Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Tömegközlekedési életképek 33. rész/2. oldal

Előző oldal

A Halottak Napja környéki hétvégéken ismét közlekedett a 37B jelzésű járat, a Keleti pályaudvar és a Kozma utca között.

Ha már ott voltam, lekaptam a 28-ast is, az egykori gőzvasúti végállomásnál.

Balra: Tátra a Vérmező és a Déli pályaudvar között. Jobbra: pályahiba a Margit körúton. A villamosok itt már több hónapja rántanak egyet, de a jelek szerint ez senkit nem zavar :(

A kettévágott 2-es villamos északi szakászáról Kelenföldre hazatartó villamosok érdekes utat járnak be: a Jászai Mari téren ráhajtanak a 4/6-os vágányaira, majd ott a másik irányba vezető vágánykapcsolat hiánya (a baloldali képen látható csonk nem vágánykapcsolat, hanem egy korábbi, ideiglenes visszafogás ottmaradt emléke) miatt elmennek az Oktogonig. Ott vágányt "cserélnek", elmennek a Moszkva térig, és azon át...

... egészen a János kórházig, ahol megfordulnak az 59-es hurokvégállomásán, ...

... majd onnan a 18-as és a 19-es vonalán át jutnak le Kelenföldre.

A Szilágyi Erzsébet fasori vágányok felújítása ebbe a kerengésbe is belekavart, hiszen ahogy a 18-as, az 56-os és az 59-es, úgy a kocsiszínbe igyekvő 2-es sem tudott továbbmenni a "Moszkváson". Az 59-es ez idő alatt a pár hónappal ezelőttig végállomásaként funkcionáló helyén fordult, a 18-as és 56-os pedig "a Postapalotta alatt".

A 2-esnek eredetileg dél felé, a Nagykörúton kellett volna hazamennie, de valamiért maradtak a budai útvonalnál. Tehát eljött a Moszkva térig, ahogy eddig, majd ...

... megfordult a 4/6-os végállomásán, ezután a Széna térről a "menetiránnyal szemben" "betolatott" a Déli pályaudvar felé vezető vágányokra. Eredetileg ugyan jöhetett volna egyenesen is, de azt a kapcsolatot tavaly kiszedték az "előrelátó" BKV-sok!

A 18-as és 56-os felső szakaszán, Budagyöngye és Hűvösvölgy között egyébként egy 18-56 jelzésű járat közlekedett (baloldalt). Jobboldalt: az ezalatt az idő alatt egymás mellett végállomásozó 59-es és 61-es végállomásán rendszeres volt, hogy egyszerre kellett volna elindulnia a két járatnak. Szerencsére ezt a gyakorlatban nem próbálták meg, mert nagy csattanás lett volna, amikor az összeágazó váltón találkoznak.

Baloldalt: a piros 7-esen és 173-ason szolgáló, a közlekedésbarátok által csak "gyros"-nak becézett pirosorrú buszok rendelkezésre állásával lehetett valami gond, alattam is ledöglött egy (baloldalt), pedig igyekszem kerülni a járatot. Aztán egyszercsak azt vettem észre, hogy a pirosorrúakat mindenféle más típusokkal pótolták (jobboldalt).

Életképek a budafoki kocsiszínből: a leállított UV-kat a Szilágyi Erzsébet fasori vágányzár előtt elvitték (Angyalföldre és egyéb helyekre), de nekem még ezelőtt sikerült elcsípnem őket. Jobboldalt: a 41A a kocsiszíni vágányokon végállomásozik.

Baloldalt: említett vágányzár idejére Szépilona kocsiszínbe is került pár UV. Jobboldalt: téglavillamos a valódi remiztől pár méterre.

Baloldalt: ez a 41-es megakadt a Budafok elágazás előtti felüljáróra vezető rámpán. Jobboldalt: az utasok a felüljárón folytatták útjukat.

Tátra-hegyek Dél-Budán.

A Budafoki, Városház téri vágányt kicsit gatyába rázták, mindeközben az útátjáróban továbbra is ott szomorkodnak a 43-as villamos maradványai.

Sziklák és villamosok a Gellért rakparton.

Baloldalt: egy pillantás a felújítás alatt álló Szabadság hídra. Jobboldalt: a Kandó főiskola Bécsi úti tömbje előtti V60-as mozdonyt az ősz folyamán kicserélték egy kicsit újabb V43-asra. Az elvitt járgány a Füstibe fog kerülni.

Az Alstom az Akadémia előtt reklámozta Citadis márkájú villamosát, egy nizzai demonstrátor-makettel (mock-up).

Még az ősz folyamán leesett az első hó, ami szerintem tök aranyosan állt a Combinóknak: mintha porcukorba dugták volna az orrukat :)

Új és régi a Boráros téren, a budapesti villamosközlekedés 120. születésnapja alkalmából.

Reggeli napsütés az Alkotás utcában, és reggeli özönvíz a Jászai Mari téren, zsákmányára lecsapó óriáskígyóval :)

Esti életképek. Bár a 41-esen megfordult tanulójáratról készült kép inkább csendélet.

És UV-k híján Ganz csuklósokkal fejezem be ezt az oldalt: baloldalt egy 41-es halad a Fülőkei utcai megállóhoz, jobboldalt pedig a nap épp lement a Roosevelt téren várakozó 2-es mögött.

Következő adag életkép, 2008 első hónapjaiból


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra