Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Látogatás a kisföldalatti telepen 2002 áprilisában (2)
A látogatás létrejöttében nyújtott segítségért köszönetet szeretnék mondani a BKV Rt. Kommunikációs Osztályának!

Előző oldal

De nézzünk csak kicsit be az elektromos részbe! A csuklóalagútban vannak a vezérlés elemei és a segédberendezések, az indító- és fékezőellenállások pedig az alvázra vannak rögzítve. Ami tetszett: a középső szerelőajtó kinyitásakor a vezérlés automatikusan lehúzza az áramszedőt, hogy ne legyen nagyfeszültség jelen!

Ez itt a légsűrítő, ...

... ezek pedig a kontaktorok, melyek a menet- és fékáramköröket kapcsolgatják. Alul az is látszik, hogy az egyik kocsirész hogyan csatlakozik a másikhoz a csuklóban.

További belsőségek...

... és a statikus átalakító.

A különböző elektromos rendszerek csatlakozásai a csuklóalagút tetején.

Vessünk egy utolsó pillantást a Ganz "kiscsuklósokra", ...

... aztán folytassuk egy veteránnal, a "Ferenc József Földalatti Villamos Vasút" 11-es számú, faborítású kocsijával, mely ma a nosztalgiaüzemhez tartozik. A képen látható, hogy az alváz meg van hajlítva, hogy a két végén aláférjenek a forgóvázak. A vezető ennek a tetején kuporog, míg középen az utastérben alacsony a padló.

A kétszárnyú bejárati ajtó a cégjelzéssel és iránytáblával.

A kocsi belseje fával van borítva - igazi műremek!

A félkör alakú ülések is érdekes látványt nyújtanak (a középbejáratú villamosokon volt hasonló). Jobboldalt a kalauzcsengő bőrszíja látszik.

Az ajtó egyike a sok változtatásnak, melyek ezen a kocsin 1896 óta végre lettek hajtva: eredetileg egyszárnyú volt.

A vezetőfülkébe előről (!) lehet felmászni, ezen a nyíláson át, ami másutt ablaknak is kicsi lenne. Valahogy beszuszakoltam magam a 190 centimmel, de nem volt egyszerű menet :)

Következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra