életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Bécs villamosai a sötétben (2001 decembere)
[Click here for the english version] Most se villamosokat fényképezni mentem Bécsbe, ahogy előző alkalommal se: a müncheni vonatra várva volt hat órám az osztrák fővárosban, és nem volt kedvem végig a Westbahnhofon ücsörögni. A fényképezés ilyen esetekben adja magát, persze attól eltekintve, hogy sötét volt, hideg volt, és esett a hó. Én azért belevágtam: meg se álltam a belvárosig!
A 4547 (E1 típus) az Opera környékén. Az ICS-vel egykorú, de régiesebb kinézetű villamosok belseje szinte nosztalgiamenetnek tűnt a tolongásban. A badeni helyiérdekű ilyen szép új kocsikkal is jár. A Bombardier gyártmányú jószág...
... szerintem jóval rokonszenvesebb az alacsonypadlós ULF csodavillamosnál, ...
... azaz az itt láthatónál! 4547 újra, a Volksgarten mögött; az előtérben éppen az egyéni közlekedés húzza el a csíkot :) Egyébként érdekes, hogy bár esett a hó, és minden csúszós volt, a villamosok normális tempóban közlekedtek. Vagy ez csak nekünk furcsa? Az LH típusú munkavillamost, mely a mi Mukijaink itteni megfelelője, "Postaládának" nevezik a helyiek. Általában vontatásra használják, de ez a példány a havazás tiszteletére kapott egy hókotró lapátot, illetve egy másik kéttengelyes kocsit is húzott, melynek tartályából valami csúszásgátló anyagot szórtak a sínekre.
4819 megállóban.
4485 ugyanott. Érdekes, hogy vannak szám- és vannak betűjelzéses villamosok is! Ezek aztán fonódnak, kanyarognak, átmennek, körjáratoznak, szóval csomó olyan dolgot csinálnak, amik a budapesti közlekedéstervező szerint nem korszerűek, nem megvalósíthatók, nem gazdaságosak, stb. Itt már elkezdtem fázni, ezért visszamentem a Westbahnhofhoz. A Westbahnhof előtti tér érdekes hely, négy egyenesen átmenő vágánnyal és két hurokkal. Mondanom sem kell, hogy a váltókon, keresztezéseken és a hurokban se öttel tötyörögtek a járművek, hanem rendesen mentek! Sőt, vezetőcserét is láttam: az egyik sofőr kiszállt a fülkéből, köszönt a másiknak, az beszállt, és már ment is tovább a jármű. Semmi felesleges adminisztráció, vacakolás, hatvan éve hozott szabályokra mutogatás. Persze ezt nálunk szintén nem lehetne megcsinálni.
A 4092, mely már E2-es típusú, azaz kicsit újabb, mint az eddig látott E1-esek.
Egy pótkocsi. Érdekes, hogy milyen keskenynek tűnnek!
Búcsúzóul: a 4718 (E1) a tér másik hurokvágányán. És ennyi volt a séta: megvacsoráztam a restiben, és már indult is a vonatom.
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||