életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
A Bartók Béla út felújítása 11.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától 2002 augusztusának közepére legfőképpen egy dolog változott: csökkent a hivatalos derűlátás. Ez azt jelenti, hogy a közben "beesett' (szó szerint), özönvízszerű esőzésekre hivatkozva a hivatalos határidőkhöz képest későbbi időpontokat adtak meg átadási időpontként. Azt lehet például sejteni, hogy szeptember 2-tól kezdve még nem eredeti útvonalukon fognak járni a 47-es és 18-as villamosok, mivel a Móricz Zsigmond körtéri kanyarodóvágányok nem lesznek készen addigra. A Bartókon magán végig fognak menni a villamosok, azaz lesz 19-es, 49-es, és talán 18-as is, az Etele térhez járva. A 47 villamospótló marad, talán 18A is. Ja, közben persze, még az ősszel lesz vágányzár a budafoki felüljárónál, azaz a 41-es nem fog járni, a 47-es pedig csak a forgalmi telepig. Érdekes hónapok elé nézünk... Mostani túránkat az Astoriánál kezdjük, ahol épp egy villamospótló buszt láthatunk a síneken haladni... ... de nem sokáig, ugyanis a kiskörúti nagypanelt elkezdték foltozgatni, ami miatt a buszok a közútra kényszerültek. Sajnos új pálya nem épül, csak a nagypanelt piszkálják meg. Mint láthatjuk, még az alapokat se verik újra, na persze a nagypanelnek nem nagyon van ilyenje... A sínszálakat azért kicserélik, a gumicsíkot is alatta... ... illetve talán az ív panelrészleteit is elegyengetik, ez okozza ugyanis a szörnyű ugrálást (elmozdultak egymáshoz képest). A Szabadság hídról a Szent Gellért térre lekanyarodó vágányok ilyen betonvályúban lesznek. Az észak fele tartó vágányok alaplemeze. A szépséges ív a szálloda előtt. A "semmit kerülő kanyar" a másik irányból. Ugyanez híddal a háttérben. A Móriczon közben egyre kevesebb sínt lehet látni... ... és az aluljárót is szépen mélyítik. A gombaépülettel még senki nem tudja, mit lehet kezdeni. A közepén a szökőkút peremét azért alkalmasint nekiálltak rendbehozni. A húgyszagot viszont csak nem akarják kitakarítani... Elkezdték az aluljáró majdani Bartók Béla úti villamosmegállóba vezető lépcsőinek kialakítását is! Ezen a képen kimondottan jól megfigyelhető az új villamospálya szerkezete az egyes rétegekkel! A Gellért tér felé is egyre több változás látszik! Itt a villamospálya tulajdonképpen elkészült, ezért nekifogtak a közút megépítésének (azt eleve később kell átadni). A Gellért téri kanyarodó és egyenes irány összeágazása és keresztezése, még nem teljesen a végleges helyén. A három vágány helye, keresztben pedig az ideiglenes útpálya. A hídra kanyarodó ívnél már a terelősínnel erősített vágány is a helyére került. Az "elvékonyodás" a hídon levő másféle vágányzatnak szól. Az oszlopokat, melyek nem csak a világítást, hanem a felsővezetéket is tartani fogják, jó egy méter mélyen bealapozzák a földbe, alaposan körbebetonozva. Az alapozás tetején látható csonkokra csavarozzák rá aztán az oszlopokat.
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||