Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 16.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

Az előző oldalak a villamosforgalom újraindítása előtt készültek; bár a későbbiekben is kijártam nézelődni, a weboldal frissítgetésével nem foglalkoztam, mert egyéb tennivalóim voltak. Eközben azért kellemesen meglepődtem azon, hogy mennyi pozitív visszajelzést kaptam kis képes bemutatómra: főleg a helyiek, XI. kerületiek gratuláltak, de mások is megköszönték, hogy dokumentáltam a történéseket. Természetesen megkérdezték azt is, hogy lesz-e folytatás. Nos, nem lesz, hanem máris van!

Szeptember első munkanapján tervszerűen megindultak a villamosok a Bartók Béla úton. Mivel a Fehérvári út felé haladó átkötés még nem volt készen, a 18-as a Kelenföldi pályaudvarhoz ment. És egy másik "mivel": a közúti pálya ekkor még nem volt kész, a buszok is a síneken haladtak. Néha. Máskor meg nem, megtörtént olyan, hogy a fekete hetes a tér szélén vezetett kerülő úton haladt, a piros pedig a síneken és a villamosmegállón át, akárcsak a kellően magabiztos taxisok...

A célforgalomnak engedélyezett út a síneknek hol az egyik, hol a másik oldalán kígyózott, ahogy eddig, de egyre több volt az új aszfalt a régi kockakő helyett.

Persze én igazából a villamosok visszatérését ünnepeltem...

... igaz, a kimondottan keskenyre sikerült megállóperont...

.... illetve a lámpák, forgalmi akadályok és egyebek miatti torlódást nem annyira.

Egy dolog egészen biztos...

... az új tér fényképezésre kimondottan alkalmas, az ívek miatt nagyon jól mutatnak rajta a villamosok!

Milyen rendezettnek tűnik ez így! De vajon miért keskenyedik a zebra felé a megálló? Miért nem szélesedik ki ott, ahol a legtöbben lesznek egy időben?

Az első napokban iszonyatosan csikorogtak a régi vonalvezetéshez képest élesebb ívek, melyek csak szépészeti értelemmel bírnak, hisz a járművek (buszok, villamosok és autók egyaránt) nem kimondottan szeretnek kanyarogni. Persze a sínek még valahogy elmennek, de a közúti sávok a kanyar legélesebb részén kifejezetten szűknek tűnnek, egy busz mellett már nem lehet biztonságosan elhaladni...

Érdekes kopásnyomok a még szinte szűz sínen.

Mint már említettem, a Móricz Zsigmond körtéri aluljáró tetején létesített, Fehérvári úti kiágazás felé még nem volt készen. A váltó nyelvét faékek rögzítették...

Az 19/49 új megállója, melyben most ugye a 18-as is megállt, kimondottan szélesre, nagyvonalúra sikerült. Ha a Gellért téren is ekkora lenne, senki nem moroghatna...

Kerítések közé kényszerített villamos.

A 49-es ekkor megindult, de a 47-es, még mindig a Fehérvári úti kiágazás hiánya miatt pótolva volt...

... azaz a Deák téri végállomás felét még mindig a buszok használták.

47/V (továbbra se értem, miért nem sárga a villamospótló táblája:) a Fővám téren.

No komment. Imádom ezt az összhatást, erre a hídra nem szabadna más típust tenni :-)

Életkép a Bartók Béla út elején. Baloldalt még megvan a kockakő, jobboldalt már majdnem kész az új aszfalt.

Ami kiakasztott: a villamosok itt, a Bertalan Lajos utcánál levő elég nagy sugarú ívben is csikorogtak! Hogy ezt hogyan sikerült elérni...

A Móriczon a közúti (azaz leginkább buszos) irányok az íves ház előtt haladtak el ezidőtájt.

Következő oldal: készülődés a Körtér forgalomba helyezésére


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra