Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 27/1.

Előző sorozat

No, épp elég régen volt már az utolsó életképes sorozat, itt az ideje, hogy megszabaduljak a vincseszteremen azóta halmozódó fotóktól ;)

Ez a 19-es a Kosztolányi Dezső téren pózolt nekem, mire rájöttem (=átértem a túloldalra, ahonnan ezt a fotót készítettem), hogy nem is nekem pózol, hanem csak nem tud továbbmenni.

A másik irányba nézve azt is észrevettem, hogy ez hamarabb is feltűnhetett volna ;))

Egy héttel korábban jelent meg valamelyik újságban egy téves térkép, melyen az ezekben a hetekben átszervezendő hetes buszcsaládból a piros hetest a Bartók Béla útjának külső szakaszára rajzolták be. Páran meg is ijedtek, hogy most akkor mi lesz, úgy kellett nyugtatgatni őket. És mégis, mi jön szembe velem egyszercsak a berajzolt útvonalon? Egy piros hetes. Na jó, igazából persze csak az iménti képek alatt említett torlódás alkalmából küldték ide, villamost pótolni, de akkor is jópofa volt. Mindenesetre sikerült egy szép "négyszemű" Volán csuklós mellett elkapnom, amilyen látvány egyre ritkábban adatik meg az embernek.

Ezekből a piros Citarókból viszont tényleg még én is, aki kimondottan nem figyelem a buszokat, naponta látok vagy fél tucatot.

És itt van a torlódás oka: 3248-nak nekimentek. Szegény január másodikával törölték is az állományból :(

A Móriczon így nézett ki a torlódás: a villamosokat a Fehérvári úti visszafogóhoz terelték.

Ez a 47-es viszont Kelenföld kocsiszín felől jött, és amúgy a terelés végét jelezte, utána ugyanis elkezdett helyreállni a forgalom.

Az imént volt szó a hetes buszok átszervezéséről: a 7A és a piros 73-as megszűnt, a gyorsjáratok (7-173, alias "GYROS") az Etelére kerültek, a "sima" 7-es Albertfalvára hosszabbodott...

... a 73-as pedig a Bornemissza tér és Újpalota közt járt innentől kezdve.

December 10-én bezárt a Józsefvárosi pályaudvar, mely 1867-ben a MÁV első pályaudvara volt (a többi akkor még nem a MÁV-é volt).

Sajnos az volt a benyomásom, hogy az épületnek volt szeglete, amit azóta sem újítottak fel :-/

A vágányok vége. Itt kellett volna a síneknek folytatódnia, és azokon át a karlsruhe-i rendszerű "vonat-villamosoknak"...

...  becsatlakoznia a villamoshálózatba.

Mostanra nem sok forgalma maradt ennek a pályaudvarnak. Persze nem az utasok tűntek el teljesen, csak átterelték őket más pályaudvarokra, például az ennél egy hangyányit kijjebb levő Kőbánya-Kispestre.

Szili (V43-as sorozatú villanymozdony) érkezik. Hogy elmondhassuk, hogy innen is indultunk már vonattal, KZsocival és Ícével vettünk egy jegyet Pesterzsébetig. Úgyis rég utaztam már szaunára állított fűtésű Bhv kocsival (tudjátok, a digitális fűtésű: vagy van, vagy nincs).

És sajnos még nem volt vége a balesetek alkalmával viharos gyorsasággal leamortizált tuják sorának: ez a torlódás a Kálvin téren is egy baleset eredménye volt.

December 5-én a 3809+5892+3808 és 3816+5935+3818 szerelvények igen csúnyán csattantak: az 5892-es pótkocsi dobfékje leszakadt, az arra ráfutó...

... 3808-as kisiklott és nekivágódott a szembejövő...

... 3818-as B végének. Szerencsére csak egy sérült volt, az is könnyű. 

Ez a kép azután készült, hogy a csattanás ártatlan áldozatát lábon visszavitték a Deák térre. Ebből a szögből nézve akár észre se lehetne venni, hogy milyen csúnyán megzúzódott a kocsi!

Az 5935-ös pótkocsi olcsón megúszta: csak a lépcsője hajlott meg kicsit. A két csattant motorkocsit viszont sajnos selejtezték. Egyre kevesebb tartalék marad UV-ból :(

Folytatás: esti és havas képek, Muki, Csufi, és néhány troli


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra