Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti közösségi közlekedési életképek 34. II. oldal

Előző oldal

Muki-spotting II.

Egyik nap épp a vasutassztrájk miatt tetszhalott állapotban levő pályaudvarokat nézegettem, amikor jött egy SMS, hogy Muki-mozgás van, amit még elérhetek.

Uccu neki, a Fehérvári úton el is csíptem!

Az egy UV motor- és egy pótkocsiból álló szállítmány Zuglóba tartott.


Ikarusok

További ráncajtós Ikarus képek az Etele térről. A jobboldali kocsi ablakkiosztása rendhagyónak minősíthető - a dupla fényszóró viszont elég dögös, ha szabad így fogalmaznom :)

És ha már buszok: a piros 7/173 járatokon alapvetően szolgáló, a közlekedésbarátok által csak "GYROS"-nak becézett piros-kék Ikarusok feltűnően sokat betegeskednek manapság, helyettük a legkülönfélébb buszokat lehet látni. Állítólag Ikarus 412-es (alacsonypadlós szóló) is vendégszerepelt egyszer; én csak ilyen "normál" csuklósokat láttam, mint ez a kettő itt fent.


MÁV a HÉV-en

Február 23-án érdekes kísérlet zajlott le a szentendrei HÉV fővárosi szakaszán: MÁV dízelmotorvonatok közlekedtek a normál forgalom közepette, persze utasok nélkül.

A kísérlet oka az, hogy nyáron elbontják és újjáépítik az Újpesti vasúti hidat (na jó: kicserélik a hídtestet a már most is erősítgetés alatt álló pilléreken), ezalatt az esztergomi vonatok a HÉV vágányain a Margit hídnál levő felszíni csonkavágányhoz fognak járni. Ilyen kísérletet már végeztek egyszer, de akkor éjszaka, üzemszünetben. Most azt nézték, lehet-e fennakadás, ha járnak a normál HÉV szerelvények is (gondolom).

Baloldalt: akartam egy olyan képet csinálni, amin egyszerre látszik a Parlament, a Gellért-hegyi Szabadság-szobor, és egy MÁV vonat. Hát... így sikerült ;) Jobboldalt: a piros Desiro motorvonat távozóban.

"Dezsőke" (a Desiro egyik beceneve) után kis kihagyással jött a másik motorvonat-típus, ami felbukkan az esztergomi vonalon: az orosz eredetű "Usgyi". Jobboldalt ismét őt láthatjuk, a HÉV-et az esztergomi vasútvonallal összekötő vágányon. Látható, hogy e felett egykor volt felsővezeték: a hatvanas évekig volt olyan betétjárata a HÉV-nek, ami az óbudai vasútállomáshoz közlekedett; később teherforgalom zajlott itt.


"Csak úgy", ezúttal a 30-as villamos mindennapjaiból:

Az egykori Sertésvágóhíd ma már jórészt hűlt helye melletti kanyar a Gubacsi úton.


Csatangolás a 19-es villamosvonal mentén

A 19-esről sok képem van, de szinte mind még az UV-korszakból. Egy nap aztán olyan szépen sütött a nap, hogy gondoltam...

... ICS-ből is érdemes párat lekattintani itt.

A Bartók Béla út a felújítás óta határozottan kultúráltabb hely lett. Az Ikarus 280-asok azért maradtak.


Korszakok és hangulatok:

Baloldalt: a 41-es is az ICS-k terepe ma már. Az egykor itt is járó UV-k maradéka eközben különböző remizekben húzza meg magát.


Muki-spotting III. - Csufi-szállítás

A tél nagy híre volt, hogy a Csufi néven is ismeretes kísérleti villamost, mely tavaly óta nem közlekedett, ki fogják vinni a szentendrei múzeumba. De nem csak úgy, ahogy van, hanem előtte kicsit kipofozzák a Fehér úti főműhelyben.

A műhelybe átszállításra várakoztunk a Hungária kocsiszín előtt, ahol őkelmét őrizték az utóbbi időkben. Jöttek is mindenféle Mukik (baloldalt). Meg láttuk a 2011-es Combinót (jobboldalt), ami - ha minden igaz - az elsőként klímásított kocsi (lesz/van).

A transzport a remiztől a Hungária körúthoz vezető Sport utcában pózol.

Útközben.

Vas csikordul vason - a Fehér úti főműhelybe való kanyarodás közben.

Mielőtt a szálíltmány eltűnt a főműhely kapuja mögött, lefotóztam a közdarabot, amivel fizikai kapcsolatot létesítenek Csufi és a Mukik közt.


Az oldal végén még két "csak úgy" fotó:

ICS  a 28-ason (Fiumei út) és a 17-esen (Vidra utca).

Mára ennyi.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra