Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A nagy túrás: a négyes metró kapcsán történt változások II.
Kettő per kettő

Előző oldal

A Fővám téri állomás építésének esett "áldozatául" a 2-es villamos föld alatti villamosmegállója, melyet  így lehet röviden leírni: "ótvar tetűfészek". Bár azt sajnos nem tudom, mi fogja visszatartani a hajléktalanokat és csavargókat attól, hogy a leendő aluljárót és villamosmegállót ugyanúgy szállásnak és nyilvános vécének használják, mint a régit :(

Egy videó a megálló déli rámpájáról.

Két pillantás a lyukba északról.

Csúcsforgalom ugyanitt, mozgóképen.

A Fővám téri állomás elkészültéig a vonal innentől a Jászai Mari térig tartó szakasza el lett volna vágva a villamoshálózattól. Hogy ez ne így legyen, gyorsan barkácsoltak egy összekötővágányt a nagykörúti vonalhoz.

Mikor június végén aztán kettévágták a vonalat, a déli szakasz a Közraktárak mellett kapott egy ideiglenes végállomást.

Míg a baloldali képen a megbontott rakparti mellvéd mögött még jár a 2-es, jobboldalt már a bontás közbeni állapotot láthatjuk. Azt hiszem ez az a bontás, amit senki sem sajnál.

Az "északi 2-es" déli végállomása a Havas utcához került. Itt úgy trükköztek a peronnal, hogy egyik oldalán a villamos áll meg, a másikon a pótló, tehát az átszállóknak nem kell zebráznia. Ez a lehetőségekhez (pláne a szokásokhoz) képest kimondottan intelligens megoldás!

Az első hetekben az "északi 2-esen" járó villamosok ki- és beállását népes személyzet segítette: a váltót ugyanis napközbenre egy faékkel peckelték ki, ezt el kellett távolítani, illetve a mozgás után vissza kellett rakni, plusz valakinek fel kellett tartania a keresztező autóforgalmat is. További két fő pedig csak nézte a műveletet; gondolom rájuk akkor lett volna szükség, ha valami nem működik.

Maga a kocsiszíni útvonal is rendkívül vicces volt, mivel a kocsikat ekkor a Könyves Kálmán körúton található Ferencváros kocsiszín adta. A forgalomba beállás tehát így nézett ki: Könyves Kálmán körút - Mester utca - 30-as végállomása, visszafogás - Mester utca -  Haller utca - Orczy út - Fiumei út - Népszínház utca - Nagykörút - Jászai Mari tér, ééééés... és ez még nem a vége, mivel a csatlakozóvágány a másik irányba csatlakozik - Margit körút - Moszkva tér, újabb fordulás - Margit körút - Jászai Mari tér...

... és most már tényleg kanyar a 2-esre. Ezen sorok írásakor azonban ez már a múlt, a kocsik Kelenföldről jönnek, picivel talán kisebb kerülővel, a kanyarodást pedig lámpák fedezik. A baloldali képen a baloldali vágányból kiágazó sínpár sajnos csak egy csonk, az ominózus Margit hídi felsővezeték-szakadás-oszlop-kidőlés-majd-újraépítés idején egy váltó része volt. Most sehova se vezet.

A Kanizsai utcai angolváltónak is befellegzett, ahogy elkészült a Körtéren átvezető ideiglenes vágányzat, ...

... melyen át a 18/118-as, 47-es és 41-es villamosok...

... végre ismét elérték a Bartók Béla utat. A 41-esen ekkor már Ganz csuklósok jártak, a 47-es képében viszont egy hónapra visszatértek ide az UV-k is.

"Igényes" tábla-átjavítás, és még egy villamospótló busz, csak úgy.

Amikor átvillamosozom a Körtéren, mindig elgondolkozom, milyen érzés lehet az itt lakóknak, hogy mondjuk aki eddig a másodikon lakott, az most körülbelül a hatodikon találja magát, ha kinéz a mélybe :) Jobboldalt egy kevésbbé vidám pillanat: a Baross téren elkezdték a volt Thököly úti villamosok volt végállomásának volt felsővezeték-tartóit eltávolítani.

És ha már Baross tér: pár kép annak illusztrálására, hogy miért nem fog nekem az itteni aluljáró jelenlegi "dizájnja" sem hiányozni.

Legalábbis remélem, hogy ezt is átépítik. Vagy ha nem tudnak vele mit kezdeni, legalább betemetik, és zebrát nyitnak helyette a felszínen. Az autósok sirálmai nem nagyon érdekelnek ebben a témakörben: engem, mint gyalogost, csak ne akarjanak ebbe a koszlerakatba kényszeríteni! Jómúltkorjában egy amerikai házaspárt kísértem a városban, és úgy hozta az élet, hogy át kellett itt vágnunk. Hirtelen nem tudtam, mi a rosszabb érzés: hogy ők azt látják, hogy nálunk a város egyik legforgalmasabb terének sarkában ilyen állapotok uralkodnak, vagy az okádhatnékom, mely a masszív húgyszagtól támadt. Budipest :(

Folytatás: a Kiskörút felújítása I-II.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra