A Kiskörút felújítása mintha már egy örökkévalóság óta tartana!
A Károly körút renoválása/újjáépítése idején a 47-es és a 49-es a kereszteződés túloldalán fordult, de amíg azt a szakaszt visszaépítették, volt némi kúszóváltózás is.
A Deák Ferenc téri új végállomás (balra) és a Károly körút közepén húzódó zöld sáv mintha nem is Budapesten lenne. Utóbbi nagyon bejön nekem, végre városi térséget csináltak ebből az aszfalt-tepsiből!
Viszont lehet, hogy az új kinézethez át kellene sugárútra vagy térre keresztelni, mert nem igazán érződik körútnak :)
Zöldövezetben rohangászó villamosok mozgóképen.
A BKV kevés dologban változott annyira pozitív irányba, mint a nosztalgiaközlekedéshez való hozzáállásban; idén is több programnak örülhettünk.
A legérdekesebb a Kisföldalatti száztizenötödik születésnapja volt. A rendezvénysorozat keretében a felszínen (a kocsiszínben) is láthattuk a 11-es nosztalgiakocsit, illetve május 8-án a vonalon is utazhattunk vele.
Ez utóbbi nagyon bejött, kár, hogy csak nagy ritkán engedik közlekedni az öreg törpemetrót!
A nyári hónapok minden második vasárnapján a 41-es külső szakaszán pörög a 1074-es favázas "ezres" is.
Gyönyörű ez a kocsi, kár, hogy aktuális szakvélemény híján nem merik a belvárosban közlekedtetni a nagy tengelytáv miatt!
A 2A-n is járkáltak kisebb kéttengelyesek, illetve UV túra is volt, de előbbit csak videóztam, utóbbit meg átaludtam :)
A Budapesten 1960-ban debütált csuklós buszok történetét bemutató kiállítás a múzeumi Ikarus 180-as fedélzetén volt megtekinthető a városban, hol itt, hol ott. Csak azt nem tudom, hogy miért mindig csak állva lehet látni ezt a buszt, miért nincsenek nosztalgia utak vele. Erre a típusra még én is emlékszem gyerekkoromból, ehhez képest összesen egyszer láttam menni: Tatán, egy oldtimer találkozón. Utaznom pedig se ott, se máskor-máshol nem sikerült vele!
Az "új" TW6000-esek is szép sorban üzembe állnak.
Ha kiesés/fennakadás van a 62-esen, a 24-esről ugrik be egy ICS pótolni. A fentebbi két képen egy ilyen alkalom látható.
És ha már épp erre jártunk: két további kép a még mindig "féloldalas" Nagy Lajos király útjáról.
Balra: 62-esből egy körre (?) 28-asra átszerelő TW6000 a Népszínház utcában. Jobbra: elég ótvar állapotban van az Éles sarok, ráférne egy teljes újjáépítés, kedvezőbb forgalomszervezéssel!
Újabb életkép-videó, ezúttal a szokásosnál kicsit bővebb feliratozással.
Mostanában nem értem rá a reggeli Muki-szállításokat kvöetni, de szerencsére éjszaka be lehetett pótolni az elmaradt fakocka-nézést. Ezeken a képeken a 41-es külső szakaszára visznek síneket, üzemzárás után. Baloldalt a Fehérvári út fura módon nem sárga fényekkel megvilágított szakasza (ma már gyakorlatilag nem is lehet másutt normálisan fotózni este, mert minden teljesen sárga lesz a nátriumlámpáktól), jobboldalt a Baker Street (Pék utca).
Na jó, még a megállói BKV lámpák se sárgák, úgyhogy ott is lehet fotózni :) Baloldalt: Repülőtér, jobboldalt pedig a végállomás utáni kanyar. Itt gyakorlatilag vaksötét volt, hosszú exponálással is csak ilyet tudtam alkotni.
Baloldalt: Kelenvölgy megálló. Jobbra: a Hold sápadt fénye vetődik a felhőkre a kies Vörösvári út felett, egy másik sínszállítás alkalmával.
Ebben az óbudai sínszállításban számomra az volt a furcsa, hogy a lerakott sínek vékonyabbnak (azaz gyengébbnek) tűntek a beépítve levőknél...
Hannoveri-szállítás saját lábon
A TW6000-esek Budapesten csak abroncscsere után futhattak. A 6083-as és 6022-es kocsik azonban, amiket alkatrészbányának vettek, nem kaptak ilyet, úgyhogy az ő átszállításuk a főműhelyből Hungária kocsiszínbe csak az üzemszünet után, lépésben, műszakiak kíséretében történhetett.
Baloldalt: indulás előtt - mondtam már, hogy imádom a nagysegélyes Csepelt? Jobboldalt: a szállítani szándékozott 6083-as az egykori BKV épület tövében az Örsön.
Pihenő a Kolozsvári utcában. Érdekes volt eredeti színű hannoverit látni a budapesti síneken.
Német technológia über alles :) Baloldalt: Combino találkozik öregebb rokonával. Jobbra: az MTK stadion mellől már egy Mercedes-Unimog vontatta be a TW6000-est a kocsiszínbe.
Éjszakai szállítások, plusz a Deák téri új villamosvégállomás próbája nosztalgiakocsival.
Június 4-én csavarogni támadt kedvem, és indulás előtt csak véletlenül fedeztem fel a bkv.hu címlapján a kis kúszó infósorban, hogy "kettéosztva közlekedik a Fogaskerekű Vasút". Mást nem írtak, és sehol másutt sem említették, hogy siklás történt, de azért rámjött, hogy oda kellene menni, hisz a szokatlan helyen visszaforduló fogas mégiscsak hálás fotótéma. Amikor odaértem a városmajori végállomáshoz, semmi jele nem volt a kettévágásnak: nem volt semmi kiírva, nem mondtak be semmit, és a biztonságiak is úgy kérték a jegyeket-bérleteket, mintha minden rendben lenne. A beérkező szerelvény vezetője már bemondta, hogy át kell szállni, de hogy Erdei Iskola és Gyöngyirág út közt gyaloglás van, az a legtöbb utasban csak akkor tudatosult, amikor felértek oda.
A két állomás közt aztán egy kanyar után ott állt két szerelvény, elkordonozva, és innentől világos volt, hogy nem csak simán fekvemaradt egy vonat, mert akkor nem lett volna ennyi műszaki segélykocsi a helyszínen. Mint kiderült, a motorkocsi második tengelye adta meg magát, és mikor odaértem, már órák óta foglalkoztak vele.
Baloldalt: családi kirándulás a sínek mentén, babakocsival. Még lent a végállomáson szólhattak volna az embereknek az ott dolgozók, hogy úgy jöjjenek a felfelejövő szerelvénnyel, hogy nincs normális út a két megálló közt! Jobbra: elől a vontató (igazából leengedő) szerelvény állt, a problémás vonat mögötte volt.
Baloldalt: már visszaeresztették a hibás kocsit a sínre, az eltört tengely helyett egy vendégforgóvázacskával, rajta egy jókora acélgerendával, és sok kiékelésre szolgáló fával.
Két szép nosztalgikus segédszolgálati kocsi: balra egy Renault/Saviem-licensz Avia, jobbra pedig a már megénekelt Csepel D754. A két járgány közt a BKV nagydaruja is látható, ezen felül volt még pár műszakos és zavaros pickup és kisbusz is a környéken.
Körülbelül egy órával később elindult lefelé a dupla szerelvény, lépésben - a hiányos forgóváz két oldalán műszakosok figyeltek, a váltókon átjutás pedig végképp óvatosan történt.
Az Orgonás kitérőjében hosszabb ideig pihentették a féket, közben a dögvontát lekerülte a két fent ragadt forgalmi szerelvény, ekkorra ugyanis teljesen felfüggesztették a fogas közlekedését (csak két és fél nappal később, az összes tengely ultrahangos átvizsgálása után indult újra az üzem).
És hogy ne végződjön szomorúan ez az oldal, itt van két esti kép a 611-es nosztalgiakocsiról.
Mostanra ennyi, remélem, tetszett!