Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti közlekedési életképek 32. rész, 2. oldal

Előző oldal

A környezetbarát közlekedés látszata kedvéért álljon itt két trolis kép: az egyik egy ráncajtósnak megmaradt Ikarus/GVM troliról, a másik pedig a 304-es Ikarus/Kiepe/OBUS-ról, mely asszem éppen most "újult fel" (vagy nem - troliban nem vagyok naprakész).

És persze a körkép nem lehet teljes a Pécsről villamospótolni érkezett szörnybuszról, azaz az Ikarus 284-es tolócsuklósról, mely a közbenső láncszem a 200-as és a 400-as sorozat közt.

Ez a busz szerintem joggal pályázhat a "város legótvarabb busza" címre. Még az ajtajai sem álltak jól.

És két, tulajdonképpen véletlenül elkapott buszos pillanat: a Hűvösvölgyi utat csatornaépítés, vagy valami ilyesmi miatt részben egynyomvonalasították, a forgalmat pedig a Szerb Antal utca-Széher út útvonalon kerültették. Előbbi nem kicsit meredek, és bár a 29-as busz itt jár, azért érdekes volt a jóval gyakrabban közlekedő piros 56-ost itt látni. Bónuszként pedig jött egy ilyen városnéző busz is :)

Na jó, gyorsan térjünk vissza a tujákhoz! Sínkivetődés miatt vált ideiglenesen járhatatlanná az 1-es villamos Thököly út és Stadionok közti szakasza, úgyhogy a 40 fokos hőségben az utasok szállhattak át, mert a villamosok szépen visszapörögtek a járhatatlan szakasz két végén. Olyan húsz perc elteltével láttam az első pótlóbuszt, úgyhogy ez egyfajta túlélőpróba volt az emberek számára.

Baloldalt egy BKV-s locsolókocsit láthatunk, mely az előbb említett, túlmelegedés miatti sínkivetődések megelőzése végett járta a vágányokat. Jobboldalt a Szent Gellért téri vágányokat láthatjuk, melyeken a kibírhatatlan hőség miatt a sínek mellől kiolvadt szurkot szétkenték a síneken járó pótlóbuszok. Emiatt az áramvisszavezetés rossz lett, plusz a sín úgy csúszott, hogy volt Ganz csuklós, ami alig tudott felmászni a megállóból a Szabadság hídig!

Ennél is látványosabb effekt volt azonban az imént megemlített rossz visszavezetés miatti szikrázás. Olyan "amperszag" volt a Bartók Béla úton emiatt, hogy csak na!

Véletlenül futottam össze mk4047 kollegával, akit rögtön rábeszéltem, hogy másszunk fel a Gellért-hegyre, fentről villamosokat fotózni (egyedül nem lett volna kedvem hozzá). Ekkor ugyanis már elkezdődött a Szabadság híd plasztikai sebészet jellegű kipofozgatása, de még (és már) UV-k jártak át rajta.

Mondjuk ehhez képest szerintem aznap a Ganz csuklósokról készített képeim lettek a jobbak.

A híd és a (szerintem:) hozzátartozó tuja.

A Moszkva tér is nagy változások elé nézett. Nem, sajnos nem úgy értve, hogy eldózerolták az egészet, és előről elkezdték felépíteni, hanem úgy, hogy az eddig itt végződő 56-os - és a 18-as - a Szabadság híd által amúgy nyújtott, de most a lezárása miatt kieső közlekedési kapcsolatokat pótolandó hirtelen átváltozott Észak- és Dél-Buda közötti törzsjárattá.

Ez a 118-as járat megszüntetésével is járt, ...

... illetve a 18-as eltűnésével a Szent János kórháznál levő hurokból. Hogy a sínek ne maradjanak kihasználatlanul (szintén augusztus 21-től), az 59-est hosszabbították ide, ezzel még jobban "végállomástalanítva" a Moszkva teret.

És eljött augusztus huszadika, az ilyenkor szokásos rakpart-lezárással, Lánchídnál visszaforgatott 19-essel és 41-essel, ...

... illetve még egy kicsit használható, majd délután a Gellért térnél elvágott kiskörúti járatokkal.

Mivel ugyanez volt az UV-k utolsó forgalmi napja is, inkább velük foglalkoztam, olyannyira, hogy elfelejtettem időben visszaindulni a belvárosba a tüzijátékra. A Móriczra érve így látszott a buli. Sajnos senki nem mondta, hogy itt kéne maradnom, mert az okos szervezők úgy lezárták a Bartókot és a Budafoki utat is, hogy onnan ennél sokkal kevésbé lehetett látni az egészet :(

Ha már ott voltam, megpróbáltam valami jót kihozni a helyzetből, és a durrogások és villanások közepette visszafogó villamosokat filmeztem. Érdemes megnézni, hogy bár még bőven megy a tüzijáték, az emberek elfelé jönnek onnan: ők is konstatálták, hogy gyakorlatilag semmit nem látnak belőle. Nagy buli volt! :(

A tüzijáték vége után egy órával még mindig le volt zárva a Bartók a Gellért tér előtt, úgyhogy bőven nyílt lehetőségünk az itt visszafogó villamosokat fotózgatni. Igaz, mi nem erre gyúrtunk most, hanem a talán az utolsó óráikat dolgozó UV-kra.

Az UV-k végleges (?) búcsúja a menetrend szerinti forgalomtól

Másnaptól szünetelt a 47-es és a 49-es, megszűnt a 118-as, a 18-as Savoya Park és Hűvösvölgy, az 56-os pedig Budafok, Városház tér és Hűvösvölgy között járt, Tátrákkal.

De erről majd legközelebb.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra