Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti közösségi közlekedési életképek 2007-2008-ból, második oldal

Előző oldal

Muki-spotting II.

Egyik nap épp a vasutassztrájk miatt tetszhalott állapotban levő pályaudvarokat nézegettem, amikor jött egy SMS, hogy Muki-mozgás van, amit még elérhetek.

Uccu neki, a Fehérvári úton el is csíptem!

Az egy UV motor- és egy pótkocsiból álló szállítmány Zuglóba tartott.


Ikarusok

További ráncajtós Ikarus képek az Etele térről. A jobb oldali kocsi ablakkiosztása rendhagyónak minősíthető - a dupla fényszóró viszont elég dögös, ha szabad így fogalmaznom :)

És ha már buszok: a piros 7/173 járatokon alapvetően szolgáló, a közlekedésbarátok által csak "GYROS"-nak becézett piros-kék Ikarusok feltűnően sokat betegeskednek manapság, helyettük a legkülönfélébb buszokat lehet látni. Állítólag Ikarus 412-es (alacsonypadlós szóló) is vendégszerepelt egyszer; én csak ilyen normál csuklósokat láttam, mint ez a kettő itt fent.


MÁV a HÉV-en

Február 23-án érdekes kísérlet zajlott le a szentendrei HÉV fővárosi szakaszán: MÁV-os dízel motorvonatok közlekedtek a normál forgalom közepette, persze utasok nélkül.

A kísérlet oka az, hogy nyáron elbontják és újjáépítik az Újpesti vasúti hidat, ezalatt az esztergomi vonatok a HÉV vágányain a Margit hídnál levő felszíni csonkavágányhoz fognak járni. Ilyen kísérletet már végeztek egyszer, de akkor éjszaka, üzemszünetben. Most azt nézték, lehet-e fennakadás, ha járnak a normál HÉV szerelvények is (gondolom).

Baloldalt: akartam egy olyan képet csinálni, amin egyszerre látszik a Parlament, a Gellért-hegyi Szabadság-szobor, és egy MÁV vonat. Hát... így sikerült. Jobboldalt: a piros Desiro motorvonat távozóban.

"Dezsőke" (a Desiro egyik beceneve) után kis kihagyással jött a másik motorvonat típus, ami felbukkan az esztergomi vonalon: az orosz eredetű "Usgyi". Jobboldalt ismét őt láthatjuk, a HÉV-et az esztergomi vasútvonallal összekötő vágányon. Látható, hogy efelett egykor volt felsővezeték: a hatvanas évekig volt olyan betétjárata a HÉV-nek, ami az óbudai vasútállomáshoz közlekedett, teherforgalom pedig egészen a kilencvenes évekig zajlott itt.


"Csak úgy", ezúttal a 30-as villamos mindennapjaiból:

Az egykori Sertésvágóhíd ma már jórészt hűlt helye melletti kanyar a Gubacsi úton.


Csatangolás a 19-es villamosvonal mentén

A 19-esről sok képem van, de szinte mind még az UV-korszakból. Egy nap aztán olyan szépen sütött a nap, hogy gondoltam, ...

... ICS-ből is érdemes párat lekattintani rajta.

A Bartók Béla út a felújítás óta határozottan kultúráltabb hely lett. Az Ikarus 280-asok azért maradtak.


Korszakok és hangulatok:

Baloldalt: a 41-es is az ICS-k terepe ma már. Az egykor itt is járó UV-k maradéka eközben különböző remizekben húzza meg magát.


Muki-spotting III. - Csufi-szállítás

A tél nagy híre volt, hogy a Csufi néven is ismeretes kísérleti villamost, mely tavaly óta nem közlekedett, ki fogják vinni a szentendrei múzeumba. De nem csak úgy, ahogy van, hanem előtte kicsit kipofozzák a Fehér úti főműhelyben.

A műhelybe átszállításra várakoztunk a Hungária kocsiszín előtt, ahol őkelmét őrizték az utóbbi időkben. Jöttek is mindenféle Mukik (baloldalt). Meg láttuk a 2011-es Combinót (jobboldalt), ami - ha minden igaz - az elsőként klímásított kocsi (lesz).

A transzport a remiztől a Hungária körúthoz vezető Sport utcában pózol.

Útközben.

Vas csikordul vason - a Fehér úti főműhelybe való kanyarodás közben.

Mielőtt a szállítmány eltűnt a főműhely kapuja mögött, lefotóztam a közdarabot, amivel fizikai kapcsolatot létesítenek Csufi és a Mukik közt.


Az oldal végén még két "csak úgy" fotó:

ICS  a 28-ason (Fiumei út) és a 17-esen (Vidra utca).

Mára ennyi.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra