Életképek 43: 2010 ősze, 2010/11 tele II.
A 14-es villamos Angyalföld vasútállomás alatti aluljáróját is felújították. Ide nem jutott kúszváltó, csak sima ráhajlítás.
Baloldalt: a BKV olyan csehül áll, hogy már nem hogy "a nyugat levetett cuccait" kénytelen felvásárolni, de például Debrecenből is vett buszokat (tegyük hozzá, a pár évvel ezelőtt - alvállalkozósdi keretében - megjelent ex-pécsi buszoknál ezek azért jobbnak tűnnek (tudom, azelőtt pedig már voltak miskolci Ikarusok is Pesten)). Jobbra: kijelzős TW6000 az Örs vezér tere kőbányai oldalán.
És ha már...: TW6000-es videócska. Az itt láthatónál valamivel többet filmeztem Újpalotán, de annyira felidegesített az a szánalmas csoszogás, amit ott művel a 69-es villamos, hogy inkább kivágtam őket :(
Baloldalt: a tél folyamán végre visszaadták a forgalomnak a Fehérvári úti metróépítés területét, így a képen látható kerítés is a múlté lett. Persze ezt se bírták töketlenkedés nélkül megcsinálni. Jobbra: a 2-es végállomása, csak úgy.
Combinók itt és ott. Jobboldalt a nemrégiben beépített Üllői úti visszafogó is látszik. Ez utóbbi azért bizakodásra ad okot, hiszen évtizedes hiányt javítottak a létesítésével!
Káosz és zűrzavar a Keleti körül
"A 4-es metró Keleti pályaudvari állomásának résfalazási munkálatai miatt március 16-án mintegy négy hónapra lezárják a Kerepesi út és a Dózsa György út közötti útszakaszt" - írták az újságok 2008-ban, aztán valahogy úgymaradtak a dolgok.
Persze a Garay utcának (balra) mindig is volt egyfajta kaotikus balkáni hangulata, de ami kint a téren van (jobbra), arra a "balkáni" jelző nem alkalmazható - még vérig sértenénk vele a Balkánon élőket!
A Thököly út Keleti és Dózsa György közti szakaszának lakói annak idején elég hangosan tiltakoztak a villamos ellen. Remélhetőleg most jobb nekik, és az se fogja zavarni őket, ha még pár évtizedig nem lesz metróállomás a Dózsánál, viszont autóforgalom igen :-/
Este van, este van, ki-ki nyugalomban
Balra: Moszkva tér alkonyatkor, jobbra: a kispesti Templom tér karácsonyi díszkivilágítással.
Éjszakai életképek, sok Nagykörúttal és 2-essel. Úgy tessék nézni, hogy ez a hárompercnyi videó több estényi fagyoskodás eredménye :)
Baloldalt: "2 in 1" - vajon nem lehetett kivenni az 1A táblát a 17-es alól, vagy csak úgy lett felejtve? Jobboldalt: ködös este az Eötvös téren.
Az előző videó készítésének maradékai + további esték fagyoskodva = ez a videó.
Meg ez :)
Az egyik fagyoskodós este végén valahogy nem tudtam őszintén nevetni azon, amikor hazafele indulván kiderült, hogy nem jár a villamos, mert áramellátási gond van.
További esti életképek, nem-HD minőségben.
Lehet, hogy nem tűnik nagy dolognak, de azért örömteli, hogy a BKV megvette Hága egy ideje használaton kívül álló ex-hannoveri TW6000-eseit. Olcsóbb ezeket honosítani, mint a Ganzokat felújítani - nem is beszélve arról, hogy a német járgányok korszerűbbek is azoknál.
Az elsp kocsik ősszel szépen el is kezdtek megérkezni Pestre, és átvedlettek pesti villamossá. A baloldali képen egy már besárgult "Banánt" láthatunk, jobboldalt pedig egy... na, talán mégse jó ez a becenév, mert ilyen színű banánt én meg nem kóstolnék :)
Baloldalt: rövid ideg tartó együttállás - hágai és budapesti villamosok egymás mellett. Jobbra: a Fehér úti főműhely is vett négy leállított kocsit Hannoverből, alkatrésznek. Egyikük (a 6060-as pályaszámú) egy részét fel is használták a balesetben súlyosan megsérült 1554-es talpraállításához.
A tél számomra nehezen elképzelhető egy kis Gyermekvasutazás, majd az azt követő Fogasozás nélkül. Sajnos azonban míg előbbi évről-évre színvonalasabb, utóbbi egyre lehangolóbb.
A felső végállomás már önmagában is barátságtalan. Hiába újították fel a pár évvel ezelőtt még szintén gusztustalan állapotban levő állomásépületet, ha mellette megmaradt ez a rom-bódé! Állítólag el fog tűnnik, de barátságos sajnos akkor sem lesz az egész. Ugyanakkor meg nem tudnám mondani, konkrétan mi is hiányzik innen.
Balra: fotósként kicsit persze zavar, hogy nem lehet korlát nélkül lefotózni a szerelvényt, de azért megértem, hogy ott van :) Jobbra: a kocsik belső terét sorban felújították...
... de a komfortjuk elég borzasztó maradt így is. Kilátás alig van a kocsikból (fákat és házakat lehet leginkább látni, nem panorámát), beszélgetni nem lehet a zajtól, gyorsnak nem gyors az utazás... Elég lehangoló ez így együtt :(
Idén is volt Karácsonyi UV, ráadásul ezúttal nem csak a 2-esen, hanem a 19-esen is felbukkant - megint volt miért fagyoskodni minden este!
A látványos különjárat utolsó üzemnapján páran elkísértük a járgányt a zuglói kocsiszínig. Kellett is a kocsinak a rajongói bíztatás, mert a Közbálna mellett (baloldalt) megmakacsolta magát, és nem akart tovább menni. Szerencsére gyorsan megoldották a problémát, és több gond nem volt.
Számomra még azért is emlékezetes marad ez az utazás, mert útközben szétesett az állványom :)
És még egy kis világítós UV. Minden jó, ha vége jó? :)