Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 18. II.

Előző oldal

Október 28-án egy elég abszurd baleset következett be a Lánchíd budai aluljárójában: három hármas UV szerelvény is egymásba futott! Ezen a képen már javában tart az akadályok elhárítása (két pótkocsi kiugrott az alagútban), de ez a motor+pót szerelvény annyira megtetszett, hogy még a távolból, a Lánchídról "meglőttem".

A képen nem annyira látszik, de ez a szerelvény helytelen vágányon mászik ki a "mélyből", természetesen lépésben, kipörgő kerekekkel.

A siklott pótkocsik voltak a baleset második legsúlyosabb áldozatai (az első egy hölgy, akit kórházba kellett szállítani), ezen itt látható is, hogy ez mit jelent.

Természetesen azért a két erősebben csókolózott motorkocsi is meggyűrődött kicsit.

Hm, magányos UV, amióta nincs MUV, ilyet is ritkán látni...

És most valami sokkal örömtelibb: ez itt egy 41-es villamos az SZTK Rendezőpályaudvar végállomáson. Nem, ez még nem örömteli dolog, az azonban...

... hogy november 1-től nem ide, hanem a Batthyányi térre jár, már az! Sok ember munkája van ebben a dologban, és így is nehéz elhinni, de végre vonalhosszabbítás is történt Budapesten! Sőt, visszahosszabbítás, hiszen ez a hosszú járat a Fehérvári úti lakosoknak az 1986-ban elvett 9-es villamost adta vissza. A sors mosolyaként a 41-es napra pontosan 17 évvel a 9-es leállítása után hosszabbodott meg!

A kellemes eseményt a város villamosbarátai úgy ünnepelték meg, hogy órákig velük voltak tele a szerelvények :)

Néhány - szerintem - szép felvétel az első napról.

.

.

A hosszabbítás egyetlen vesztese a régi jelzőrendszer volt, melyet még aznap elbontottak...

A 41-es "megnyújtása" nem volt egyszerű ügy: a Városüzemeltetési Bizottság először elhalasztotta a döntést róla, majd október végén mégis megszavazta. A rendelkezésre álló néhány nap alatt csak ilyen ideiglenes táblákat sikerült újítani egyes megállókba...

Batthyány tér: az első hetekben - bár úgy tűnt, megcsinálták a villanyváltót - a tér felőli vágányt nem használták a villamosok, így a képen látható sorbanállás nehezítette a járművezetők és utasok életét...

... aztán végre használatba vették a két vágány adta lehetőségeket. A vásárcsarnok felől áll a 41-es, a Duna felől a 19-es.

Itt eredetileg az UV-t akartam a reggeli napfényben fürödve lefotózni, de aztán inkább a graffitis hülyegyerekek rombolási "eredményének" dokumentációja lett a kép. Tudnám, miért érzik olyan marha bátornak magukat, ha kárt bírnak tenni egy védtelen tárgyban?

Egy jóval hangulatosabb kép, másik irányból, másik kocsival.

Ami külön öröm számomra: végre kiépítettek egy zebrát a villamosvégállomás és a tér közepe közt!

Egy hihetetlen hangulatos reggelt sikerült NZA-val elcsípnünk, amikor eredetileg a 41-es kihasználtságát indultunk el megnézni. A köd meglepően szeszélyesen gombolygott a Duna két partja közt: a hidak hol előtűntek belőle...

... hol elvesztek benne!

(Egy 118-as, hogy ilyen is legyen a sorozatban.)

Kedvenc villamosos hidam.

Kedvenc villamostalan hidamnak először csak a teteje látszott ki a ködből, aztán később egyre több.

Az ősz színei.

A köd időnként itt is beborított bennünket.

Pár pillanattal később viszont ragyogóan sütött a Nap!

Itt verőfény...

... ott szürkeség. Nagyon örültem, hogy "véletlenül" arrajártunk!

Ezt talán sose fogom megszokni: a Batthyány tér, ahol időnként még a járda is buszokkal van tele.

Következő oldal: aluljárótűz, egyre több T5C5K az 56-oson, és még ez+az


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra