Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 10.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

Lefűrészelt oszlop. Vajon ha el kell távolítani, miért nem egyben emelik ki?

Szép hupli lesz az útban, gondolom itt nem lehet majd száguldoznia a villamosnak. A tér egyébkétn így jóval nagyobbnak tűnik, mint eddig, ez akár előny is lehetne, ha megpróbálnának újra életet verni bele, például az OTP és a házasságkötő terem helyett kávéház nyitásával, stb. Ez a tér nagyon szép helyen van, a XI. kerületnek pedig úgysincs igazi városias tere!

Itt már az úttest széle is ki van rakva!

A Csiky utcánál aszfaltréteg került a bebetonozott sínekre. Érdekes módon kőciciknek nyoma sincsen.

Ennek az aszfaltnak a tetejére még valószínűleg kerülni fog egy kopóréteg, és a sín meletti hézagot is kitöltik valamivel, aztán akár mehet is a forgalom... ezen a száz méteren :I

A Bertalan Lajos utca felé is hasonló állapotban van a pálya.

A Lágymányosi utcánál még csak az egyik sínpár beszabályozásánál tartanak, a sínek fatuskókon lebegnek a pályalemez fölött.

Az aluljáró fenekét viszont elkezdték betonozni, azaz a csatorna be lett temetve. Viszont az "áskálódás" közepette elég sok második világháborús lőszert találtak, mondhatni, hogy minden hétre jut egy-egy bomba vagy repeszgránát, ami nem csak lassítja, de veszélyessé is teszi a munkát...

End of line.

Én hurok, te hursz, ők hurnak...

Amin meglepődtem: az SZTK előtti ideiglenes villamosvégállomás tartózkodóját a 41-es csonkavágányának végéről áthelyezték a Szabolcska Mihály utca sarkára. Vagy ez most nem tartózkodásra, hanem a végállomás működtetésére szolgál? De hát most elvileg automata lett az egész: segédvezetékes váltók, jelző, stb!

Vagy innen lehet segélykocsit hívni, ha megint kisiklik a villamos, mint aminek itt is látható a nyoma (az egyenes karcolások az aszfaltban)?

Itt látható a váltójelző. Nem tűnik nagyon ideiglenesnek...

Mint látható, az ideiglenes végállomás kapacitása megfelel a szükségletnek, azaz cseppet se állnak perceken keresztül sorba az utasokkal teli villamosok a behaladásra várva...

És az a tábla, amit már láttunk korábban: praktikus, hiszen ha csúszás van, nem kell semmit átfesteni, csak egy másik számot beállítani a kijelzőn. És most nem a másodpercekről beszélek, amiknek a kiírása ebben az országban szerintem egy igen ízetlen tréfa...

"Nagy terelés". Gondolom valaki ezért a szlogenért pénzt kapott :) Én inkább "Nagy össze-vissza túrásnak" nevezném.

És a pörgő kijelző harmadik képe: "A belső Bartók Béla út a felújítás után". Ezt a képet már hatvannyolc helyen láthattuk, pedg igazából semmi nem látszik rajta, hiszen egy elég bénácska vektorgrafikus valami, amin semmi helyi jellegzetesség nem látszik. Bár mintha Ganz csuklós közlekedne a síneken, vagy legalábbis egy csuklós villamosra hasonlító, téglatestekből összeállított objektum...

Lassan a Kosztolányitól kifelé is készül a villamospálya. Vajon ha elkészül, akkor a közút építésének idejére a sínekre terelik a forgalmat?

Na, és újabb pályarészletek: a sín aljára "gumipapucs" kerül, rezgéscsillapító célzattal. A sínszál rögzítése (ha tényleg azt látjuk a képen) szintén mintha "rugózva" lenne.

Itt még nincs lerögzítés, faékek tartják helyén a sínt.

Végül (legalábbis mostanra): egy ideig gondolkoztam, hogy ez mi lehet, aztán rájöttem, hogy valószínűleg lámpaoszlop lesz erre az alapra csavarozva.

Folytatás: következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra