ennél sokkal kevésbé lehetett látni az egészet :(

Ha már ott voltam, megpróbáltam valami jót kihozni a helyzetből, és a durrogások és villanások közepette visszafogó villamosokat filmeztem. Érdemes megnézni, hogy bár még bőven megy a tüzijáték, az emberek elfelé jönnek onnan: ők is konstatálták, hogy gyakorlatilag semmit nem látnak belőle. Nagy buli volt! :(

A tüzijáték vége után egy órával még mindig le volt zárva a Bartók a Gellért tér előtt, úgyhogy bőven nyílt lehetőségünk az itt visszafogó villamosokat fotózgatni. Igaz, mi nem erre gyúrtunk most, hanem a talán az utolsó óráikat dolgozó UV-kra.

Az UV-k végleges (?) búcsúja a menetrend szerinti forgalomtól

Másnaptól szünetelt a 47-es és a 49-es, megszűnt a 118-as, a 18-as Savoya Park és Hűvösvölgy, az 56-os pedig Budafok, Városház tér és Hűvösvölgy között járt, Tátrákkal.

De erről majd legközelebb.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra