életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Bécs villamosai az őszi szürkeségben III.
Köszönetet szeretnék mondani a Wiener Linien-nek a remizlátogatás lehetővé tételéért! És vissza a valóságba: egy ULF, és egy E2-es által vontatott c5-ös pótkocsi a remiz melletti megállóban. Ekkor már alig kibírhatóan esett, eláztatva minket, illetve fényképezőgépem lencséjét is! Wien Mitte-nél felpattantunk egy S-Bahn szerelvényre is, hogy ilyet is lássunk. Igazából a MÁV "Hernyói" (BDVmot) is valami hasonló célt szolgálhatnának, ha Budapestnek és a MÁV-nak lenne koncepciója a vasút városi közlekedésbe bevonására. A kép már a Praterstern-nél készült, ahol leszálltunk. Itt igazi villamosos paradicsomba csöppentünk, hurokvágánnyal, osztályozó fonódó váltóval, ívekkel, átszelésekkel... ... és még nagyobb felhőszakadással :-( Ez a szép E1-es az 5-ös vonalon fordul. Itt bizony 0-ás viszonylat is van! Vagy O lenne? A pesti ember megzavarására a számjelzésesek mellett ugyanis betűjelzésesek (N, J) is üzemelnek. A betűjelzés logikus lenne, ugyanakkor a tetőn a jelzés inkább nullára hajaz. Radetzkyplatz, szűk utcában járó villamossal. Mégse parkoltak be elé... Nnna, erre a villamosra vártunk, hogy eljuthassunk Metska kedvéért a Hundertwasser-házhoz. Miután túlvoltunk a modern építészet eme öncélú zarándokhelyén (még mindig a Hundertwasser-féle vegyesgyümölcs homlokzatú házról beszélek), a Schwedenplatz-hoz mentünk. Ez egy igen kellemes hely, ahol... .... rögtön négy vágányon is lehet a villamosokat fényképezni! Kanyarodás árkon-bokron keresztül. További tuják. A tér alatt egyébként egy metróállomás is van, amelyhez az algút egy részen úgy vezet, hogy nincs oldalfala, és ki lehet látni a Duna-csatornára. És ez volt az a pont, ahol a fényképezőgépem kicsit be talált ázni. Szépen bepárásodott a lencséje is. De legalább tudom, hogy hogyan készültek a régebbi német szexfilmek "romantikus" jelenetei, melyben minden valahogy így nézett ki :-) Schottentor, ahol rögtön két hurokvágány is van: az egyik a felszínen, a másik pedig a föld alatt. Jópofa dolog az aluljáróban villamost fényképezni, bár ilyen fényviszonyok mellett nem egyszerű (legalábbis állvány nélkül). Viszont itt legalább nem esett az eső! A föld alatti hurokban ött járat is végállomásozik. Ahogy ezen a képen is látható, a villamosok néha egymás fenekébe érnek... "Kukucs!" A földalatti hurok rámpája. Felfele néha úgy megindultak ezek a kocsik, hogy alig tudtam elkapni őket (itt nem látszik, de ekkor már elég szürke volt minden). A kép jobb szélén Ícé várja a fotótémát. Ő nálam sokkal felkészültebb volt: két kamerát (egy digi és egy normális), illetve egy videókamerát is hozott magával! A felszínen levő hurokban is nagy volt a forgalom, és persze akkor még nem is beszéltem a háttérben keresztbe futó "Kiskörútról". Van mit fényképezni! És a végefelé még egy kis Stadtbahn: ezen a csatornán egy ilyen kis hidacskával ment át a vasút, illetve ma az U4. Ha beleszámítjuk, hogy csónakkal át lehet menni a két híd alatt (a felső gyalogosoknak van), akkor ez bizony egy jó régi háromszintes csomópont :) Elértünk a végére: hazaindulás előtt még gyorsan lekaptam ezt a régies (kicsit "Elektricska"-kinézetű) S-Bahn kocsit, aztán már szálltunk is fel a Dacia eszpresszre. Összességében élményekkel gazdagodva, és cseppet megfázva indultunk haza. Folytatás? Valószínűleg az is lesz! Korábbi bécsi oldalaim:
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||