Ha már kellően átfáztunk a szabadban, jöjjünk beljebb! Ez a ZiU-5-ös troli a gumikerekűek közül az egyik kedvencem.
A Ziu belseje...
... és vezetőfülkéje.
Ez az ülőkalauz helye lenne?
TP83A kontaktortábla: ezek eredetileg a ZiU-5-ösökben jöttek, majd selejtezés után a 100-as Ikarus trolikba kerültek.
A ZiU-5 és -9-esek, valamint a 100-as Ikarusok szervokontrollere.
Az előbb említett típusok irányváltója.
Az Ikarus 180-assal még utaztam kisgyerekként, fura, hogy már múzeumi darab.
A buszosok kedvéért a vezetőfülke, ...
... és a feliratokkal bőven ellátott műszerfal.
Az ülőkalauz pultja.
A csuklós belseje. Érdekes az ajtóelrendezés: az első és harmadik ajtó szimpla szélességű, ...
... míg a hátsó a duplánál is szélesebb. Itt a peron is alacsonyabb, bár egy lépcsőfok innen az utastér; nyugdíjasoknak és babakocsisoknak azért így is kellemesebb lehetett.
A mindenfajta hivalkodástól mentes hátsó fal.
Oldalsó viszonylat- és iránytábla: ez a hely pont megfelelő magasságban van ahhoz, hogy a megállóban állók el tudják olvasni - sokkal kényelmesebb, mint az ablakokban (Ik200 sorozat), vagy pláne az ablakok fölött (Ik400) elhelyezett verzió!
A régi Ikarusok jellegzetes trilex keréktárcsája.
Az Ikarus 556-os a 180-as szóló változata.
A vezetőfülke...
... és az utastér.
Egy Rába Tr 3,5 metszete.
A régebbi Ikarusok jellegzetes hangot kiadó Rába hátsó hídja.
Prága 2M70 automata váltók.
Szervokormány, és a korábban látott hátsóhíd differenciálkerékagya. (Nem ez a jó szó rá, de mindegy, majd valaki úgyis kijavít:)
D2156-os dízelmotor, az Euro-X előtti idők Ikarus-motorja a Rábától.
És a buszos kiegészítők után némi villamos-üzemeltetési
történelem: forgógépes áramátalakító (ez egy kisebb, segédüzemi berendezés), ...
... higanygőzös egyenirányító, ...
... és szilíciumdiódás egyenirányító.
BSzKRt-korabeli felsővezeték-felfüggesztés.
És végül sínprofilok metszetei a teljesség igénye nélkül: az 5-ös és 8-as Phoenix típusú, a 9-es és 12-es Vignoles, a 16-os pedig 52-es tömbsín. Nagyjából ez a három a legfontosabb...