életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
A Bartók Béla út felújítása 15.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától Itt már a villamosokra vár minden! A Gellért téri új megálló. Vagy az új Gellért téri megálló? Végülis a tér is elég jelentősen átalakult, csak a házak maradtak ugyanott! Ez a megálló egyszerre két villamost tud befogadni, míg a régi legrosszabb esetben is hármat, de a valóságban inkább négyet. Az érkező villamos először a megálló előtti zebra lámpájánál áll meg, majd a megállóban, majd ha onnan kijut, a híd előttinél. Nem valami hatékony megoldás! Ráadásul a peron is szűk, aki ezt csinálta, látta, mennyi ember fordul meg itt csúcsforgalomban? Ez a peron jó, ha negyedakkora felületű, mint a régi! És ezt most úgy mondom, mint az itt levő megálló egyik igen rendszeres használója, aki nem csak statisztikán és pauszon ismeri ezt a helyet! Most éppen itt, a nagymamám egykori háza előtti síneken van az ideiglenes megálló. Érdemes megfigyelni azt a pormennyiséget, amit a várakozók szívhatnak. Szívás... Érdekesség: ahogy már említettem, az új oszlopok mellett egyelőre a rácsosak is megmaradtak az út egyik oldalán, egy betápkábelt tartva. Kíváncsi vagyok, meddig tart ez az állapot! Augusztus 28.: a Körtér északi végénél még mindig csatatér van az úttest helyén. A sínek és az aszfalt közti rés, szurokkal, vagy valami hasonló anyaggal kitöltve. A Fehérvári úti kitérő még mindig a semmibe vezet, de legalább már nem a gödörbe, azt ugyanis időközben lefedték. A váltót pedig bebetonozták. Ezt a csatornanyílást övező betonkoszorút szépen szétroppantotta valami rajta áthaladó nehéz jármű! Remélhetőleg megcsinálják újra, mielőtt körbeaszfaltozzák... Igen nagy meglepetésemre a Fehérvári úti villamosok megállóját a Körtéren talpfákkal kezdték el megcsinálni. Váltónak nyoma nem látszott, ami nagyon nagy baj, mert itt kellene erre lehetőségnek lennie, nem az SZTK előtt. Lehet, hogy a talpfás megoldás azt jelenti, hogy itt még nem véglegesre építik meg a vágányokat? A 41-es csonka kihúzóját, amit nem is rég építettek, közben elkezdték meghosszabbítani a Körtér fele. Ez azt jelenti, hogy a 41-es jelenlegi megállóperonja nem lesz alkalmas a kelenvölgyi járat várakoztatására, mivel ott fognak a 47-esek haladni a Bartók fele. A két áthaladó vágány közti harmadik sínpár persze jó kihúzónak (úgy, mint a 18-as végállomása Albertfalva kitérőnél), de ott nincs peron. Ez vajon azt jelenti, hogy a 41-es végállomása még hátrébb kerül, a Bocskai úthoz?! A 41-es végállomásának "nem találtak helyet" a Körtéren, de azért az autóknak megint oda tudtak adni egy újabb felületet. Biztos, hogy ettől lesz kellemes egy tér, mint a város főépítésze annyi interjúban hangoztatta? Ott, ahol a képen a busz és az autók haladnak, gyalogfelület lesz. Én még mindig nem értem, hogy miért nem fért ide a villamos! A 19/49 megállója kibetonozott, kipadkázott peronnal, és lerakott megállóbódé-vázzal. Ez a megálló jobb, mint a régi, mivel szélesebb, az ember nem érzi úgy, hogy elviszi a mellette elhaladó autók menetszele! Ahogy láthatjuk, az aluljáró tényleg működik :-) A gombaépület belseje, szép kilátásokkal... Villamos betápkábel, duplán leszigetelve, nehogy valami munkagép hozzáérjen. Vajon az összes tápkábel lekerül a föld alá? A légkábel-rengeteg azt hiszem nem fog hiányozni nekem... Valahol itt lesz a Fehérvári úti villamosok megállója, ami jelen esetben a 47-est és a 18-ast jelenti. Érdekes ez a régies vágányépítési technika, talán majd kiderül, miért így csinálták. Itt elvileg 2-3 héttel később kell az első tujának elmennie.. Egy biztos: pár nap múlva a Bartók Béla úton megindultak a villamosok!
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||