Miskolc villamosai zsenge hóban... (1)
Köszönetet szeretnék
mondani az MVK Rt.-nek a remizlátogatás lehetővé tételéért!
Korábban már bemutattam a Miskolcra érkezett bécsi E1-es villamosokat, most az aznap (2002. december 15.) készült többi képen a sor!
Első utunk a közös buszgarázs/villamosremizbe vezetetett, ahol ez a látvány fogadott bennünket az elülső udvaron.
A hátsó tárolóudvaron meglepően sok hely volt, mivel a villamosok többsége forgalomban volt. A kép közepén a 172-es tanulókocsi látható, melyen sufni-tuning jellegű módosításokat végeztek az idők során, lásd két áramszedő, az egyik első ajtó kiépítve, stb.
Ez egy Tátra forgóváz, csinos tetőcskével letakarva. Felismerhető, hogy a mi pesti T5C5-öseinkének rokona.
A 151-es Bengáli a vizsgálócsarnokban.
Bengáli műszerfal: különbözik a szegediekétől, de hasonlít a debreceniekére (a gombelrendezés más).
Bengáli felülről.
Kint a csarnok mögött két munkakocsi is állt: az egyik az M5-ös hóseprő volt...
... mely vidám festésével és furcsa alakjával az egyik leglátványosabb magyarországi jármű szerintem.
A másik oldtimer a 40-es volt, mely egy 1000-esekkel rokon HÉV-kocsi elméleti (könyvelés-kozmetikai) felújításaként született, majd egy 1000-esekhez való Füzesi-acélvázas kasztnit kapott. Bonyolult sztori, itt kicsit bővebben írtam róla, ha valakit érdekel...
Kis kedvencem egy Tatra KT8D5 társaságában. Ezeket a cseh csuklósokat alig használtan vette Miskolc évekkel ezelőtt...
... hogy leváltsa legalább a Bengálik egy részét.
Csendélet a hátsó (oldalsó) tárolóudvaron.
Ez a kocsi a látszat ellenére nem halt meg, hanem éppen újjászületik. Sajnálatos módon ez azért nem teljesen igaz: az első Bengálit, az eredetileg 3720-as, majd 1100-as számot viselőt évekkel ezelőtt kezdték el felújítani a Közlekedési Múzeum számára, majd a projekt valahogy félbemaradt, természetesen anyagi nehézségek miatt.
A kocsiszekrény le lett alapozva...
... majd ott lett hagyva a szabadban.
Sajnos ez látszik rajta. Remélem nemsokára ismét működőképes állapotba lesz hozva, és meg lehet majd nézni Szentendrén. Én ugyan nem vagyok a Bengálik kimondott szerelmese, de ennyit megérdemelne a típus!
Folytatás: a 100-as nosztalgiakocsi és sok-sok Tátra és Bengáli!