Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 18. I.

Már megint elég régóta nem frissítettem az oldalaimat, így elérkezett az újabb adag életkép bemutatásának ideje. Ismét vegyesen lesznek olyan fotók, melyek valamiféle különleges eseményt ábrázolnak, és olyanok is, melyek (pusztán csak azért, mert tetszenek) mindennapos pillanatokat. Utóbbiakhoz néha elég nehéz kommentárt írni, ezért meglehet, hogy nem is mindig fogok erőlködni vele :)

Kezdjük talán egy HÉV-vel! Megijedni azért nem kell, nem fogom túlzásba vinni a nagy zöld gilisztákat...

... bár meg kell hagyni, egy ilyen vonat, Tigrissel az elején és ezeréves tartálykocsikkal a végén, na, az azért szép :)

Egy elég céltalan Blaha Lujza téri...

... Margit körúti...

... és Böszörményi úti fotó után...

... folytassuk egy kis Budafokkal!

Itt se sokat fotóztam még!

Ezt a látványt ellenben sokat lehetett már az oldalaimon látni, de sebaj, nem bírok betelni a villamosok mögött látható Szabadság híddal!

A HÉV-ek mellett troliban se vagyok teljesen kiművelve. Csak azt tudom, hogy itt bizony normál esetben Ziukat lehetne fotózni, ha nem lenne éppen utasszámlálás, melyre a régi szóló kocsik nem képesek.

No, és ez a csuklós se ugrott ki a cipőbolt előtt!

Ha első pillantásra nem is feltétlenül felismerhető, ez a Kossuth Lajos tér déli vége, ahol a 2-esnek azért kellett október 9. és 12. között végállomásoznia...

... hogy közben rendbehozzák a Jászai Mari téri végállomás vágányzatát. Szegényre rá is fért! A Kossuth téri ideiglenes egyvágányos végállomásról kifele menet a villamosok természetesen a Garibaldi utcai kitérőnél tértek át a helyes oldalra.

Egy "őszi megvilágításos" kép a Moszkva térről.

Na mindegy, ugorjunk át a város túloldalára! Nem, nem tértek vissza a Tátrák a 37-esre (jobban mondva a 37A-ra), ez a szerelvény csak egy lerohadt Ganz csuklós helyére ugrott be.

Meséltem már, hogy a légfékes tanfolyam gőzerővel folyt az ősz folyamán, mikor épp melyik hóseprő segítségével?

Más nap, más helyszín, más hóseprő: a 7140 a Gubacsi úti hurokba befelé haladva.

A 14-es villamos belső végállomása a Lehel téri csillaghajó, izé, piac mellett.

Ugyanaz a szerelvény hátulról.

Október 20. és december 6. közt a 4-es villamos Fehérvári úti végállomását átépítették, így délen mindkét nagykörúti vonal a Móricznál végződött. A viszonylatjelzés természetesen 4-6, azaz mínusz kettő lett :)

Egy másik ilyen szerelvény a Blaha Lujza téren, szemerkélő esőben.

Közben szépen átadták a Haller utcai felújított vágányzatot, kicsivel később pedig magát az utcát is. Itt éppen a szaggatósra átalakított 1303-as látható. Érdemes megnézni, hogy mennyire felágaskodik a két vége!

Egy "sima "KCSV" a Mester utcai megállónál.

És hopp, ott jön egy UV a 30-ason! Ez persze sokáig természetes látvány volt, manapság viszont már csak talán egy vagy két kört megy naponta egy dupla szerelvény, miközben az egyik beosztott ICS pihen egyet.

Ez az UV már csak azért is bónusz, mert rendesen át lett táblázva az 52-esről, ahol amúgy jár. Jellemző, hogy a 30-as táblát csak berakják a szélvédő mögé, de itt nem ezt tették. Baloldalt a 30A-n egy csillivilli ICS látható.

Nem mondom, hogy nem sajnálom a Haller utca egykor két oldalt levő vágányait, de most sokkal kultúráltabb összképet ad a környék!

Itt még tart az építkezés, de nemsokára minden át lett adva.

Következő oldal: baleset a Lánchíd alatt, 41-es a Batthyányn, valamint köd a Dunaparton


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra