Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 11.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

2002 augusztusának közepére legfőképpen egy dolog változott: csökkent a hivatalos derűlátás. Ez azt jelenti, hogy a közben "beesett' (szó szerint), özönvízszerű esőzésekre hivatkozva a hivatalos határidőkhöz képest későbbi időpontokat adtak meg átadási időpontként. Azt lehet például sejteni, hogy szeptember 2-tól kezdve még nem eredeti útvonalukon fognak járni a 47-es és 18-as villamosok, mivel a Móricz Zsigmond körtéri kanyarodóvágányok nem lesznek készen addigra. A Bartókon magán végig fognak menni a villamosok, azaz lesz 19-es, 49-es, és talán 18-as is, az Etele térhez járva. A 47 villamospótló marad, talán 18A is. Ja, közben persze, még az ősszel lesz vágányzár a budafoki felüljárónál, azaz a 41-es nem fog járni, a 47-es pedig csak a forgalmi telepig. Érdekes hónapok elé nézünk...

Mostani túránkat az Astoriánál kezdjük, ahol épp egy villamospótló buszt láthatunk a síneken haladni...

... de nem sokáig, ugyanis a kiskörúti nagypanelt elkezdték foltozgatni, ami miatt a buszok a közútra kényszerültek.

Sajnos új pálya nem épül, csak a nagypanelt piszkálják meg. Mint láthatjuk, még az alapokat se verik újra, na persze a nagypanelnek nem nagyon van ilyenje...

A sínszálakat azért kicserélik, a gumicsíkot is alatta...

... illetve talán az ív panelrészleteit is elegyengetik, ez okozza ugyanis a szörnyű ugrálást (elmozdultak egymáshoz képest).

A Szabadság hídról a Szent Gellért térre lekanyarodó vágányok ilyen betonvályúban lesznek.

Az észak fele tartó vágányok alaplemeze.

A szépséges ív a szálloda előtt.

A "semmit kerülő kanyar" a másik irányból.

Ugyanez híddal a háttérben.

A Móriczon közben egyre kevesebb sínt lehet látni...

... és az aluljárót is szépen mélyítik.

A gombaépülettel még senki nem tudja, mit lehet kezdeni. A közepén a szökőkút peremét azért alkalmasint nekiálltak rendbehozni. A húgyszagot viszont csak nem akarják kitakarítani...

Elkezdték az aluljáró majdani Bartók Béla úti villamosmegállóba vezető lépcsőinek kialakítását is!

Ezen a képen kimondottan jól megfigyelhető az új villamospálya szerkezete az egyes rétegekkel!

A Gellért tér felé is egyre több változás látszik!

Itt a villamospálya tulajdonképpen elkészült, ezért nekifogtak a közút megépítésének (azt eleve később kell átadni).

A Gellért téri kanyarodó és egyenes irány összeágazása és keresztezése, még nem teljesen a végleges helyén.

A három vágány helye, keresztben pedig az ideiglenes útpálya.

A hídra kanyarodó ívnél már a terelősínnel erősített vágány is a helyére került. Az "elvékonyodás" a hídon levő másféle vágányzatnak szól.

Az oszlopokat, melyek nem csak a világítást, hanem a felsővezetéket is tartani fogják, jó egy méter mélyen bealapozzák a földbe, alaposan körbebetonozva. Az alapozás tetején látható csonkokra csavarozzák rá aztán az oszlopokat.

Következő rész


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra