Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Tömegközlekedési életképek 33. rész/1. oldal

Előző "rész"

2007 ősze olyan igazi "őszös ősz" volt: voltak napsütéses pillanatai, és persze sok hideg is, esővel, köddel, és egyéb nyavalyákkal.

Kezdjük talán a napsütéses pillanatokkal: 56-os villamos Albertfalván, és kerti dísz UV+pótkocsi csak pár száz méterrel arrébb.

A budai villamosközlekedés közel-egyensúlyi állapota: van 19-es villamos, ismét van 41-es is, ...

... és van 41A, mely a Batthyány tér és a budafoki remiz közt ingázik.

A jó dolgokat könnyű megszokni: a Hűvösvölgyig járó 18-assal és a Budafokig járó 56-ossal semmi bajom sincs, de a kiskörúti villamosokat pótló, alvállalkozó által innen-onnan összeszedett Volvo buszokkal igen. Ezek ugyan első pillantásra a BKV Volvóival rokonok, de igazából mégsem azok.

A belső elrendezése például a legtöbbnek csapnivaló; az, hogy egyik-másik lengyelül írja ki az aktuális nap nevét (sőt: névnapot), már inkább csak vicces.

Na mindegy, nézegessük inkább a villamosokat, ahogy elszlalomoznak a körtéri metrógödör mellett.

Ebben az életképes adagban még nem mondtam kellően nagy hülyeséget, ezért gyorsan megteszem: az öreg csatalovak forgalomból való kivonásával a Tátrák lettek napjaink UV-i. ;-)

A hűvösvölgyi végállomást egy felbolydult pillanatban sikerült elcsípnem: valami forgalmi zavar miatt sorban álltak a 18-asok és 56-osok a végállomás előtt. Megszámoltam: a Hűvösvölgyi út alatti hídig öt szerelvény torlódott fel, közben a végállomási épületből azt dirigálták a járművezetőknek, hogy ne azonnal induljanak vissza, hanem ütemesen, öt percenként. Addig a többi villamos csak várt, akárcsak az utasok a vonal többi részén :-/

Találja meg a két kép közti 236 különbséget! ;)

Még egy gyors csendélet Hűvösvölgyből, majd vetünk pár pillantást az 59-es új, János kórházi végállomására. Itt a hurok közepén levő zöldterületet csinosan bekerítették és park-szerűen gondozzák.

Este van, este van, ki-ki nyugalomban.

Közbeszúrva két további napsütéses őszi kép: Gödöllő és a Gubacsi út belső vége.

Volt némi árvíz-szerűség is, mely jó alkalom volt arra, hogy fotózgassak kicsit...

... a pesti és a budai rakparti villamosvonalak mentén.

Ez a két kép akár tök klassznak is lenne minősíthető, de nekem nagyon hiányoznak azok a nagylombú fák, amiket innen kivágtak. És egyelőre nem látom a buzgalmat, hogy pótolni akarnák őket.

A Hungária körúton láttam már párszor UV-t, de azok jellemzően nem kamionok platóin utaztak :O

Balra: piros orrú buszokat akartam fotózni a Baross téren, és ők szépen sorba is álltak a kép kedvéért. Aztán jött a poén, jobboldalt: az egyik piros orrú buszt kielőzte egy nagyonpiros (nem BKV-s városnéző) busz.

A megrázkódtatást teljesen piros buszok nézegetésével próbáltam kiheverni. Őket azért terelték ide, hogy elkerüljék a metróépítés miatt felásandó Baross teret.

A Kultúrális Örökség Napjai alkalmával megtekinthető volt Ferencváros remiz. Itt vethettünk egy pillantást a szomszédos pályafenntartási telepen fektetett plusz tárolóvágányokra is, ahol az a pár csatolt ICS szerelvény is állt, melyek a Szabadság híd lezárása óta "besűrített" 4/6-oson járnak a Combinók mellett. Jobbra: azt hiszem ez egy KCSV7-es vezérlőszámítógépe.

Az egyik említett "Combino-kiegészítő ICS" a köruccán. A Combinók természetes vizsgaciklusa és a balesetek miatt kieső példányok mellett az "óriáshernyók" szép sorban duplaablakokat is kapnak, gondolom ez is csökkentette a rendelkezésre álló alacsonypadlósok számát.

Az ősz az elmúlásról szól. A buszoknál ez a FOK-GYEM kijelzők elmúlását jelentette főleg: lassan az összes elektronikus kijelzős buszon van rendes tábla is. Mert az nem romlik el. Jobboldalt: ebben az esetben nem csak a kijelző romlott el, hanem valószínűleg a teljes Ikarus 412-es (alacsonypadlós, lásd baloldali kép) busz is, mert a régi, 260-as Ikarus nem jellemző a 26-oson.

Baloldalt: elromlott kijelző a 141-esen is. Jobboldalt: a Moszkva téren terpeszkedő buszparkolóra elvileg ki van írva, hogy "csak BKV". Ehhez képest hétvégéken sokszor kisebbségben vannak a BKV buszai a többihez képest.

Baloldalt: reggeli idill a Nagykörúton, árnyékban bújkáló villamosokkal. Jobboldalt: ha valami blokkolja a vonalat, a körút közepe sétatérré alakul.

Körtéri végletek: magányos Tátra, és busz+villamos tolongás, pár perc eltéréssel ugyanott fotózva.

A sok napsütés után jár nekünk egy kis hideg, nedves ősz is, lehullott falevelekkel, és budai panorámával a 2-esen.

Próbáltam egy képre lekapni a 2-est és a Parlament főhomlokzatát, de nem akart menni :(

Ganz csuklós kanyarban a Kossuth Lajos téren, és egyenesben a Kőrösi Csoma úton, Kőbányán.

A normál villamospótlókat akartam fényképezni a Szent Gellért téren, eközben sikerült elkapni a 7-esen próbázó Credo csuklóst. Hát, "szép" egy darab :-/

Folytatás: a 2-es kocsiszíni menete Tolnán-Baranyán át, dél-budai és/vagy éjszakai idillek, no meg még ez+az


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra