Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 12.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

Augusztus 8-án a Gellért téren már a közúti pálya is megvolt. Ami meglepő: szerintem az ív a kép közepén szűk lesz szélesebb járműveknek! Egyenesnek még jó lenne, de két busz kanyarban már biztos veszélyhelyzetet teremtene. Jobban örültem volna, ha egy fél méterrel-méterrel szélesebb! A bal szélen a rakpartra menő irány pályája látható.

És itt lesz a villamosmegálló! Ez se tűnik túl hosszúnak...

A "kőanettkák"...

A Móriczon is láthatók a fejlődés nyomai...

... például a Fehérvári út felé való kanyarodás kitérője ki lett rakva. Igaz, egyelőre még mindkét irány az aluljáró gödrébe "vezet" :)

Az aluljáróban már zsaluzzák a födémet...

... igaz, csak ott, ahol majd a villamos fog menni, az a legfontosabb, a többit majd később is megcsinálhatják!

A Szent Imre szobor üres talapzata az aluljáró gödrének szélén...

A Bartók mozi előtt is nekiálltak pályát építeni.

Ezekben a napokban hatalmas esők voltak (melyek később árvízbe torkolltak), sártengerré változtatva a nem leaszfaltozott részeket.

A funkcióját vesztett gomba buszmegállóval. Ezen a részen esténként nem nagyon van közvilágítás, ez elég kísérteties hellyé teszi...

A Kosztolányi Dezső téren az új vágányokra rögtön ráépítették a 7-es buszok ideiglenes megállóját, a következő lépésben ugyanis a jelenleginek a környékét fogják szétverni (és újra összerakni).

Valahol itt lesz a Kosztolányi Dezső téri megálló, a lerakott szegélykövek legalábbis ezt sejtetik.

Látkép alsópályás ívhíddal.

A vadonatúj villamospályán túl látható durva, hepehupás, vízzel elárasztott útpálya nem a felújítás miatt ilyen, ez volt a "normális" állapota...

Az eső az új pályán megállva. Talán a gumibetéteket rögzítő ragasztót oldhatta ki, attól ilyen színű...

Ahogy NZA megállapította: ezeket a síneket az Auchan-ban vették, még rajtuk van a vonalkód :-)

Kíváncsiságból elnéztünk NZA-val a kelenföldi remizhez is, ahol a napközbeni tömöttségen kívül nem sok jele van annak, hogy a hely takaréklángon van: a csarnokok nyitva voltak, az áramszedők fenn, a légsűrítők, átalakítók, dinamók dolgoztak... Néha ki is mennek a járművek a kocsiszín előtti sínekre, átrendeződni.

A hátsó udvar.

Pár nappal később: az autósok nem bírnak leszokni arról, hogy erre járjanak, ezért aztán jó nagy dugót generálnak a Gellért rakparton. A rakpart korlátján túl az áradó Duna, előtte pedig a tüzijáték előkészületei láthatók.

Ahol a sávok elfogynak...

A hídra kanyarodó másik ívet is kizsaluzták végre!

A dupla sín közelebbről. Vélhetően valamiféle rezgés- és zajcsökkentő anyag fog a résbe kerülni.

Már az oszlopokat is felállították!

Sőt, a felsővezeték keresztsodronyai is ott vannak!

Az egyenes és kanyarodó irányok elválása.

Következő rész


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra