Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 9.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

Félkész pálya.

A túrások közepette sejthetővé válik a leendő nyomvonal.

Az alatt, ahol a szivárvány leér a Boráros tér fölé, látható nagyjából a három vágány szélességű villamospálya. Itt a jövőben csak a járműosztályozó (ami szétosztja a menetirányokat) lesz, a megálló a régi park helyére kerül. A villamosoknak meg, ha jól számolom, egyel több lámpa fogja útját állni (a térről a jövőben nem a házasságkötő terem előtt lehet majd a rakpartra kanyarodni, hanem a szálloda előtt - de lehet, hogy rosszul tippelem)

Ez bizony tényleg három vágány szélességű, és ahogy elnézem, kettő belőlük egyből továbbmehet a Múegyetem rakpartra.

Bizony, a rakpart felől is megvan a sínek helye!

Közben a Körtér továbbra se szűnik meg úgy kinézni, mintha atomtámadás érte volna.

Móricz Zsigmond körgödör.

A Fehérvári út felé közben végleg elvesztek a sínek...

... eltüntetve a 41-es hurokvágányát egy aszfaltcsík alatt.

Persze ezek a sínek megszokták, hogy néha elfelejtik őket, de most sajnos mégis véglegesnek tűnik a búcsú, hiszen ide gyalogosterületet terveznek.

A Vásárhelyi utca és a Fadrusz utca közti részen más sorrendben dolgoznak a villamospálya építői, mint a Gellért téren: itt még nem betonozták be a síneket, de melléjük már odakerültek a közutat elzáró "kőcicik".

Mondjuk ezek női mellnek elég csoffadtak...

Na, és itt lehet látni a sínek és a betonágyazat közé tett... hát, nem is tudom mit, szerintem ez nem gumi, hanem valami hab, mindenesetre valami rezgéscsillapító párna lehet.

A sínek ki vannak fixálva, a csillapító ott van, jöhet a beton köréjük, és majd egyszer annak a tetejére az aszfalt.

Itt az is látható, hogy a sín és a pályalemez között is van valami. Ne kérdezzétek, hogy mi, nem kóstoltam :)

A Fadrusz utcánál viszont még hátrébb vannak, hiszen ez még csak a pályalemez...

... az a bizonyos két fémgerenda közé szorított, betonvassal átjárt pályalemez.

Az építkezés mindig porral jár, száraz időben meg aztán pláne... Azt hiszem a kép magáért beszél. Bár a Nap fénye még áthatol a por-ködön, de nem irigylem a környék lakóit, igaz, az építkezés végeredményével (talán) jobban fognak járni.

És ismét a Gellért téren járunk:a vágányok és az út is majd szép ívben fogja kikerülni a Gellért Szálloda elé tervezett parkocskát. A megálló valahol itt lesz.

A tér északi részén is építettek vagy ötven méternyi új villamospályát. Sajnos csak ennyit, pedig a maradékot is fel kellene újítani, ha már tavaly, a felső rakpart útpályájának rendbehozásakor "elfeledkeztek" róla!

A Szabadság hídra kanyarodó egyik vágány is szépen épül.

Ami furcsa: ez szerintem másféle pálya, mint amit eddig láttunk! Vajon az ív miatt?

Folytatás: következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra