életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Életképek 17. V. oldal
Ez itt kérem a ferencvárosi Dunapart, ahol valami Milleniumi (ebben az országban minden milleniumi, pedig az már rég elmúlt) Akármi néven épül ez+az. A kép közepén látható részen főleg lakóházak. A Boráros téri Duna-ház felől nézve lehet, hogy egész jól fog kinézni a dolog, kicsit tengerparti szállodasorosan. Remélhetőleg a környék közösségi közlekedése is fellendül az építkezések miatt! A csepeli HÉV a Nemzeti Színház miatt már mindenképpen fellendült... ... amikor a megállójába befutott az első, színházlátógatókat szállító MÁV vonat. És csak jön... ... és csak jön. A kiszállás csak a kijelölt kocsikon keresztül történhetett, mivel a peron nem volt elég hosszú egy ilyen nagyvasúti szerelvénynek. Ráadásul a felsővezetéket is áramtalanítani kellett, így ez az alapvetően jó ötlet fennakadást okozott a csepeli HÉV forgalmában. Mivel az M44-hez nincs vezérlőkocsi (vagy mert így biztonságosabb volt: nem kell gyökkettővel tolatni, és ha az egyik mozdony lepukkan, akkor is el tudják vonszolni?), a vonat mindkét végén volt egy-egy mozdony... elég furcsa látvány volt. MXA a MÁV vonat mellett. Ez a vasút+helyiérdekű együttműködés egyelőre még nem tör a "karlsruhei modell" babérjaira, de azért majdnem olyan szexis ;-) Tizennéhány perc elteltével a vonat elindult vissza Soroksár irányába, hamar elhagyva a HÉV síneket. A háttérben a Milleniumi Városközpont építkezése látható. Végezetül egy kép az 1-es Lágymányosi hídhoz címzett végállomásáról, ahol a vonal egy csonkavágányban végződik, ahelyett, hogy átmenne Budára. Persze nem a villamos buta, hanem a politikusok, akik nem engedik, hogy átmenjen. Ez egy ilyen város: nem szabad túl gyorsan haladni a fejlesztéssel, mert még jó lenne nekünk. Néhány hónap múlva folytatódik, itt...
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||