Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
    Kenyeret és Körutat III.
    avagy a nagykörúti történések

    Előző oldal

    A Móriczon nemsokára már állt néhány oszlop...

    ... a sár közepén.

    Mivel állítólag már nem szabad lejtőre villamosvégállomást építeni, az új végpont egy kisebb gödörbe fog kerülni.

    A szükségleszállóhely peronja.

    Egy napsütéses nap...

    ... amikor az új végállomás egyik vágányát már használatba vették...

    ... igaz, csak kihúzóként, visszafordulásra...

    ... hiszen itt felszállni még igencsak nehézkes lenne.

    És ezen a képen már a gödör jelleget is elég jól lehet látni...

    ... illetve a támfal zsaluzását.

    Az egykori végállomási felszállóhely, "elveszett" sínekkel.

    Ugrás következik: új peron a Mechwart ligeti megállóban.

    Poroszos szögletesség és szimmetria?

    Az Oktogon előtt levő visszafogó váltót is kicserélték.

    Közben ilyen foltozgatásokat is lehetett a vágányok közt látni. Lehet, hogy ez így jó, de szépnek biztosan nem szép.

    Alapvetően rég nem fotóztam annyi Ganz csuklóst, mint mostanában!

    Magasított peron, hagyományos villamossal. A peron állítólag azért nem lehetett magasabb, mert nem engedték magasabbra építeni őket. Vagy mert akkor nem lehetett volna kinyitni a Combinók oldalsó köténylemezeit lerobbanás esetén. Annyi, egymásnak ellentmondó információt lehetett hallani-olvasni mostanában, hogy szakember legyen a talán, aki el tudta dönteni, mi az igazság. Én ugye nem vagyok szakember, így nem tudtam. Mondjuk azt azért tudom, hogy a milliméter pontosságú szintben levés tényleg aggályosan megvalósítható (például a kerékkopás miatt), és tapasztaltam, hogy másutt sem szoktak rá törekedni.

    Vajon egy néhány hete felújított pályának tényleg így kell kinéznie?

    Persze a leglátványosabb hiányosság a felsővezetékekkel volt kapcsolatos. Heteken át fennakadás követett fennakadást, és csak a politikai botrány kitörése után derült ki, hogy valami tán tényleg nem volt a legnagyobb technológiai rendben.

    Mindenesetre két oszlop kidőlt a Margit hídon, szerepüket felsővezeték-szerelő kocsik vették át, a forgalom itt leállt...

    ... a Jászai Mari téren pedig ideiglenesen visszafogó váltót építettek be, és a régi...

    ... és új villamosok azon fordultak vissza...

    ... Dél-Buda irányába. Persze jellemző, hogy nem egy teljes értékű váltót tettek be, hanem egy olyat, amit aztán az oszlopok megerősítése után ki kellett szedni. És gondolom, amikor majd az ideiglenesen megerősített oszlopokat véglegesekre cserélik, akkor majd ismét berakják ezt a váltót, és annak a végén megint kiszedik. A költséghatékonyság jegyében.

    A Moszkva téren ezidőtájt metrópótlás zajlott, ebbe a kavalkádba dobtak bele jópár tucat plusz buszt, a nagykörúti villamosokat pótlandó.

    Volt is tolongás! (Elnézést a szembefényes képért, de ekkor jártam ott, ekkor volt lehetőségem fotózni.)

    A legfurcsább az volt, hogy szóló buszokat is beállítottak villamost pótolni. Igazi hering-show volt :(

    A Jászai Mari tér így nézett ki reggelente.

    Folytatás: következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra