életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
A Bartók Béla út felújítása 17.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától És ekkor valami egész hihetetlen kezdett el körvonalazódni: a 41-es végállomását a Bocskai úthoz akarták tenni, és a Posta előtt (a Fehérvári úton) a két egyenes forgalmi vágány között akartak egy kihúzót csinálni neki. Ez azt jelentette volna, hogy a villamos majdnem elmegy addig, amíg az utasokat el kéne szállítania, de megállóperon (és akarat) híján az utasoknak egy megállóval a céljuk, az eredeti végállomás előtt le kellett volna szállniuk! A Móricz a Fehérvári út felől nézve szeptember elején. A buszok a Kosztolányinál is érdekesen tévelyegtek: voltak, melyek a normálisan befelé menő irány újjáépített aszfaltján haladtak, és voltak, amelyek rámentek a sínekre. NZA-val itt járkálva ekkor sikeresen megéltük az új Bartók Béla úti villamospálya számunkra első dugóját is, ahogy az itt látható. Egészen a Kosztolányiig álltak a villamosok... ... és miért? Mert a felújított közút legutolsó métereit pont csúcsforgalomban kellett aszfaltozni és hengerelni, rálógva az űrszelvényre! Itt lehet látni, hogy milyen messzire gyűrűzött ennek a szervezetlenségnek az eredménye. Az persze nem látszik, hogy emiatt az ellenkező irányba nem volt minek visszaindulnia! Mivel ez a 18, 19 és 49 vonalakat érintette, melyek elég lényegesek Buda közlekedése szempontjából, a remiz előtt visszafordítottak pár szerelvényt a város fele, de ehhez az kellett, hogy egyátalán valamennyi át tudjon jutni az építkezésen! Persze ilyen "rálógásos villamosfeltartást" még láthattunk az elkövetkező hetekben, lásd ugyanezt pepitában a Kosztolányi Dezső téren... Ügyes, nem? És ilyenkor mindenki a BKV-t szidta, pedig erről nem tehettek! Na mindegy! Itt a majdnem kész Kosztolányi téri megálló látható, mely szintén kellemesen tágas, sokkal jobb, mint a régi. Bár azért a kivágott fák hiányoznak. No komment, egyszerűen csak szeretek UV-t fotózni :) Tátrát mindenesetre ritkán lehet itt menetrendszerűen fotózni... A Gellért téri villamoskanyarogtatás a Szabadság hídról. Amire szerintem senki nem gondolt: a 86-os busz megállóját a rakpart szélére sikerült rakni, ahol mindig hidegebb és szelesebb, tehát a várakozó utas számára (márpedig a 86-osra aztán lehet várakozni!) kellemetlen idő van, mint kicsit beljebb. Érdekes "baleset", hogy az elosztó váltó rögtön a villamosmegálló után van, de oda behaladás előtt kell állítani. Ennek az a mellékhatása, hogy a megállóba csak akkor haladhat be a következő villamos, ha az előző már túl van a váltón, és a váltóreteszelés oldva lett. Régen az itteni megállóban ebben az irányban kettő vagy három villamos (a baloldali vágányon 47, 49, a jobboldalin 19 és 18, egymás után) is meg tudott állni, ez most egyre csökkent. Készül a járda és a parkolóöblök a bútorbolt előtt. A utóbbiak a fák és egyéb tereptárgyak közé vannak benyomkodva, ezért a méretük nem mindig alkalmas elég autó befogadására. Ennek aztán az az eredménye, hogy az autósok a környéken mindenütt otthagyják a kocsijaikat, például a villamosmegállók előtti és utáni, forgalomtól elzárt részeken. Eddig az út két oldalán álltak az autók, most belül is. Szerintem ezt nem így tervezték eredetileg... Úgy örülök, hogy ezek a zöld alagutat képező fák megmaradtak, remélem a gyökereik se sérültek meg, és rendesen élnek tovább! A 41 és 47, no meg a 18A ideiglenes végállomása az SZTK előtt. A Kosztolányi Dezső tér átépítése miatt a BKV és VT Transmann buszok beszorultak a régi, egy ideje használaton kívül álló Volán pályaudvarra. Érdekes volt. 18-as a Tétényi úti vasúti híd alatt... ... illetve az Etele téri végállomáson. No, álljon itt egy kép a kelenföldi remiz előtti megállóról is! Következő oldal: megindul a Fehérvári úti villamosforgalom is!
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||